182 350 läst · 634 svar
182k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Jag har kompisar som just nu är i USA och ska ta hem lite Makita-grejer till mig. Jag gjorde så att jag kontaktade Coastaltools och ordnade så att de skickar grejorna till deras hotel i New York. Coastaltools var enkla att ha att göra med och jag besparar mina kompisar en extra shoppinrunda. Frakten till hotellet går på 15 $. . Jag var länge inne på att ta med en Dewalt krysslaser (DW087K) i beställningen bara för att den var så billig (men lät bli då jag inte har något egentligt behov)!
Beställde "lite" verktyg ifrån http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/www.toolking.com igår. Har både talat med kundservice över telefon och email, hjälpsamma och duktiga. Upplever dem som ett seriöst företag.
2* 13600173 Makita LXT700 7-PC 18V Lithium Cordless Tool Combination Kit $629.99
4* 13600071 Makita BL1830 18V LXT Lithium-ion Battery $79.99
1* 13600134 Makita BJV180Z 18V Lithium-Ion Cordless Jig Saw - Tool Only $219.99
1* 2200466 DeWalt DW087K Self-Leveling Line Laser (Horizontal & Vertical) $189.88
SubTotal: $1,989.81
Discounts: $0.00
Tax: $0.00
Shipping: $394.24
Handling: $0.00
Grand Total: $2,384.05
Pengarna reserverades ifrån mitt kort idag, cirka 12 timmar efter beställningen. Återkommer med hur det går.
Tyvärr hade inte Toolking någon sladdlös 18V skruvautomat i LXT serien så jag beställde en Makita Skruvautomat BFR550Z 18v Li-Ion utan batteri och laddare ifrån www.verktygsimporten.se för 2195 kr.
M.v.h. Arvid
2* 13600173 Makita LXT700 7-PC 18V Lithium Cordless Tool Combination Kit $629.99
4* 13600071 Makita BL1830 18V LXT Lithium-ion Battery $79.99
1* 13600134 Makita BJV180Z 18V Lithium-Ion Cordless Jig Saw - Tool Only $219.99
1* 2200466 DeWalt DW087K Self-Leveling Line Laser (Horizontal & Vertical) $189.88
SubTotal: $1,989.81
Discounts: $0.00
Tax: $0.00
Shipping: $394.24
Handling: $0.00
Grand Total: $2,384.05
Pengarna reserverades ifrån mitt kort idag, cirka 12 timmar efter beställningen. Återkommer med hur det går.
Tyvärr hade inte Toolking någon sladdlös 18V skruvautomat i LXT serien så jag beställde en Makita Skruvautomat BFR550Z 18v Li-Ion utan batteri och laddare ifrån www.verktygsimporten.se för 2195 kr.
M.v.h. Arvid
Redigerat:
Du phl verkar vara väl insatt i det här med transformatorer, kanske någon annan också för den delen. Finns det någon billig transformator på den svenska marknaden, kanske Clas Olsson edyl som fungerar till en USA importera Makita 18v set?
Tack för tipset! hittade själv denna http://www.hobbex.se/p/pid,1572/t/product.html
Kan den fungera tro?
Har även beställt en extra laddare av just DC18RA så jag vet inte heller vad som krävs.
Kan den fungera tro?
Har även beställt en extra laddare av just DC18RA så jag vet inte heller vad som krävs.
Redigerat:
Precis den jag använder till mitt Makita kit, den fungerar utmärkt.Snurre skrev:
Tror att det finns dom som framgångsrikt provat smidigare (och billigare) trafos men med en uteffekt som är lägre än vad laddaren är specad för, jag ville inte chansa så jag tog en 300W trafo.
/Håkan
Snurre: Laddaren till LXT600 kittet är på 110v 100w... så den billiga från Clas Ohlsson funkar, har en sådan själv och har precis kört en laddrunda på batterierna.
Däremot funkar den ju inte om man köper nåt mer från USA och kopplar på en förgreningsdosa, men det säger ju sig själv.
Däremot funkar den ju inte om man köper nåt mer från USA och kopplar på en förgreningsdosa, men det säger ju sig själv.
Hej!Ahlesten skrev:
Vet inte vilken laddare du har men min (DC18RA T) har en märkeffekt på 240W, se bild på typskylten: http://www.byggahus.se/forum/443715-post1.html
/Håkan
Riktigt sugen på att beställa ett Makitaset från USA men är fundersam på fraktpriser. Det är lite dyr frakt.
Följande fraktpriser har jag fått via webben.
Makita LXT 700 på Tool King $276 med Worldwide Expedited.
Makita LXT 601 på Tools-Plus $163 med U.S.P.S Priority mail.
Vad har ni som beställt fått betala?
Såg utdrag för någons beställning ovan från Tool King som också var hög.
Chattade nyss med Tool King live och de bekräftade att de ej kunde skicka grejerna på annat vis än de valbara alternativen via webben. Vilken superbra funktion med livechatt med butiken. Svar på tal direkt. Inte varit med om det tidigare.
Hoppas ni kan ge några bra svar på mina fraktfunderingar och tack för en fin tråd.
/Mattias
Följande fraktpriser har jag fått via webben.
Makita LXT 700 på Tool King $276 med Worldwide Expedited.
Makita LXT 601 på Tools-Plus $163 med U.S.P.S Priority mail.
Vad har ni som beställt fått betala?
Såg utdrag för någons beställning ovan från Tool King som också var hög.
Chattade nyss med Tool King live och de bekräftade att de ej kunde skicka grejerna på annat vis än de valbara alternativen via webben. Vilken superbra funktion med livechatt med butiken. Svar på tal direkt. Inte varit med om det tidigare.
Hoppas ni kan ge några bra svar på mina fraktfunderingar och tack för en fin tråd.
/Mattias
Jag tog DHL Express från Toolking, det gick riktigt smidigt (4 arbetsdagar) och tycker inte att $276 (1650skr) är så farligt för 25kg.
Sen får man se vad man får för totalpriset också... hamnade trots allt på halva priset av vad det kostar hemma.
Tänk på att kanske lägga till ett extra batteri när ni ändå är i farten... 470skr från USA... här hemma 2000skr.
Sen får man se vad man får för totalpriset också... hamnade trots allt på halva priset av vad det kostar hemma.
Tänk på att kanske lägga till ett extra batteri när ni ändå är i farten... 470skr från USA... här hemma 2000skr.