D Dallastower skrev:
hatar liknande problem?
Jag HATAR också liknande problem;)
Som tur är har det inte drabbat mig:)
 
  • Gilla
Dallastower
  • Laddar…
D Dallastower skrev:
Jag har nu problem med att det läcker vid lamphuset för andra gången. Tyckte att problemet var löst, men efter några veckor började det alltså läcka igen.

Någon annan som har hatar liknande problem?
När jag monterade vår minipool sade leverantören, att slänga medföljande packning och använda medlevrerad lim ZIKAFLEX och det har funkat sedan 2016
 
Tobzter
Idag är dagen D starta Poolen :)

Men vad ska filtret stå på när man kör igång ?
 
  • Gilla
KKopsen
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Idag är dagen D starta Poolen :)

Men vad ska filtret stå på när man kör igång ?
1, står något om filter.
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Tobzter
Behöver den inringade delen leda någonstans ?
Kommer vatten där när man rör justerhandtaget ;)
Poolfilter med inringad koppling nära tryckmätare och justerhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fulkemisten
Tobzter Tobzter skrev:
Behöver den inringade delen leda någonstans ?
Kommer vatten där när man rör justerhandtaget ;)
[bild]
Svar nej. Det är för backspolning. Har min kopplad till avloppet via nämnd anslutning.
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Tobzter
Nu är den igång :rofl: 20 grader än så länge.

Men ska ställa in filtreringen..vet ej om ja bara e dum i huvet .. men enl nedan
Så måste väl de gå dygnet runt 2x12 timmar. Annars överlappar tiderna ?
En hand håller ett instruktionspapper bredvid en digital termometer som visar 20 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter Tobzter skrev:
Nu är den igång :rofl: 20 grader än så länge.

Men ska ställa in filtreringen..vet ej om ja bara e dum i huvet .. men enl nedan
Så måste väl de gå dygnet runt 2x12 timmar. Annars överlappar tiderna ?
[bild]
Ja jag förstod inte heller helt vad de menar med det faktiskt. 2h vart 12e timme måtte de väl ändå mena fast lite klantigt skrivet?
 
I gamla instruktionen stod det 2 cykler på 10 timmar. De menar nog precis vad det står
 
Tobzter
Så dygnet runt ska den gå då allstå?
 
Jag började köra filtreringen på 2x10tim som det stod. Sen sänkte jag till 10tim och det gick hur bra som helst, nu testar jag 5tim. Använder man bara flockningsmedel så tror jag att det går bra. Jag använder Biocool’s PoolClear.
 
Tobzter Tobzter skrev:
Så dygnet runt ska den gå då allstå?
Jag kör 2x10h, har inte haft några problem
 
Medan pumpens instruktion säger att den ej är till för kontinuerlig drift. Var på nåt av papprena vid leveransen.

Givetvis måste man köra med det man vill men vad finns det att filtrera efter att man filtrerat i några timmar?

Därtill filtreras ju den mer än ni ställt in den på i och med att den filtrerar varje gång poolens värme sjunker och värmen går in.

Jag själv har inte provat flockningsmedel, främst för att jag inte sett behovet.

Tänkte byta vatten nu i maj. Då är det ett halvår gammalt.
 
Tobzter
Ja jag har märkt att den filtrerar ju väldigt mycket utöver den man ställer in.. men har ställt in den på 2x10 nu i alla fall. Känns som man inte behöver ställa in den alls .För så fort tempen sjunker så hoppar ju allt i gång.
Men första badet avklarat i morse .. Ja jäklar va skönt med 39 gradigt vatten. Blir ett till dopp ikväll när mörkret har lagt sig :)
 
H henlin431 skrev:
Medan pumpens instruktion säger att den ej är till för kontinuerlig drift. Var på nåt av papprena vid leveransen.

Givetvis måste man köra med det man vill men vad finns det att filtrera efter att man filtrerat i några timmar?

Därtill filtreras ju den mer än ni ställt in den på i och med att den filtrerar varje gång poolens värme sjunker och värmen går in.

Jag själv har inte provat flockningsmedel, främst för att jag inte sett behovet.

Tänkte byta vatten nu i maj. Då är det ett halvår gammalt.
Tobzter Tobzter skrev:
Ja jag har märkt att den filtrerar ju väldigt mycket utöver den man ställer in.. men har ställt in den på 2x10 nu i alla fall. Känns som man inte behöver ställa in den alls .För så fort tempen sjunker så hoppar ju allt i gång.
Men första badet avklarat i morse .. Ja jäklar va skönt med 39 gradigt vatten. Blir ett till dopp ikväll när mörkret har lagt sig :)
Tror de flesta gör samma resa den första tiden. Framförallt badar man ju som mest just då så lång filtrering skadar ju inte.

Det jag själv märkte när jag drog igång med 2x10 h per dygn var att pH drog iväg uppåt fortare. Jag fick justera som en tok. Betydligt lugnare pH nu med färre filtreringstimmar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.