Har redan börjat ångra att jag inte tog 2 skruvdragare. Men vad fan skall jag ha den andra till, visst extra batteri men kommer knappast använda den så mycket att batteri skulle vara en begränsning. Nja, får suga lite på karamellen ivkäll och kanske slå till igen i morgon om jag fortfarande känner ett behov... Det är läskigt att se sig själv bli mer och mer lik sin far. Snart sitter man där med 2 ex av varje katalog från Classe, Jula, Biltema och bläddrar...
B&D häcksax fanns det ett ex av i Solna igår, stod i hyllan och var märkt med 399:- (kostar dock 199.50) fast den har dock sladd (inte lika intressant kanske).

Thomas59
Daniel_N skrev:
Däremot är 12mm not/spont-fräsen slut (om nu ingen har gått o gömt den någonstans....)
Vill minnas att fräsen fanns i Vällingby igår. Not, finger, fönster och några andra GULA om de var dessa du tänkte på.

Ja påsarna är väl toppen att ha till att lägga alla grejer som du nu köper på Classe, sen då du vaknat upp ur "Classekoman":D

AEG BS12X är en mycket bra dragare, jag har dragit i ett 1000-tal 190mm skruv utan förborrning i limträbalkar under sommaren med min.

Stark som tåget och tål mycket omild behandling, jag har bl.a. tappat min ned i betongplattan från ett par meters höjd och glömt den ute i regnet ett par dagar, den har aldrig krånglat eller protesterat.

BS12X har varit "bäst i test" flera gånger genom åren som sagt, och efterföljaren med LiOn-batterier och 13mm chuck (i övrigt till synes identisk) fick "bäst i test" i "Gör Det Själv" häromveckan.

Det är bara att gratulera er som köper till Classes reapris, jag gav 2000 med två batterier och ser det som min bästa verktygsinvestering någonsin.

/fth

fth skrev:
Det är bara att gratulera er som köper till Classes reapris, jag gav 2000 med två batterier och ser det som min bästa verktygsinvestering någonsin.

/fth
Du kanske skall slå till på ytterligare en, då har du två dragare och tre batterier...

Tanken har slagit mig :)

Det är ju ganska ofta som man har nytta av två dragare, för att slippa växla mellan borr och bits t.ex., men jag har hittills varit inne på att köpa en lite mindre modell som komplement, men till det här priset så...

Jag kanske får ta en sväng till Vällingby i kväll!

/fth

Vällingby har slut nu på skruvdragaren.
för jag tog sista som stod där.
Letade efter andra roliga saker men det var tomt.
Föreslår kista eller stinsen.

Vad jag förstår så har CO börjat med höst/vinter och vår/sommar kataloger. Å då kan man ju tänka att det blir 2 reor per år. Det kan finnas oanade möjligheter till att fynda saker man inte riktigt visste att man behöver till priser man inte riktigt kan motstå.

Vid veckohandlingen i måndags på Coop slank det ner 7 Irwing tvingar i påsarna, allt tack var tips i denna tråd. På vägen dit jag kännde mig som ett barn inför julklappsutdelingen. Hoppas hoppas!

När rean på CO klingar av kanske en stående tråd med "Hot Deals" skulle funka. Där skulle man kan tipsa om bra erbjudanden man hittar lite här och där. Har sett det på andra forum och det verkar populärt.

coss skrev:
Tack! För att du tog den sista då slipper jag ligga och våndas över om jag skall köpa en till eller ej... Har precis packat upp skönheten och provdragit en skruv, jag är kär. Tror nog aldrig jag använt en riktig skruvdragare, har man bara bott i lägenhet och har ett yrke som kräver mer frökenfingrar så har behovet aldrig uppstått.
Visst har jag kört nån billig historia och även testat billiga B&D och den lilla skramlande Bosch IXO som använts flitigt.
Kommer att gå runt och efterdra varenda skruv i hela kåken, en fröjd att skruva med.

Det verkar som dom fyller på med mer saker, jag var inne i Bäckebol häromdan o frågade efter förvaringslådan för 99:- men då var den slut, idag fanns där 2st. Tur att man jobbar 300m bort :)
Nu verkar det ju som att Silvan skall bomma igen alla sina butiker med så den kanske blir fyndchanser där med, även om där finns rätt mycket skräp i dom varuhusen.

Avlägger härmed rapport från Allum, idag kl. 16:00 :D :

Inga dragare eller sticksågar kvar :(. Däremot hade de gummisladdarna, rullstöden och en hel pall med förvaringslådan för 99:-. En halvfull kartong med Eljo-prylar till vrakpris fanns också. Övervägde ett tag att byta ut varenda brytare och uttag i hela huset men tvingade mig därifrån i sista stund.

Observerade även två Kärcher K5.85 á 2195:- vilket inte är ett fantastiskt pris men helt ok med tanke på att de brukar gå för 2995:-.

Mikael_L
Ring ring ...
Hemvärnet Uppsala rapporterar att fingerfräsar och notfräsar och sånt finns kvar (det är väl de med 12mm axel ni menar?)
Inga BSX12 dragare, två sådana ledbara dragare fanns, även två dremelkit. Men det kan ju taagit slut under dagen förståss.
Over and out .......

ClasseClas
coss skrev:
Letade efter andra roliga saker men det var tomt.
Föreslår kista eller stinsen.
Jag tog nog den sista i Vällingby för jag ringde och bokade en till svärfar och hämtade den vid halv 8 på kvällen. I Stinsen var de slut redan i lördags och samma var det i Luleå där svärfar kollade.

gwyrlim skrev:
...När rean på CO klingar av kanske en stående tråd med "Hot Deals" skulle funka. Där skulle man kan tipsa om bra erbjudanden man hittar lite här och där. Har sett det på andra forum och det verkar populärt.
Jag tycker att detta är ett utmärkt förslag!

Nappar moderatorn tro?

Mikael_L
Fy på er...
Fy, fy fy fy på er, att ni fortsätter och skriver här ... :(
Att tråden överhuvudtaget startades ... :mad:

Nu efter jobbet kunde jag inte hålla mig från att pipa in där igen, de där demolition-bagarna attraherade.
Nu hittade jag givetvis ing a sådana, men jag köpte ....

ehhh... jag vågar inte berätta .... :eek:

... en B&D maskin .... :(

Men det är kanske ingen fara på taket.
Förra gången jag ägde B&D-prylar var dom gröna med oranga knappar, nu är dom i någon orangeröd nyans, det måste väl betyda att dom är bättre.?
Det blev iaf slipmaskinen med rektangulär platta, för 99:-
Jag tänkte ha den som fulmaskin, som jag kan fylla med gips och spackeldamm, så kan jag slänga den sen. Om den bara håller för de 10 slippapper som följer med har den väl nästan betalat sig...?
Dom har ju bifogat 10 slippapper, det måste väl betyda att den inte går sönder innan ...? eller? :surprised:

Sen är det ju plastlådan, den kan jag lägga något verktyg, som saknar case, i.

bygga_bo skrev:
Jag tycker att detta är ett utmärkt förslag!

Nappar moderatorn tro?
Låter som en bra ide tycker jag. Jag börjar gärna - var på Jula i Mlamö idag, de sålde ut de grå jubilemus-bacho-satserna. En xt så för 179 (tror jag, det var rätt billigt iallafall) samt framförallt en hålsågssats för 700 kr. Den satsen vet jag brukar kosta ca 13-1500, så det var ett bra pris.

När man kommer in i butiken sväng omedelbart höger och sen höger igen, de ligger där för sig själva, rätt oskyltade. Fanns typ 5-6 satser med hålsågar kvar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.