P Putte 9497 skrev:
Alla tåg går inte på el. Finns järnvägar som saknar luftledning där dieseltåg går
Ja, uppenbarligen gick det här tåget på el.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, uppenbarligen gick det här tåget på el.
Jo, men det var ju det jag menade med kryptiskt. Antagligen var det en elmontör inom järnvägen som fick sätta livet till.
 
P Putte 9497 skrev:
Jo, men det var ju det jag menade med kryptiskt. Antagligen var det en elmontör inom järnvägen som fick sätta livet till.
Det vanligaste är nog tonåringar som springer på tågtaken.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 679 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"

1. Fortfarande inte procent av de som gjort quizet hittills. När fixar ni det?
2. "Ja, alltid" kanske borde bytas mot "Ja, om du har erforderlig kunskap"?
 
  • Gilla
Robin Lindberg
  • Laddar…
7 av 10. Man får tydligen göra mer själv än jag trodde.

Har för övrigt hempulat med sånt man inte får göra själv men jag brukar vara noga med att först ta reda på hur man ska göra.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 800 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"
Blev personen påkörd av tåget?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det vanligaste är nog tonåringar som springer på tågtaken.
Kanske det
 
Att den enda elolyckan med dödlig utgång inte beror på hempul är väl ganska relevant för ämnet.
Så koppla friskt hemma, det brukar gå bra. Men jag kanske inte ska boka överbädd på nattåget längre.:thinking:

Varning mycket ironiskt inlägg, koppla bara om du vet vad du gör.
 
Fury
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
S
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 777 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"


Lite pinsamt att man inte får 10/10 på den här men jag tabba mig med dimmern. Tänkte att det var en kuggfråga då jag aldrig hört talas om en dimmer på över 400V / 16A och hade inte koll på det ^^
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.