9 634 läst · 54 svar
10k läst
54 svar
Projekt: Litet badrum fönster del
Nu är fönstret på plats och i lod (överallt)och sitter fast. Tyvärr blev glappet uppåt lite litet. Inte så stort nedåt heller. Vi drevar in isolering så gott som det går. Vi förvånades över att ej klädd (utan plast) isolering skulle längst ut?
Ni med koll, hur drevar man förbi karmskruv? Där får beklädd isolering inte plats….
Så, första gången. Helt okunniga. Men nu sitter fönstret. Det tog 6 timmar. Nästa steg är foder utsida plåt. Plåtar blir intressant. 🤔
Ni med koll, hur drevar man förbi karmskruv? Där får beklädd isolering inte plats….
Så, första gången. Helt okunniga. Men nu sitter fönstret. Det tog 6 timmar. Nästa steg är foder utsida plåt. Plåtar blir intressant. 🤔
Fönster före o efter. Smyg skall kaklas in.
Vi har bytt fönster på halv huset och för alla valt att flytta ut fönstren för att få fönster bräda. För att mätta rätt har vi utgått ifrån mått från fasaden. Så alla sedan kommer se likadana ut!
Vi har bytt fönster på halv huset och för alla valt att flytta ut fönstren för att få fönster bräda. För att mätta rätt har vi utgått ifrån mått från fasaden. Så alla sedan kommer se likadana ut!
Redigerat:
Idag har vi beställt en plåt. Underbleck. 700kr kostade den från www.byggplåtar.se! Det kändes som en väldigt smidig tjänst. Intressant att notera var att plåten kostade under 300kr ca och frakt lite över 400kr. 😂😂😂 Det utlovade 24 Tim frakt i Mälardalen dock.
Uppdatering. Beställde plåt på Byggplåt.se - kan varmt rekommenderas!!!
Arbete pågår…
Min första plåt någonsin. Jag är rättså nöjd
Arbete pågår…
Min första plåt någonsin. Jag är rättså nöjd
Produkter som diskuteras i tråden