Ja, där är ett ställe som det skulle kunna gå ut förresten. Jag såg nåt när de grävde dränering. Men det är isf bara ett rör och det krävs ju två för att göra en slinga tänker jag.
Det röret är isf helt inbyggt i lättbetong i väggen om det finns så det kommer jag nog inte åt om jag inte gräver upp gårdsplanen. Isf är det kanske det som är det smartaste. Gräva upp och kolla?
 
Det är ett pyttelitet garage men väl använt av någon, troligtvis senast för minst 20 år sedan.
 
Hittade en bild från dräneringen, känns kanske mer som ett armeringsjärn. Ligger ju inte så djupt så går ju att gräva upp om inte annat :)
 
  • Gul dräneringsslang och ett gammalt rostigt armeringsjärn i en grävd schakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har eventuellt hittat felet, jag kom på att jag inte själv hade kollat utedelen (utan bara litat på hantverkare som sa att det inte kunde läcka där) och hittade att det ser ut att ha varit läckage där vid en avluftningsnippel.

Jag får väl facit inom nån vecka. Håll tummarna!
 
  • Avluftningsnippel vid utedel med tecken på läckage, täckt av korrosion och rester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdaterar ärendet nu och trycket sjunker till 0,5 på expan kärlet nu under sommaren och har även hittat ett slottsvred i källaren som läcker på ett element som jag hade missat. Om man inte vill ha slottsvred vad finns det för andra alternativ? Har inte tid att renovera upp dessa heller för tillfället. Tänkte att då kan jag lika gärna byta alla i hela huset då många sitter fast. Vad för typ ska man välja? Bvp ska väll helst inte ha termostater va? Alla element i huset går på fullt spett men enda jag skulle vilja reglera är i sovrummet, alltså 1 element på 15st.
 
  • Äldre slottsvred på radiator med läckage, behov av renovering eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.