5 078 läst · 50 svar
5k läst
50 svar
Räcker dessa reglar?
Skulle jag kunna byta ut gipsskivan en bit även upptill så att kanten blir mer slät, liksom laga som nertill. Eller försvagas väggen?Henkan Sundberg skrev:Hej,
spontant skulle jag säga att där det ska sitta skåp gör så lite som möjligt. Där det ska vara kakel gör du hyfsat slätt men du behöver inte slipa och spackla ihjäl dig. Funderar du däremot på att måla behöver det vara ordentligt gjort så väggen är helt slät. Minsta lilla ojämnhet syns när färgen kommer på tyvärr.
Jag har nämligen en gipsskiva över som är
ungefär samma mått som den jag lagade. Kan också skär till lite smalare. Tänkte i fall jag vill måla väggen. Har inte bestämt mig ännu och vill gärna vara förberedd för alternativ.
Hur menar du? Gipsskivorna har alltid suttit där. Menar du innan man spacklar väggen?J Johan456 skrev:
Jag vill ha så lite synliga sladdar som möjligt.
I vilket läge tar man hit elektriker?
Har inte beställt köket ännu från Ikea. Svårt med ”designen”. Funderar på olika alternativ
Med gipsen, menar du spackling av väggar?J Johan456 skrev:
Eller lagning av gipsskivan?
Det ska förberedas el för tvättmaskin. Nu löper elen utefter golvet. Gammal eldragning sen 70-talet.
Byggfirman har inte svarat ännu, tar sjukt lång tid att få svar.m
Nej jag menar gipsen. Sålänge väggen är öppen så är det betydligt smidigare att dra elen. Så vill ni ha infällda dosor mm. så skulle jag avvakta. Lägg upp en bild på hela väggen och visa vad ni vill ha så kan forumet hjälpa till.
Tack, nu fattar jag. Då skruvar jag inte fast den lagade gipsskivan permanent.J Johan456 skrev:
Jag skickade bilder på hela väggen som svar till nån annan här men under samma rubrik.
Liknande trådar
-
Räcker dessa kablar för att koppla in spis med induktionshäll?
El -
Räcker dessa konstruktionsritningar inför tekniskt samråd?
Bygglov -
Vilken funktion har dessa reglar på takstolarna?
Tak & Vind -
Kan jag ta bort dessa reglar i takstolen? Bild finns.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur ska jag fästa dessa reglar?
Byggmaterial & Byggteknik