Pumpen går nog helt enkelt inte då, blir väl till dra fram skiten och kolla

Rätt less på dessa kylskåp/frysskåp, har väl lagat och bytt i vart fall 3 kretskort genom åren, krånglat med ismaskinen osv
men alternativen är ju inte många
 
D draje skrev:
Det sitter (hos oss åtminstone) ett filter på anslutningen för inkommande vatten till kylskåpet. Om det är tätt där så kan du säkert få liknande problem.
Provade utan dessa, ingen skillnad
 
Huxflux har electroluxarn något proffsknep på vart problemet med din kyl är. Han är fenomenal på dessa. Ja, det är väldigt olyckligt att inget annat alternativ finns. Det är att fixa och trixa för att hålla liv i den bästa vitvaran man har i köket 😁
 
Ja verkligen, besvikelsen hos familjen lär bli stor när dessa åker ut för gott
 
Hej, det låter på symtomen som det är ispropp. Jag får samma symptom i vårt Kyl med jämna mellanrum dvs. Det blir lägre ock lägre tryck i vattnet ur dispenser.
Sist fick jag tina kylen invändigt med en hårfön hängande i kylen i flera timmar för att få bort isen runt kylelementet och tina isen i behållaren.
Efter isen är borta funkar allt finfint igen.
//Peter
 
Problem med min kolsyra; skåpet är ett Husqvarna QR2619W. När jag hänger upp min kolsyrepatron och spänner fast den, börjar det genast läcka kolsyra runt fästet. Har provat med 3 olika patroner. Har kommit fram till att det ev är en packning som spruckit uppe i tryckventilen, se bild på den delade packningen.
Kan min teori stämma eller är det adaptern som gett upp? Måste man byta hela tryckventilen eller finns det packningar för detta?
 
  • Kylskåpsinteriör med fokus på en kolsyrepatronfäste och en möjligt skadad packning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Bild på tuberna
Adaptern mest trolig
 
3 likadana tuber.
 
Mässingsfärgad röranslutning eller ventil på en suddig grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har den delade oringen/packningen ingen påverkan? Bara den som tätar uppifrån mot adaptern...
 
A
R Rehnen skrev:
[bild]
ser ut som fel tub
 
A
R Rehnen skrev:
Har den delade oringen/packningen ingen påverkan? Bara den som tätar uppifrån mot adaptern...
o-ring i adaptern
 
Tack för blixtsnabba svar. Skaffar annan tub o provar.
 
A
R Rehnen skrev:
Tack för blixtsnabba svar. Skaffar annan tub o provar.
kolla efter en större öppning runt ventilen
 
Tog ett par butiker innan jag hittade en där tuberna hade genomskinligt lock på toppen 😅.
Nu fungerar kolsyran igen med bredare pigg. STORT TACK!
 
  • Närbild på en kolsyretub med genomskinligt lock och en bredare pigg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
draje och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.