3 190 läst · 60 svar
3k läst
60 svar
Renovera badrum - Steg för steg Feedback
Om du lägger eps så brukar jag alltid prima och klamra armering dagen efter och på med el kabel , sen spackla , tänk att plasta en remsa mot trä så inte eps ligger mot reglar eller så
När man ska flytspackla sedan, hur ska jag göra så att det sluter tätt mellan gipset och EPS:en? Så att inte spacklet tränger sig under gipset och mot träskivan?nino skrev:Jag hade hållit upp reglarna till kanske lite över färdig spacklat golv, hade satt gips innan sista spacklingen, annars får du hålla på att skära den då man vill/måste ha tätt i golv vägg vinkeln när du ska tätskikta.
Sen får man se till och inte skvätta flytspackel fulla väggarna, eller skrapa bort det så fort det går
En liten uppdatering, så här ser badrummet ut nu. Har riktat och reglat färdigt både väggar och tak.
Rörfirma har varit här och kopplat in nya plaströr, vi beatämde för att ha fördelarna till varm och kallvatten i källaren som diskuterades tidigare i tråden. Börjat bygga stosen runt avloppsröret längst in i hörnet.
Bytte även ut det gamla fönstret mot ett blyinfattat färgat 2 glas fönster.
Även byggt en liten högtalarlåda som vi ska sätta in högtalare i.
Nästa steg blir att sätta upp 15 mm konstruktionsplywoood och därefter på med gips. Sen ska det gjutas
Rörfirma har varit här och kopplat in nya plaströr, vi beatämde för att ha fördelarna till varm och kallvatten i källaren som diskuterades tidigare i tråden. Börjat bygga stosen runt avloppsröret längst in i hörnet.
Bytte även ut det gamla fönstret mot ett blyinfattat färgat 2 glas fönster.
Även byggt en liten högtalarlåda som vi ska sätta in högtalare i.
Nästa steg blir att sätta upp 15 mm konstruktionsplywoood och därefter på med gips. Sen ska det gjutas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder