I vår källare släpper putsen på innerväggarna. Hela källaren är målad med en gul färg som jag tänker inte är betong färg. Kan jag få bort färgen på något sätt. En fd kollega säger att jag inte behöver dränera om huset utan bara slänga på penetron där fuktskadorna är som han gav mig. Litar inte riktigt på honom så vill kolla med er.
Ja det är väl inte omöjligt att du får in fukt i innerväggarna underifrån.
En platta från 1910 lär väl inte vara isolerad eller ha något som hindrar fukt underifrån.
Skrapa bort allt som sitter löst.
På med ny PUTS.
Måla med en färg som släpper igenom fukt.
Värm upp och ventilera källaren tillräckligt.
Jag tror inte du skall lägga på det där vattentätningmedlet du fått.
Du vill ju släppa ut fukten ur väggen, annars tar den sig ju ut ändå, och tar med putsen.
En platta från 1910 lär väl inte vara isolerad eller ha något som hindrar fukt underifrån.
Skrapa bort allt som sitter löst.
På med ny PUTS.
Måla med en färg som släpper igenom fukt.
Värm upp och ventilera källaren tillräckligt.
Jag tror inte du skall lägga på det där vattentätningmedlet du fått.
Du vill ju släppa ut fukten ur väggen, annars tar den sig ju ut ändå, och tar med putsen.
Hur gör jag med all gul färg som sitter på väggarna kan den vara kvar och bara målas över? På golvet är det målat med en färg och utslängt såna där färg flingor. Vi har element i varje rum i källaren som är på året runt. Ibland varmare än övriga huset. Nä, kändes konstigt att använda det jag fick från min kollega
Klicka här för att svara
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Asfaltskross, hantera/ta bort
Grund & Markarbeten -
Göra färdigt grunden i väntan på värmen?
Grund & Markarbeten -
Köpa tomt och bygga hus, frågor om tomten
Grund & Markarbeten -
Sprickor i nygjord betongplatta
Grund & Markarbeten -
Sätts inte dräneringen igen av bergskross med 0 fraktion?
Grund & Markarbeten