Thomas59
:eek: Håll i hatten göbbar, nu laddar dom om....

...och det borde Classe i Solna göra också...

hyllorna gapade rätt tomma där.

Sitter och funderar på om jag skulle dra mig ut åt Sicklahållet imorgon och se om jag kan lägga fingrarna på en Bosch häcksax. Nacka hemvärnsavdelnings spaningsektion har tydligen noterat en grupp häcksaxar som slagit läger på Classe i Sickla.

Redigerat:
Var i Sickla igår kväll och såg att en häcksax var kvar, annars ganska tomt.

/ Patrik

Thomas59 skrev:
Sitter och funderar på om jag skulle dra mig ut åt Sicklahållet imorgon och se om jag kan lägga fingrarna på en Bosch häcksax. Nacka hemvärnsavdelnings spaningsektion har tydligen noterat en grupp häcksaxar som slagit läger på Classe i Sickla.
Annars så verkar de finnas kvar på postorder... Kanske blir billigare än att kajka runt och leta (dock inte lika roligt... Utom när postavin/postens spårID kommer då kan det kittla till i magen )

Thomas59
Nuno skrev:
Annars så verkar de finnas kvar på postorder... Kanske blir billigare än att kajka runt och leta (dock inte lika roligt... Utom när postavin/postens spårID kommer då kan det kittla till i magen )
Postorder?

Du menar kanske att jag ska skicka en motorcykelordonans med en köporder till Classe.

SPÄNNANDE!

Så får det bli.

Edit: Häcksax beställd!

Redigerat:
Det har redan varit "COOP" i tråden så då kan väl jag med gott samvete förtälja att jag igår, för första gången, besökte Europris i Örebro som visst ska slå igen alla butiker och nu har 25% på allt.
Mest blaj men lite gick att hitta. Jag stod länge och höll i en Hitachi 230 mm vinkelslip för 750 Riksdaler, så har man behov av en stor vinkelslip så kan det vara ett fynd.

Thomas59 skrev:
Classe i Vällan idag:

- 1 st AEG Skruvdragare 399:- behover en extra i garaget (lögn!:D)
- 1 st Stanley Fatnånting vattenpass för dryga hundringen
- 1 st Bosch 18v häcksax för runt 4-500 tror jag
- Ett gäng frässtål GULA, finger, not mm för jag vet inte vad men det var extremt billigt

Ja man är tydligen en junktorsk, att man aldrig lär sig:eek:
Vad hände med den första häcksaxen? Glömde du bort att du redan köpt en eller skall häcken tävlingsklippas från två håll...? ;)

Var och plockade lite på Classe i Malmö precis. Alla roliga maskiner är slut, dock fanns där fortfarande lite gummikabel, demobags och annat småjunk.

Kan tipsa om postit-lapparna med extra kraftigt klister. De är perfekta att sätta på typ kartonger och liknande!

Tog även den sista Brio-järnvägen till grabben ;)

Thomas59
Nuno skrev:
Vad hände med den första häcksaxen? Glömde du bort att du redan köpt en eller skall häcken tävlingsklippas från två håll...? ;)
Näe, nån tävlingsklippning är inte aktuell. Däremot så tänkte jag i min enfald att jag kunde släpa med mig den först inköpta häcksaxen till sommarstället på Gotland på somrarna men drogad av köpyran här i Classetråden kom jag på bättre tankar och insåg att det skulle bli för jobbigt.

Nu är ytterligare en häcksax inhandlad som kan adderas till allt annat som jag har minst två ofta tre exemplar av.

Nu då jag tänker efter skulle jag nog ha användning av 2 st AEG skruvdragare på Gotland också. Där finns bara en gammal B&D:)mad:). Behovet är ju STORT:D och visst vore det bekvämt att kunna borra med en och dra skrúv med en utan att behöva växla borr/skruvbits hela tiden. Eller hur?

Nån som känner till något bra behandlingshem för denna åkomma. Gärna nära nån välsorterad bygghandlare eller Classebutik så man kan smita ut på kvällarna om suget blir för stort.

Redigerat:
Mikael_L
Thomas59 skrev:
..klipp ... Nu är ytterligare en häcksax inhandlad som kan adderas till allt annat som jag har minst två ofta tre exemplar av.... klipp ...
Det låter som att du framförallt har användning av minst två, eller tre st garage ... ;)

Uschhh, vad jag kastar sten i glashus nudå .... :D

Thomas59
Mikael_L skrev:
Det låter som att du framförallt har användning av minst två, eller tre st garage ... ;)

Uschhh, vad jag kastar sten i glashus nudå .... :D
Ja det är en besvärlig sjukdom man har. Första inköpet till den nya villan i augusti ifjol: Tellbe hyllsystem till förrådet/verkstaden i garaget för sisådär 15 000 kr. Delar av hyllsystemet gapar oroväckande tomt och ropar FESTOOL, FESTOOL, FESTOOL!

Men inte ska väl jag?

Tellbe hyll- och förvaringssystem är för övrigt en höjdare. Mina manliga bekanta får liksom nåt fuktigt i blicken vid åsynen av den militäriska ordningen och jag har redan fått förslag på vad jag kan dölja de tomma krokarna med för nya maskiner!

Man får nog överväga nödslakt, då skulle man ju bli av med rökningen också. Kostar ca 18 000 kr om året att röka. Ni kan själva räkna ut vilka FESTOOL-maskiner man skulle kunna köpa:eek:

phl skrev:
Var och plockade lite på Classe i Malmö precis. Alla roliga maskiner är slut, dock fanns där fortfarande lite gummikabel, demobags och annat småjunk.

Kan tipsa om postit-lapparna med extra kraftigt klister. De är perfekta att sätta på typ kartonger och liknande!

Tog även den sista Brio-järnvägen till grabben ;)
Nej då, per definition är aldrig de roliga slut på CO. Det krävs lite mer kreativitet bara och du har ju själv visat vägen ;)

Var också inne på lunchen idag (Eskilstuna) och jag som egentligen bara skulle ha lite spikplugg till elklammer (jag lovar :rolleyes: ) fick med mig en kraftigt sänkt internet-radio och några frässtål, bl.a. en rolig notfräs modell kraftig. Jag som inte ens har någon fräs... :surprised:

Thomas59
nanowire skrev:
Nej då, per definition är aldrig de roliga slut på CO. Det krävs lite mer kreativitet bara och du har ju själv visat vägen ;)

Var också inne på lunchen idag (Eskilstuna) och jag som egentligen bara skulle ha lite spikplugg till elklammer (jag lovar :rolleyes: ) fick med mig en kraftigt sänkt internet-radio och några frässtål, bl.a. en rolig notfräs modell kraftig. Jag som inte ens har någon fräs... :surprised:
Saved my day!:D

Var inne i Västerås idag och fyndade lite, trodde det skulle vara helt utplockat men så var inte fallet.
Tydligen laddade de på med mer grejer idag för det fanns två AEG skruvdragare och en Dremelsats, jag köpte bara Dremeln då jag inte riktigt kunde motivera en skruvdragare med bara ett batteri. Just en tillbehörssats till Dremeln blev det visst också. Navigatorer var visst rätt billigt också (själv navigerar jag fortfarande efter gammal hederlig karta).

edit:
Tyvärr har jag inte hittat några fräsar alls i Västerås på de besök jag gjort. Skulle inte alls haft något emot att köpa på mig lite billiga 12mm fräsar...

Redigerat:
Masa skrev:
Precis som muruc skrev så blev det 89:- i frakt. Däremot så brukar det ta ganska lång tid innan man har prylarna hemma, tog cirka 1,5 vecka sist jag beställde från Classe.

Det tycke jag inte att de var..... beställde Dremelsatsen via postorder då den inte fanns att uppbringa i CO butikerna i gbg området.

La min beställning vid 8-tiden i måndags, på tisdag fick jag mejl att den hade skickats och ett nummer att "spåra" paketet. Gick in hos posten och kollade på eftermiddagen och fick fram att paketet redan finns på mitt postkontor, dit det hade anlänt kl 10:27 på tisdags förmiddagen. I går kom avin i brevlådan och jag åkte och hämtade paketet.

Så 1,5 vecka, näe strax över ett dygn innan paketet fanns på postkontoret, dock tog avin ett dygn också men jag tycker ändå att det var snabbt......

roli skrev:
Så 1,5 vecka, näe strax över ett dygn innan paketet fanns på postkontoret, dock tog avin ett dygn också men jag tycker ändå att det var snabbt......
La min beställning den 28'e vid 13 tiden och igår eftermiddag fick jag ett mail att dom skicket grejerna och kommer fram till mitt utlämningsställe imorgon förmiddag. Så fem arbetsdagar för mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.