370 900 läst · 1 562 svar
371k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Jag har haft problem med ett ganska stort lekage vid lampan. Eventuellt så drog jag åt för hårt så lamphuset sprack, det var iaf sänder när vi tömdes tunnan underbart felsökning. Har fått ett nytt lamphuset nu, men väntar tills snön försvinner innan jag pillar vidare med detta.
Lutar åt en SB Classic. Är i valet och kvalet rörande att köpa isoleringen eller isolera själv. Tunnan skall inte vara uppvärmd över tid (helgbesök i fritidshus med tillgång till havsvatten).
Tar gärna del av erfarenheter kring isolering. Om egen lösning vad köpte ni och varför?
Tar gärna del av erfarenheter kring isolering. Om egen lösning vad köpte ni och varför?
dadid skrev:
Jag köpte isoleringspaketet - supersmidigt att sätta ihop. Väldigt tidsbesparande. Tekniklådan var däremot inte lika smidig att sätta ihop och inte optimal i utformning. Kanske bättre att göra själv. Tänker på utformning kontra tillgång och åtkomst till allt där i.
Körde egen isolering. Dels blev det billigare men framförallt kunde jag inte använda isolerpaketet då min tunna står på berg. Underlaget måste vara jämnt. Som bonus fick jag in mer isolering och kunde också custom-bygga teknikutrymmet under badstegen.dadid skrev:
Ska du bygga själv rekommenderar jag den oktagonala med raka kanter som jag har. Allt annat blir mycket svårt. Classic är ju rund.
Håller helt med, förutom kring tekniklådan. Den kändes tight och bra i konstruktionen, även om monteringen mötte lite motstånd. Problemet var mest att få den inbyggd bra och få trallen att stämma runt den för min del. I slutänden är jag glad att jag valde den färdiga med lock och att jag har chansen att arbeta ovanifrån. Känns väldigt tätt när locket är på. Behöver jag komma åt anslutningar får jag skruva bort lite kopplingar, ta ur pump och filter och helt enkelt hoppa in i lådan. Är man inte ninja som jag är kanske man har långa armar och löser det från sidan.V Vickedm skrev:
Väntar på min Pacific terrasspool från Svenska Badtunnor (SB) och vill visa bubbelsystemet jag beställt från annan leverantör. Samma fabrikat som SB säljer men med fler funktioner, förvärmd luft, höja och sänka trycket och någon typ av massage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jaha då vart de ju bra väder i sthlm å snön försvann då fick man något att göra
Håller på förbereda för pacific terasspoolen.
Nu har ja såga upp precis på yttermått på denna men de känns som detta hål borde vara större för den ska ju sticka upp sedan från trallen då ska man ändå bygga en sarg runt om.. va säger ni ska ja göra hålet ännu större ? Sedan hur mycket sticker era pooler upp från altanen?
Ja mät upp hur stor sarg du vill ha runt poolen och öppna upp trallen så mycket att du vet att du täcker hålet med sargen. Men behåll en viss längd på reglar och bärlinor så du kan använda dem när du bygger sargen. Tänk på att du ska få plats med isolering och slangar. Ser ut som du kan gömma tekniklådan under trädäcket. Se bara till att du kommer åt den på ett bra sätt, även på vintern. Min pool sticker upp 70cm från trädäcket, det är lika mycket som ryggstödet är högt, då blir det enkelt att gå i och ur poolen.Tobzter skrev:[bild]
Jaha då vart de ju bra väder i sthlm å snön försvann då fick man något att göra
Håller på förbereda för pacific terasspoolen.
Nu har ja såga upp precis på yttermått på denna men de känns som detta hål borde vara större för den ska ju sticka upp sedan från trallen då ska man ändå bygga en sarg runt om.. va säger ni ska ja göra hålet ännu större ? Sedan hur mycket sticker era pooler upp från altanen?