753 229 läst · 1 883 svar
753k läst
1,9k svar
Projekt källare
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 389 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 389 inlägg
Japp. Därför är det bara jag som kör den. Har funderat lite på nyckelbrytare faktiskt. Den skulle aldrig klara några säkerhetskrav.
Samtidigt, det är för de flesta rätt uppenbart att man inte ska ha några extremiteter i närheten av luckan när man manövrerar den. Största risken som jag ser är när man skjuter luckan fram och tillbaka. Där tänker jag mig att jag ska bygga en påskjutare som man också kan haka fast i ett av skruvhålen och dra med.
Samtidigt, det är för de flesta rätt uppenbart att man inte ska ha några extremiteter i närheten av luckan när man manövrerar den. Största risken som jag ser är när man skjuter luckan fram och tillbaka. Där tänker jag mig att jag ska bygga en påskjutare som man också kan haka fast i ett av skruvhålen och dra med.
Medlem
· Blekinge
· 10 615 inlägg
Hur tung är luckan?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 389 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 389 inlägg
Vet faktiskt inte. Rätt tung skulle jag tro, i häradet 60-70 kg. Den är fylld med betong och belagd med kalksten. Om jag hade en våg av bagagevågstyp som klarade vikten skulle jag kunna lyfta upp den med vinschen och kolla men jag har inte brytt mig.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 389 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 389 inlägg
Nu händer det lite grejer igen. Formbygge för en betongklack.
"I just put it in my little machine, and nip the tip"
Har också baxat ut ca 2 bigbag med sten genom hålet med hjälp av grannens son. Trodde det var sista vändan men det blir nog ett par kubik sten till. Får se om jag skickar iväg det med bigbags eller om jag hittar på något annat med det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"I just put it in my little machine, and nip the tip"
Logga in
Skapa konto
Har också baxat ut ca 2 bigbag med sten genom hålet med hjälp av grannens son. Trodde det var sista vändan men det blir nog ett par kubik sten till. Får se om jag skickar iväg det med bigbags eller om jag hittar på något annat med det.
Lag (2006:545) om skyddsrum, kap. 6 Ersättning
Hänger inte läkarlönerna med inflationen och det här är plan B?
Hänger inte läkarlönerna med inflationen och det här är plan B?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Passa på att ge ut en bok om livet i källaren. Det verkar finnas intresse bland förlagen…
https://www.expressen.se/nyheter/josef-fritzl-jag-ar-en-bra-kille/
https://www.expressen.se/nyheter/josef-fritzl-jag-ar-en-bra-kille/
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 389 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 389 inlägg
Formar av, och bygger en liten ställning till lasern (nu förstår ni vad den lilla klacken var till för).
Övre nivån är färdigt golv, nedre nivån (20 cm nedom) är dit jag måste ner för att få plats med isolering.
En bit kvar att spräcka således...
Logga in
Skapa konto
Övre nivån är färdigt golv, nedre nivån (20 cm nedom) är dit jag måste ner för att få plats med isolering.
Logga in
Skapa konto
En bit kvar att spräcka således...
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 389 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 389 inlägg
Det är faktiskt ganska kul. Och frustrerande, slitigt, tråkigt osv. Lite av ett terapiarbete.
Men jag börjar skönja ett slut på det snart. Inte så löjligt långt kvar nu, speciellt när man tittar på de första bilderna i tråden. Det har gått framåt, även om det har tagit många år.
Men jag börjar skönja ett slut på det snart. Inte så löjligt långt kvar nu, speciellt när man tittar på de första bilderna i tråden. Det har gått framåt, även om det har tagit många år.