Pratade med SB och de rekommenderade det du skriver. Jag har två 3kwh värmare. Tänkte 3 fas (16A), en till respektive värmare och en till bubbelsystem (900w)
 
Tobzter
Då får de bli så helt enkelt, Kommer även koppla så ja får ett "ledigt" uttag på samma fas som bubblorna, så man kan ha till något annat också :)
 
  • Gilla
KKopsen
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Pratade med SB och de rekommenderade det du skriver. Jag har två 3kwh värmare. Tänkte 3 fas (16A), en till respektive värmare och en till bubbelsystem (900w)
Hej allihop!
Hur gör ni för att ha cirkulation men inte värmaren på hela tiden ex på sommaren då man inte behöver värma mycket men vill ha Punpen igång ändå. Dvs koppla från värmaren och ev ha intervaller på cirkulationen ?
 
Tobzter
Men det ställer du väl in i menyn på spabadet när filtreringen ska ske ?
 
Fulkemisten
Tobzter Tobzter skrev:
Men det ställer du väl in i menyn på spabadet när filtreringen ska ske ?
Ja. Det är lite krångligt men går att läsa sig till i bruksanvisningen.
 
Tobzter
Exakt man kan väl ställa in när det ska starta och hur länge det ska gå,
i 2 olika cyklar ?
 
Lenahugo Lenahugo skrev:
Hej allihop!
Hur gör ni för att ha cirkulation men inte värmaren på hela tiden ex på sommaren då man inte behöver värma mycket men vill ha Punpen igång ändå. Dvs koppla från värmaren och ev ha intervaller på cirkulationen ?
Den kommer bara värma om temperaturen i badet är lägre än inställt värde. Om du ställer ner önskad temperatur så kommer den bara att köra cirkulation och ingen värme
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
J jeppo skrev:
Den kommer bara värma om temperaturen i badet är lägre än inställt värde. Om du ställer ner önskad temperatur så kommer den bara att köra cirkulation och ingen värme
Okej, jag har ingen styrenhet, bara en Wi-Fi styrning och de kan jag ju ställa temperaturen. Men pumpen triggas ju bara igång när tempen behöva höjas och jag skulle vilja ha igång den ett par timmar per dygn.
 
Tobzter
Men har du ingen kontroll panel för själva badet ?
Men pumpen kan ju inte bara gå när den ska värma badet, känns lite fel?
Om du vill ha 20 grader på sommaren så renas inte vattnet om de enbart värms av solen ?

EDIT : Har du terasspool från SVB inkl deras "pumpar å strysystem"??
 
Tobzter
K Kesosmurf skrev:
Jag hade heller inga extrakanter och kapade dessutom ner isoleringen ca 5-10cm för att kunna kötta in trallen under kanten på insatsen.
Ser nu att de är omöjligt att få in trallen under poolkanten, har ett par mm från isolering till kant på pool.

Men den förlorar inge stadga när du tog bort toppen på isoleringen ?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Ser nu att de är omöjligt att få in trallen under poolkanten, har ett par mm från isolering till kant på pool.

Men den förlorar inge stadga när du tog bort toppen på isoleringen ?
I mitt fall var poolen lite ojämnt gjuten. Jag kapade därför ner poolens kant. Det är ju homogen plast. Blev jämnt och fint. Då fick jag under den tralltjockleken jag ville ha under.
 
Tobzter
Men hur får ni under trallen. Ligger den bara någon mm innanför poolramen då ? För isoleringen kommer direkt
 
Tobzter Tobzter skrev:
Men hur får ni under trallen. Ligger den bara någon mm innanför poolramen då ? För isoleringen kommer direkt
I mitt fall glider den precis in under poolkanten och över isoleringen.
 
  • Gilla
MartinMoza
  • Laddar…
Lenahugo Lenahugo skrev:
Okej, jag har ingen styrenhet, bara en Wi-Fi styrning och de kan jag ju ställa temperaturen. Men pumpen triggas ju bara igång när tempen behöva höjas och jag skulle vilja ha igång den ett par timmar per dygn.
Jag kör en wifistyrning. Ställer den på 2 x 1,5 h per dygn, morgon och kväll med andra ord. Däremellan är den inställd på att hålla temp, vilket gör att pumpen och värmaren drar igång om värmen sjunker. Det går att justera så att den bara värmer under filtercykeln om jag förstått det korrekt.

Jag började för övrigt köra rätt många timmars filtrering. Bortkastat tycker jag själv. Därtill drog pH iväg enklare. Är det korrekta mängder decinficering finns ingen anledning att göra filtrering mer än några timmar per dag.

Den där displayenheten har jag aldrig haft nytta av. Men den lyser snyggt på avstånd.
 
Tobzter
H henlin431 skrev:
I mitt fall glider den precis in under poolkanten och över isoleringen.
Min kant går upp flera cm :)
Närbild av en väggkant som sticker ut flera centimeter från underliggande yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upphöjd kant på en yta under en svart gummilist med texturförändring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.