182 358 läst · 634 svar
182k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Tack phl!phl skrev:Den är inte PnP, du behöver dels byta stickpropp på den från engelsk till svensk, dels skaffa dig rätt CEE-hanar med skruvanslutning. 110VAC i Storbritannien körs på någon variant av CEE-donen. Det du då behöver är CEE-hane + kabel + amerikansk hona eller en amerikansk förlängingssladd som du klipper stickproppen på.
Jag håller på att skaffa grejerna och ska beställa verktyg från USA. Amerikansk förlängningssladd går ju att beställa från USA men kan någon tipsa om var man får tag på CEE-don
Hur ser ni på det hela med garanti på grejerna? Funderar på att köpa ett Makita LXT 600 kit men är lite kluven just angående garantin, samtidigt så kan man säkert laga grejerna själv eller till och med köpa en till fullpris här hemma som utbyte och fortfarande hamna under ordinarie pris på hela paketet.
Vad brukar frakten kosta på ett ungefär ???teed skrev:
Jag tycker att det verkar svårt att få reda på vad det i slutänden kostar totalt och det är ju den summan som är det intressanta....... innan man gör sin beställning.
Funderar på om det är ekonomi att köpa två originalbatterier (65-70$ /st) till min makita skruvdragare i USA eller köpa två "no name" batterier från Batteriexperten för 695:-/st (inkl frakt) och då är fraktkostnaden från USA en viktig del i det hela....
Redigerat:
Roli: Du får gå igenom hela beställning till innan självaste godkännandet så ser du vad det kostar förutom tull o moms.
Har nu beställt ett LXT 600 i alla fall, plus ett till batteri, verkade dumt att inte köpa ett till när de kostar 470:- over there och 2000:- här.
Frakten gick på $280 då jag valde Express leverans. Var sån liten skillnad i pris. Sen la jag till de två rabattkupongerna som står längre upp i tråden och fick totalt $30 i rabatt. Tack fedex.
Har nu beställt ett LXT 600 i alla fall, plus ett till batteri, verkade dumt att inte köpa ett till när de kostar 470:- over there och 2000:- här.
Frakten gick på $280 då jag valde Express leverans. Var sån liten skillnad i pris. Sen la jag till de två rabattkupongerna som står längre upp i tråden och fick totalt $30 i rabatt. Tack fedex.
Redigerat:
De tar kort.Ahlesten skrev:
Ibland ringer de även när paketet är på väg och tar betalningen av moms och tull över telefon. Har hänt mig ofta med UPS.
Verkar funka bättre än när Posten kommer med pakaten. Där är det cash som gäller o ingen växelkassa har dem! Självklart ringer de INTE innan de kommer utan bara chansar att man e hemma mitt på dagen! Suck vilket skitföretag!!