R
AG A skrev:
Kul att det är klart Rolle ;)
Som jag har väntat på bilder på ditt badrum. Det ser otroligt bra ut. Måste också kännas fantastiskt att ha gjort detta helt själv.
Vet själv hur det känns då även jag nyligen färdigställt mitt badrumsbygge.
ja de känns skönt, visa ditt!
 
Mycket fint! Bra jobbat:) Förstår att du är nöjd och stolt efter ett fint genomfört projekt!
Det ger inspiration. För egen del är frågan bara: vilket år?.....Har andra saker som måste prioriteras först.
 
Roland112 skrev:
ja de känns skönt, visa ditt!
Fotografering är inte min starka sida ;). Gjorde ett försök med frugans mobil iaf. Vet inte om bilderna säger så mycket.

GetAttachment (2).jpg
GetAttachment (3).jpg
GetAttachment (4).jpg
GetAttachment (5).jpg
 
  • Gilla
larfar
  • Laddar…
R
ser inte så mycket tyvärr
 
Gör ett nytt försök.

WP_20151230_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20151230_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20151230_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20151230_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Kakelsättningen var fint gjord men kanske inte ett kakel jag skulle välja :surprised:
En hantverkare jag pratade med ville ha 160k för att göra mitt badrum så jag är glad att man slipper detta ockerpris nu iaf.
 
Roland112 skrev:
Kakelsättningen var fint gjord men kanske inte ett kakel jag skulle välja :surprised:
En hantverkare jag pratade med ville ha 160k för att göra mitt badrum så jag är glad att man slipper detta ockerpris nu iaf.
Tack! Det är dåligt ljus på bilderna. Kaklet är en marmorimitation, och ser bättre ut i verkligheten. Det ser väldigt matt ut på bilderna. Men smaken kan ändå vara som...
Jag tog aldrig in offert på badrummet. Men det är ca 5m2 och har kostat 13.000 kr totalt sett. Känns bra med tanke på att folk betalar det 10-dubbla i Stockholmsområdet.
 
Krilleman
AG A skrev:
Känns bra med tanke på att folk betalar det 10-dubbla i Stockholmsområdet.
Räcker det? :wow:
 
krilleman_215 skrev:
Räcker det? :wow:
Nja, med tanke på att det just nu finns en tråd om ett badrum för över 500.000 så kan man ju fundera ;)
 
R
ja ne de räcker nog inte med 130 papp för 5m2. Men folk verkar fartbilnda och betalar glatt nu när räntan är så låg.
 
  • Gilla
jaob
  • Laddar…
R
tråden ligger nu bland trådarna till höger på sidan =)
 
R
Här kommer slutklämmen med badrumsskåpet monterat och den separata LED-belysningen som jag köpte till. Jag har dubbelbrytare så man kan välja att tända bara badrumsskåpet och bastun eller bara spottarna i taket som har vippbrytare (dimmerfunktion).
Vet inte om jag nämnde det men jag bytte alltså ut badrumsdörren i renoveringen, från en trist trädörr till en glasdörr så de känns som man får mer rymd i badrummet nu.
Sen har jag ett vägguttag inne i badrumsskåpet som är spänningsmatat även utan att man slår på strömbrytaren vilket är praktiskt om man tex ska ladda en tandborste över natten.
Med vänlig hälsning Henke

IMG_1144.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1147.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
leeo
  • Laddar…
Roland112 skrev:
Vet inte om jag nämnde det men jag bytte alltså ut badrumsdörren i renoveringen, från en trist trädörr till en glasdörr så de känns som man får mer rymd i badrummet nu.
Glasdörr som badrumsdörr? Inget behov av att vara privat i badrummet med andra ord ;)
 
R
PeeWee skrev:
Glasdörr som badrumsdörr? Inget behov av att vara privat i badrummet med andra ord ;)
haha ja jag skrev fel, det är ju såklart bastudörren jag bytte ut som gränsar till badrummet.
(y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R Roland112 skrev:
En undran, jag kommer nu börja sätta nya reglar så de blir som mest 30cc I väggarna samt uttöka med fler kottlingar där man I framtiden kanske får för sig att skruva fast något. Är det något mer jag behöver göra I den vevan innan jag börjar sätta nytt gips på väggarna? Jag har för mig att man ska sätta stålvinklar I hörnerna av rummet för att förstärka ytterliggare??
Inte för att vara en besser men du skriver om gipsskivor i våtutrymmet. Det är våtutrymmesskivor du menar väl?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.