electroluxaren skrev:
Nä de korten är slut sedan länge
Jag har något men får kolla om det är till din modell
Ja det får du jättegärna göra
 
A
J Johan.klein skrev:
Ja det får du jättegärna göra
behöver då PNC och serienummer
 
electroluxaren skrev:
behöver då PNC och serienummer
927786722 serienr: 91820002
 
A
troligtvis har du den senare modellen (brytpunkt 2008) eg bara sladden i dörren som skiljer
återkommer
 
I morse var det en sjö i köket när jag kom ner. Nånting har brustit 😱
 
  • Ledsen
draje
  • Laddar…
A
J Johan.klein skrev:
I morse var det en sjö i köket när jag kom ner. Nånting har brustit 😱
vattenslangen till dörren eller in i skåpet, kan vara magnetventilen i dispensern
 
Tort inne i skåpet. Hann inte mer än att torka upp med handdukar och stänga av vattnet innan jobbet. Får kolla lite närmare ikväll.
 
Vi har också kyl och frys med inkopplad vattenanslutning. Detta är risken med dessa skåp. Går det sönder på "fel" ställe kan det spola stora mängder vatten innan man har möjlighet att stänga av vattnet. Jag funderar på att sätta en sån där automatiskt avstängare på inkommande vatten vid onormal förbrukning. Ska finnas att köpa.
 
A
J Johan.klein skrev:
Tort inne i skåpet. Hann inte mer än att torka upp med handdukar och stänga av vattnet innan jobbet. Får kolla lite närmare ikväll.
slangen till dörren går nere vid golvet till vänster , dispensern ser du om droppbrickan är blöt
dra fram skåpet så ser du om inkommande vatten anslutningar släppt
 
  • Gilla
Ae_gfa
  • Laddar…
Tog ut en hel massa is igår när jag kokat ägg. Nånting måste ha hakat upp sig. Huset är gammalt och korkmattan har sjunkit lite där kylen står. Har bara stått ett skåp i köket förut. Måste ha runnit från frysen till kylen och sen ut efter golvet
 
  • Istapp bildad inne i en öppen frys över matförpackningar, tecken på avfrostningsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
J Johan.klein skrev:
Tog ut en hel massa is igår när jag kokat ägg. Nånting måste ha hakat upp sig. Huset är gammalt och korkmattan har sjunkit lite där kylen står. Har bara stått ett skåp i köket förut. Måste ha runnit från frysen till kylen och sen ut efter golvet
så kan det bli om inte hålet i dörren är tätt
 
electroluxaren skrev:
så kan det bli om inte hålet i dörren är tätt
Den läcker vatten vid iskuberna. Den lite gulare saken. Det rinner lite vatten hela tiden. Hur långt ska den rörliga armen kunna röra sig?
 
J Johan.klein skrev:
Den läcker vatten vid iskuberna. Den lite gulare saken. Det rinner lite vatten hela tiden. Hur långt ska den rörliga armen kunna röra sig?
Läcker vatten även när frysen är avstängd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.