TRJBerg
tommib tommib skrev:
[bild]

Oinbjudna gäster har hängt lite i källaren senaste dagarna. Jag vet inte hur länge de varit där men förra veckan såg jag en liten rackare springa runt. Jag trodde inte att de kunde ta sig in här men nu när de väl är inne är prio 1 att se till att de inte kommer vidare. Gissningsvis har de grävt sig in under grundmuren där vi har en rabatt precis vid huset på framsidan (jaja, det är inte jag som bestämt att den ska vara där). Det blir till att leta hål och täta. Just nu är jag mest bekymrad att de kommer på hur man kommer upp i huset, det går nämligen via vattenrören på ett ställe.

Två är redan avhysta, avstår bilder på dem med tanke på känsliga läsare. Nu gillrat på två ställen igen.
Livet är fantastiskt. Det hittar alltid ett sätt.
 
tommib
Ja, det är ju inte deras fel så det tar emot lite att döda dem men jag orkar inte hålla på med ickedödliga fällor. Dessutom är det sannolikt än mer plågsamt om man inte vittjar fällorna med rätt täta intervall.

Kanske elstängsel, styrda av en UNIX-dator ;)

Mängden gruvdrift som bedrivs begränsas för tillfället av både arbetet som ställer nya och större krav (nya och nygamla uppdrag) samt privat där vi hängde på landet hela påskhelgen. Där sattes det upp altantak och köptes en lyktstolpe (fort som fasen innan frun och svärföräldrarna hann ångra sig). Så nu finns det chans till gjutjobb där ute också, klart stolpen ska ha ett rejält fundament liksom.
 
  • Gilla
Donn och 8 till
  • Laddar…
Lite kalles kaviar där man brukar lägga ost så är det där problemet snart löst.
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
tommib
Kokt skinka blev det denna gång. Falukorv funkade bra sist.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Kan även tipsa om Dumlekola delad på mitten. Den blir inte dålig och är tillräckligt klibbig för att musen inte ska få bort den utan att lösa ut fällan.
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
tommib tommib skrev:
Kanske elstängsel, styrda av en UNIX-dator ;)
Hjälper inte NÄR de lär sig hur man öppnar dörrar.
 
  • Haha
minitoy och 2 till
  • Laddar…
Fyll källaren med lämplig lugnande gas..
 
  • Haha
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Fyll källaren med lämplig lugnande gas..
Perfekt!
Sedan kan han gå ner och ha lite terapi i lugn och ro! :D
 
  • Haha
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Hörde jag rätt i att du börjat bygga en kulvert till källaren?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
tommib
Nej, tyvärr. Var tvungen att ta mig an ett sidoprojekt och dränera på den väggen som är mot grannen. De ska göra om sin altan pga att den är helt rutten och när den ändå skulle bort passar jag på. Nu blir deras projekt fördröjt, de måste planera om pga fukten. Skönt att ha gjort det där dränerandet men det var ju en vecka jag hellre hade lagt nere i källaren.
 
  • Ledsen
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Du hade ju världens chans...
 
tommib tommib skrev:
Nej, tyvärr. Var tvungen att ta mig an ett sidoprojekt och dränera på den väggen som är mot grannen. De ska göra om sin altan pga att den är helt rutten och när den ändå skulle bort passar jag på. Nu blir deras projekt fördröjt, de måste planera om pga fukten. Skönt att ha gjort det där dränerandet men det var ju en vecka jag hellre hade lagt nere i källaren.
Är inte en kulvert en definition på ett sido-projekt? :)
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
tommib
Pågående grundarbete med uppmurad betongform och armeringsjärn i en byggarbetsplats med betongväggar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter mycket formpyssel har nu den andra pumpgropen fått sin slutgiltiga form. Gjöt sista delen i två etapper eftersom själva gropen inte var parallell med väggen. Nu är luckan roterad i förhållande till resten av gropen så att den ska vara parallell med väggen.

En anledning till att göra detta klart nu är att jag behöver något att stå på för en annan del i projektet. Denna kommer förhoppningsvis dyka upp här om några veckor ;)
 
  • Gilla
Donn och 18 till
  • Laddar…
tommib
Söndagskvällsmys med hustrun, fylla på betongförrådet. Dessa har stått ivägen i garaget så det var skönt att få ner dem. Tyckte att det tog emot lite när jag bar och att det var jobbigare än vanligt. Kollar tempen när jag kommer upp.... 38,4 grader. Mini-GAAAHHHHH.... Tur i oturen att ena sonen också har feber, så vi slapp bråka om vem som vabbar. Jag tror det blir horisontalläge i soffan imorgon för både mig och sonen.
Staplar med betongpåsar i ett ofärdigt garage, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Godnatt gjutningen!
Nyfärdig betonggjutning täckt med blå presenning vid husgrund omgiven av grus och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Anna_H och 20 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Denna kommer förhoppningsvis dyka upp här om några veckor
Teaser
tommib tommib skrev:
38,4 grader
Friskrivning?

Krya på dig! 🤒
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.