58 380 läst · 144 svar
58k läst
144 svar
Renoverar mitt badrum
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Mycket fint! Bra jobbat Förstår att du är nöjd och stolt efter ett fint genomfört projekt!
Det ger inspiration. För egen del är frågan bara: vilket år?.....Har andra saker som måste prioriteras först.
Det ger inspiration. För egen del är frågan bara: vilket år?.....Har andra saker som måste prioriteras först.
Gör ett nytt försök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Kakelsättningen var fint gjord men kanske inte ett kakel jag skulle välja
En hantverkare jag pratade med ville ha 160k för att göra mitt badrum så jag är glad att man slipper detta ockerpris nu iaf.
En hantverkare jag pratade med ville ha 160k för att göra mitt badrum så jag är glad att man slipper detta ockerpris nu iaf.
Tack! Det är dåligt ljus på bilderna. Kaklet är en marmorimitation, och ser bättre ut i verkligheten. Det ser väldigt matt ut på bilderna. Men smaken kan ändå vara som...Roland112 skrev:
Jag tog aldrig in offert på badrummet. Men det är ca 5m2 och har kostat 13.000 kr totalt sett. Känns bra med tanke på att folk betalar det 10-dubbla i Stockholmsområdet.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Här kommer slutklämmen med badrumsskåpet monterat och den separata LED-belysningen som jag köpte till. Jag har dubbelbrytare så man kan välja att tända bara badrumsskåpet och bastun eller bara spottarna i taket som har vippbrytare (dimmerfunktion).
Vet inte om jag nämnde det men jag bytte alltså ut badrumsdörren i renoveringen, från en trist trädörr till en glasdörr så de känns som man får mer rymd i badrummet nu.
Sen har jag ett vägguttag inne i badrumsskåpet som är spänningsmatat även utan att man slår på strömbrytaren vilket är praktiskt om man tex ska ladda en tandborste över natten.
Med vänlig hälsning Henke
Vet inte om jag nämnde det men jag bytte alltså ut badrumsdörren i renoveringen, från en trist trädörr till en glasdörr så de känns som man får mer rymd i badrummet nu.
Sen har jag ett vägguttag inne i badrumsskåpet som är spänningsmatat även utan att man slår på strömbrytaren vilket är praktiskt om man tex ska ladda en tandborste över natten.
Med vänlig hälsning Henke
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Inte för att vara en besser men du skriver om gipsskivor i våtutrymmet. Det är våtutrymmesskivor du menar väl?R Roland112 skrev:En undran, jag kommer nu börja sätta nya reglar så de blir som mest 30cc I väggarna samt uttöka med fler kottlingar där man I framtiden kanske får för sig att skruva fast något. Är det något mer jag behöver göra I den vevan innan jag börjar sätta nytt gips på väggarna? Jag har för mig att man ska sätta stålvinklar I hörnerna av rummet för att förstärka ytterliggare??