Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?

Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
 
T Troberg skrev:
Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?

Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
”Några hundra” kvadratmeter under ”en del” av huset!? 😮
Hur stort hus har du???
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?

Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
Tips, läs min tråd att gräva ur en krypgrund. Om du efter det fortfarande är sugen på att utföra arbetet, sök hjälp eller köp en spade. Valet är ditt men säg inte att jag inte varnade dig. 😉
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
minitoy och 6 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
”Några hundra” kvadratmeter under ”en del” av huset!? 😮
Hur stort hus har du???
1040m2, med typ 900m2 i bottenplanet. En källare på vardera sidan av huset, cirka 100m2 vardera, och tre krypgrunder mellan dem, varav en som känns "modern och fräsch".

C coccon skrev:
Tips, läs min tråd att gräva ur en krypgrund. Om du efter det fortfarande är sugen på att utföra arbetet, sök hjälp eller köp en spade. Valet är ditt men säg inte att jag inte varnade dig. 😉
OK, hinten tagen.
 
  • Wow
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Med de ytorna kan man väl fixa en liten öppning och köra ner en liten grävare istället för att köra för hand
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
tommib
T Troberg skrev:
Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?

Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
Ja, det tycker jag att det är. Typ.
Jag har ju beskrivit tidigare att vi inte vill flytta. Samtidigt vill jag ha mer plats. Det är ett olösligt problem om man inte löser det så här. Så jo, det är försvarbart i mitt huvud.

Sagda huvud är möjligen lite skevt men vem är inte det?

T Troberg skrev:
1040m2, med typ 900m2 i bottenplanet
Berätta mer om varför du känner att du behöver göra något med krypgrunden.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
S
T Troberg skrev:
Ärlig fråga: Så här när du hunnit en bra bit, är arbetet det innebär försvarbart med tanke på vad du får?

Jag frågar för att jag har några hundra kvadrat krypgrund under en del av huset som är rätt "okomplicerad", och kanske skulle kunna göra något med, men känner på mig at det är sanslöst mycket jobb.
Skaffa en annan hobby om du har så mycket tid och energi över. 😆
 
  • Gilla
MaxEO
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Skaffa en annan hobby om du har så mycket tid och energi över. 😆
Som att bygga modelljärnväg t ex?



 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja, det tycker jag att det är. Typ.
Jag har ju beskrivit tidigare att vi inte vill flytta. Samtidigt vill jag ha mer plats. Det är ett olösligt problem om man inte löser det så här. Så jo, det är försvarbart i mitt huvud.

Sagda huvud är möjligen lite skevt men vem är inte det?


Berätta mer om varför du känner att du behöver göra något med krypgrunden.
En varkstad på några hundra m2 hade inte varit dumt...
 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Som att bygga modelljärnväg t ex?



[media]
Då måste man först ha en rejäl källare!
 
tommib
T Troberg skrev:
En varkstad på några hundra m2 hade inte varit dumt...
Ja men då så. KBK!

Kan ju vara bra iofs och kolla om du kan bygga den på annan, enklare, plats men om svaret är nej är det bara en fråga om hur mycket du vill ha verkstaden.

Jag rekommenderar dock ett mått av envishet för att ta sig igenom ett sånt här projekt.
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja men då så. KBK!

Kan ju vara bra iofs och kolla om du kan bygga den på annan, enklare, plats men om svaret är nej är det bara en fråga om hur mycket du vill ha verkstaden.

Jag rekommenderar dock ett mått av envishet för att ta sig igenom ett sånt här projekt.
Jag misstänker att ett stort garage/verkstad är enklare. Platsen finns.
 
T Troberg skrev:
Jag misstänker att ett stort garage/verkstad är enklare. Platsen finns.
Men är det lika häftigt?
Skulle inte tro det va! :D
 
  • Haha
AndersPS
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Men är det lika häftigt?
Skulle inte tro det va! :D
Sant. Ännu häftigare hade varit att gräva ur krypgrunden, förlänga den cirka 4-5 meter ut där vi har en brant slänt, sätta stora panoramafönster och göra ett hemmaspa.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.