751 713 läst · 1 883 svar
752k läst
1,9k svar
Projekt källare
Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?
Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
”Några hundra” kvadratmeter under ”en del” av huset!? 😮T Troberg skrev:Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?
Hur stort hus har du???
Tips, läs min tråd att gräva ur en krypgrund. Om du efter det fortfarande är sugen på att utföra arbetet, sök hjälp eller köp en spade. Valet är ditt men säg inte att jag inte varnade dig. 😉T Troberg skrev:Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?
1040m2, med typ 900m2 i bottenplanet. En källare på vardera sidan av huset, cirka 100m2 vardera, och tre krypgrunder mellan dem, varav en som känns "modern och fräsch".B b8q skrev:
OK, hinten tagen.C coccon skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 334 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 334 inlägg
Ja, det tycker jag att det är. Typ.T Troberg skrev:Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?
Jag har ju beskrivit tidigare att vi inte vill flytta. Samtidigt vill jag ha mer plats. Det är ett olösligt problem om man inte löser det så här. Så jo, det är försvarbart i mitt huvud.
Sagda huvud är möjligen lite skevt men vem är inte det?
Berätta mer om varför du känner att du behöver göra något med krypgrunden.T Troberg skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 252 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 252 inlägg
Skaffa en annan hobby om du har så mycket tid och energi över. 😆T Troberg skrev:Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?
En varkstad på några hundra m2 hade inte varit dumt...tommib skrev:Ja, det tycker jag att det är. Typ.
Jag har ju beskrivit tidigare att vi inte vill flytta. Samtidigt vill jag ha mer plats. Det är ett olösligt problem om man inte löser det så här. Så jo, det är försvarbart i mitt huvud.
Sagda huvud är möjligen lite skevt men vem är inte det?
Berätta mer om varför du känner att du behöver göra något med krypgrunden.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 252 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 252 inlägg
Eller renovera en träbåt.useless skrev:
Det går att lägga 19 år på det som Henkan gjorde med Marga.
https://www.hamnen.se/otroliga-renoveringen-av-marga-iv-nu-starkare-an-nagonsin/
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 334 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 334 inlägg
Ja men då så. KBK!T Troberg skrev:
Kan ju vara bra iofs och kolla om du kan bygga den på annan, enklare, plats men om svaret är nej är det bara en fråga om hur mycket du vill ha verkstaden.
Jag rekommenderar dock ett mått av envishet för att ta sig igenom ett sånt här projekt.
Jag misstänker att ett stort garage/verkstad är enklare. Platsen finns.tommib skrev: