roli skrev:
Det tycke jag inte att de var..... beställde Dremelsatsen via postorder då den inte fanns att uppbringa i CO butikerna i gbg området.

La min beställning vid 8-tiden i måndags, på tisdag fick jag mejl att den hade skickats och ett nummer att "spåra" paketet. Gick in hos posten och kollade på eftermiddagen och fick fram att paketet redan finns på mitt postkontor, dit det hade anlänt kl 10:27 på tisdags förmiddagen. I går kom avin i brevlådan och jag åkte och hämtade paketet.

Så 1,5 vecka, näe strax över ett dygn innan paketet fanns på postkontoret, dock tog avin ett dygn också men jag tycker ändå att det var snabbt......
Kollade precis hur det går med min leverans, passerade sorteringscentralen mitt på dan idag. Jag gjorde min beställning i Lördags och det går med Schenker. Tror inte jag får paketet imorgon men om jag får det så har det i så fall tagit 5 arbetsdagar. Förra gången jag beställde tog det 2 arbetsdagar innan beställningen hanterades och lämnade CO och allt som allt tog det 8 arbetsdagar från beställning till jag kunde hämta ut prylarna.

Däremot så beställde jag en Bosch GST85 i Måndags men då ringde jag till Insjön och snackade med en kvinna som så vänligt ordnade fram en maskin till mig. Den skickades i Tisdags och finns nu på lokala utlämningsstället, dök upp där idag så det gick snabbare när jag inte beställde via nätet. Tyvärr så kan jag inte hämta ut juvelen förrän på Lördag, dumma öppettider.

Redigerat:
Det var ju surt att upptæcka (ja, jag ær i Norge nu...) att Dremelsatsen var slut på CO i Nordstan Gøteborg, samma dag som nyhetsbrevet trillat in i inboxen. Jag som gick tidigare från jobbet før att hinna dit på hemvægen. Efter ett kort mejl till CO:s kundtjænst før att fråga om lagerstatus i butiker inom rimlig radie, fick jag till svar att centrallagret oxå hade noll i lagersaldo. Men om jag ville så kunde kundtjænstkillen bestælla ett ex av Dremelsatsen från nån håla i Mellansverige och skicka till CO Nordstan. Han ville egentligen bara veta mitt mobilnummer så att de kan meddela mig nær mitt øronmærkta exemplar kommit in. Visst blir man glad øver førtræfflig service. Och regeringen (læs: min sambo) ær ænnu lyckligt ovetandes både om att vi behøver en Dremel samt om att vi inom kort kommer att bli ægare av en dito.

ClasseClas skrev:
Yes, finns här oxå. [länk]
Det hade ju vart business att köpa 10 dragare och sen sälja på Tradera verkar det som...
Jobbigt bara att förklara att man säljer den för lusentappen och kvittot säger ett betydligt lägre pris... :p

/markus

meskola skrev:
Jobbigt bara att förklara att man säljer den för lusentappen och kvittot säger ett betydligt lägre pris... :p

/markus
Varför då?

Hemmakatten
Det finns en medlem här på forumet som kallar sig Lagavulin och bor i Småland enligt profilen. Säljaren på tradera kallar sig också Lagavulin och bor i Växjö. Sammanträffande eller inte...:cool:

Fast om det är samma Lagavulin så har han inte varit inloggad här på byggahus sedan början av januari. Så han har i så fall nog inte sett denna tråd.

meskola skrev:

/markus
Fattar inte heller problemet. Utropspris 1 kr, köparna bestämmer ju själv priset. Har de bjudit "för mycket" får dom väl skylla sig själva.

Jag har lagt ut den gsr 12v dragaren jag köpte på tradera nu med, efter lite funderande kunde jag inte motivera att ha kvar den bara för att skruva upp tavlor i min 1:a med. Sen om man fasar över att folk kanske tjänar lite pengar så finns de värre saker att bli arg på, ex. alla bedragare på blocket & tradera som säljer varor som inte finns.

Annars kan jag tipsa om att de hade bilbatteriladdare från modernum på coop forum backaplan för 99kr nu (reatorget), dock gammal modell med järnkärna å runt 5A laddström om jag minns rätt.

discomike skrev:
Jag har lagt ut den gsr 12v dragaren jag köpte på tradera nu med, efter lite funderande kunde jag inte motivera att ha kvar den bara för att skruva upp tavlor i min 1:a med.
Vad menar du med detta? Klart att vi i 1: or behöver skruvdragare! många tavlor o sånt ju!

Min fråga var bara allmän och syftade inte till att peka ut någon. Bara kul att folk är företagsamma. Alla kronor man kan uppbringa går ju att köpa nya verktyg för...

Redigerat:
UlfY skrev:
Min fråga syftade inte till att peka ut någon i negativ bemärkelse. Det var bara intressant att se att de dök upp där. Många tester har ju sagt att de är ett bra köp till ordinarie pris.

Jag är annars helt för fri företagsamhet. Folk väljer vad de vill betala för så länge som man inte sysslar med bedräglig verksamhet. Alla kronor man kan uppbringa går ju att köpa nya verktyg för...
Det enda sura är om någon dammsuger butikerna för att sedan sälja dem på blocket. Det borde vara lättsålda kanske inte för tusenlappen men något där under. Lite som alla som dammsuger biljetter och dylikt. Hela CO:s rea stånd lär dyka upp på Skärholmens loppis, brukar vara så.
Fick ett reklamblad från Rusta igår, de säljer sin 12 V Bruksbo dragare för 299:- då känns min AEG för 399:- ännu mer som årets klipp. Är lite sur att jag inte tog 2 men vad skulle jag ha den andra till? Kommer troligen inte slita ut den jag köpte på evigheter (om nu inte batteriet åldras med tiden).
Satt i förrådet igår kväll och drog skruv i några regelstumpar med ett leende på läpparna, helt sjukt. :)

ClasseClas
Nuno skrev:
Det enda sura är om någon dammsuger butikerna för att sedan sälja dem på blocket. Det borde vara lättsålda kanske inte för tusenlappen men något där under. Lite som alla som dammsuger biljetter och dylikt. Hela CO:s rea stånd lär dyka upp på Skärholmens loppis, brukar vara så.
Fick ett reklamblad från Rusta igår, de säljer sin 12 V Bruksbo dragare för 299:- då känns min AEG för 399:- ännu mer som årets klipp. Är lite sur att jag inte tog 2 men vad skulle jag ha den andra till? Kommer troligen inte slita ut den jag köpte på evigheter (om nu inte batteriet åldras med tiden).
Satt i förrådet igår kväll och drog skruv i några regelstumpar med ett leende på läpparna, helt sjukt. :)
Det vore extra surt om Classe-personal köpte på sig grejor och sålde på Blocket och Tradera. Där går gränsen tycker jag. Annars är det ok med lite företagsamhet ju!:)

Ja, där går gränsen även för mig. Om personalen vet med sig om att en viss vara skulle vara ett extremt klipp så skulle detta kunna innebära att den aldrig ens kom ut i butiken.
Därför gillar jag begränsningar t.ex max 2 st/kund. även om det är lätt att gå runt genom att handla flera gånger (vilket många av oss redan gjort... ;)) Fler får ta del av det goda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.