Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 225 andra personer (84%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 235 andra personer (84%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Att mobilbatteriet har kapaciteten 3000 mAh tillför ingen information alls om man inte har ett visst hum om vilken spänning det brukar ha.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Gjorde bort mig på typ på minuter av timme... mm.

Till slut så fick jag till det.

Inte alla som vet att mobilbatteriets spänning är 3.7 Volt.

Redigerat:
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 283 andra personer (85%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Hur många 1 kWh tvättar kan man köra på 1 kWh.

En tredjedel svarar 5.

Inte konstigt att Sveriges bästa dagar är bakom oss

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 13 andra personer (3%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 301 andra personer (85%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 347 andra personer (85%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"
⚡⚡⚡

Enda anledning till att man får 1 tvätt i ett 60-gradersprogram på en modern maskin är att de inte tvättar i 60 grader på det programmet. 1.5 kWh drar ett allergy plus eller liknande program som faktiskt värmer till 60...

• Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 71 andra personer (16%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Fairlane
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 361 andra personer (84%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 264 andra personer (57%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"

Hur ska man kunna räkna på sista frågan när viktig information saknas?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Hur ska man kunna räkna på sista frågan när viktig information saknas?
Anta 5V med USB-C.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Finns sällan en poäng att köra flera celler i serie så man kan relativt säkert anta att det rör sig om 3.7V när det handlar om en mobil.

3Ah*3.7V = 11.1kWh.
Vilket skulle innebära 90 laddningar på 1kWh, räkna bort lite förluster så är 50-70 det enda alternativet som funkar.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Storsockret
Lite törstig bil som drar 2kWh/mil under ideala förhållanden på sommaren. Kanske skulle ändras till relativt normala förhållanden.

Ideala förhållanden så tänker jag typ körning med en och annan nedförsbacke i Norge 😂

Bild av en bils skärm som visar körstatistik: aktuell körning 56 km, 78 Wh/km; sommardäck 8,410 km, 162 Wh/km; totalt 124,680 km, 185 Wh/km.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.