tommib
Japp. Därför är det bara jag som kör den. Har funderat lite på nyckelbrytare faktiskt. Den skulle aldrig klara några säkerhetskrav.

Samtidigt, det är för de flesta rätt uppenbart att man inte ska ha några extremiteter i närheten av luckan när man manövrerar den. Största risken som jag ser är när man skjuter luckan fram och tillbaka. Där tänker jag mig att jag ska bygga en påskjutare som man också kan haka fast i ett av skruvhålen och dra med.

• Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
tommib
Vet faktiskt inte. Rätt tung skulle jag tro, i häradet 60-70 kg. Den är fylld med betong och belagd med kalksten. Om jag hade en våg av bagagevågstyp som klarade vikten skulle jag kunna lyfta upp den med vinschen och kolla men jag har inte brytt mig.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
tommib
Nu händer det lite grejer igen. Formbygge för en betongklack.
Byggplats inomhus med sten, verktyg, byggmaterial och elinstallation under konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"I just put it in my little machine, and nip the tip"
En grävd grop med stenar, vattenansamling, byggmaterial och verktyg i en byggarbetsplatsmiljö.
Skapa konto

Har också baxat ut ca 2 bigbag med sten genom hålet med hjälp av grannens son. Trodde det var sista vändan men det blir nog ett par kubik sten till. Får se om jag skickar iväg det med bigbags eller om jag hittar på något annat med det.

• Gilla
  • Älska
Mawe85 och 8 till
  • Laddar…
Alltså, jag ser framför mig dagen @tommib säljer huset och mäklaren står på visningen och förklarar att ”här har vi något fullständigt unikt”, och spekulanterna trängs ner genom luckan (eller om det nånsin blir en trappa).

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Jag tror snarare på något i stil med:
- Och här har vi ingången till källaren där säljaren tänkte bo kvar som hyresgäst.

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 15 till
  • Laddar…
TRJBerg
"Och det här är varför huset är ett skyddsobjekt."

• Haha
  • Gilla
John Karlsson och 3 till
  • Laddar…
S
  • Gilla
  • Haha
bakterie och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
”Perfekt gästrum när svärmor kommer på spontanbesök, med möjlighet för henne att sätta sin egen touche”

"Unikt objekt för dig som är en äkta prepper - villa med hemlig underjordisk lägenhet!"

tommib
Formar av, och bygger en liten ställning till lasern (nu förstår ni vad den lilla klacken var till för).
Byggarbetsplats inne, grävd mark, betongpelare, verktyg, slangar, stödbrädor, elektrisk utrustning, fönster, oordning.
Skapa konto

Övre nivån är färdigt golv, nedre nivån (20 cm nedom) är dit jag måste ner för att få plats med isolering.
Byggplats med grävd grop, vattenpump, kablar och trästöd mot betongvägg. Rörigt och lerigt arbetsområde.
Skapa konto

En bit kvar att spräcka således...
Byggarbetsplats inomhus med grushög, stege, hinkar och gul byggdammsugare.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Dowser4711 och 18 till
  • Laddar…
Det är tur att du har roligt medan du håller på!(y);)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Det är faktiskt ganska kul. Och frustrerande, slitigt, tråkigt osv. Lite av ett terapiarbete.

Men jag börjar skönja ett slut på det snart. Inte så löjligt långt kvar nu, speciellt när man tittar på de första bilderna i tråden. Det har gått framåt, även om det har tagit många år.

• Gilla
  • Älska
magnu och 9 till
  • Laddar…
Men... Vad ska du göra sen då?
Flytta och gräva ut på nytt? Jordkällare på tomten? Eller kanske taklyft för lite variation?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.