748 022 läst · 1 883 svar
748k läst
1,9k svar
Projekt källare
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 333 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 333 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite formbygge. Mest för att jämna av den föregående rätt usla gjutningen och inte behöva ta upp flera centimeter nivåskillnad med bruk.
Nu är projektet inne i en lite långsam period igen pga andra åtaganden men det kommer igen så smått när jag har kompvecka nästa gång.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 333 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 333 inlägg
Jag fick inte ett enda telefonsamtal på jouren mellan 23 och 07. Det har aldrig hänt och kommer troligen inte hända igen.
Eftersom det är som att få en extra ledig dag blir det naturligtvis lite jobb i källaren.
Finsats på väggfundamentet.
Nästa våning på pumpgropen, med genomföringar.
Begränsades lite av att jag var tvungen att besöka fysioterapeut med ett av barnens jag hann inte så mycket som jag ville men bättre än inget.
Eftersom det är som att få en extra ledig dag blir det naturligtvis lite jobb i källaren.
Logga in
Skapa konto
Finsats på väggfundamentet.
Logga in
Skapa konto
Nästa våning på pumpgropen, med genomföringar.
Begränsades lite av att jag var tvungen att besöka fysioterapeut med ett av barnens jag hann inte så mycket som jag ville men bättre än inget.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 333 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 333 inlägg
Ingen aning faktiskt. Dels har jag ju haft en betongbil här som pumpade ner dryga tre kubik till golv men jag har nog bränt i häradet 200 säck på alla smågjutningar jag gjort. Så fem pall? Har inte hållit reda på varje gång jag köpt betong men det blir ju 10 säck varje gång och nog har jag gjort 20 vändor med "betongbilen".
Utöver detta har det ju gått åt två pall lecablock och säkert 30 säckar bruk (inräknat putsbruk).
Utöver detta har det ju gått åt två pall lecablock och säkert 30 säckar bruk (inräknat putsbruk).
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 333 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 333 inlägg
Rivit form och mallar lite. Funderar på hur brett hål jag vill ha in till det (tillfälligtvis) outgrävda och var det ska vara.
Var givetvis tvungen att gjuta lite också.
Logga in
Skapa konto
Var givetvis tvungen att gjuta lite också.
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 333 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 333 inlägg
Nu låter du som min fru....
Men nej, jag är inte nöjd. Dessutom vill jag ju att den framtida trappan, när jag lyckas sälja in det till sagda fru, kommer från detta håll. Jag vill också få ett betonggolv över allt vatten så att avfuktaren inte behöver gå lika mycket. Så det finns flera skitbra anledningar att göra detta rummet också. Faktiskt.
Men nej, jag är inte nöjd. Dessutom vill jag ju att den framtida trappan, när jag lyckas sälja in det till sagda fru, kommer från detta håll. Jag vill också få ett betonggolv över allt vatten så att avfuktaren inte behöver gå lika mycket. Så det finns flera skitbra anledningar att göra detta rummet också. Faktiskt.
Det är säkert kört @atomlab har nog redan köpt den, ska man köra jordfräs ska man väl göra det ordentligt..mexitegel skrev: