16 978 läst · 256 svar
17k läst
256 svar
Quiz: Kan du hantera elcentralen?
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 6 086 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 693 inlägg
Jag håller inte med. En TN-C-ledning kan ha t.ex tre ledare (2L, PEN). En TN-S-ledning kan också ha tre ledare (1L, N, PE). Båda ledningarna kan ha arean 10 mm² eller mer.J jbozzyp skrev:
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 4 430 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag hade fel på mätarsäkring (trodde 63A) och kabeltyp.
Är pensionerad elektrocivilingenjör utan att ha jobbat med tekniken så mycket. Mera med elsäkerhet.
Jag hade fel på mätarsäkring (trodde 63A) och kabeltyp.
Är pensionerad elektrocivilingenjör utan att ha jobbat med tekniken så mycket. Mera med elsäkerhet.
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 7 376 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Lite koll har man allt!
Lite koll har man allt!
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 7 459 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 4 560 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 4 617 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"