Det slutar alltid att man köper MST 180 i alla fall......
 
Stefan N skrev:
Det slutar alltid att man köper MST 180 i alla fall......
japp.. behöver inget nytt efter det om man tar handom om det
 
Stefan N skrev:
Det slutar alltid att man köper MST 180 i alla fall......
Aj fan
 
F
Är tyvärr så. Har stått och slickat på den ett par gånger men sansat mig i sista stund.

Såg att den fanns på Verktygsboden för 1753kr. Kan man nyttja Bauhaus prisgaranti på den så är man nere på fullt acceptabla 1500 och lite till så det är väl bara att slå till. Risken är att man aldrig blir klar med nåt i fortsättningen för det är så exakt att man troligtvis har byggt rakt för sista gången i livet.
 
Nackdelen med Stanly passet, är att om man tappar det olyckligt, knäcks det på mitten vid libellen, jag kar knäckt 2 st Hultafors 120 cm av samma utförande, ett 180 måste vara ännu lättare att knäcka, så för den längden bör det nog vara av typ "Stege"
 
  • Gilla
pr95
  • Laddar…
Jahaja, det där Stanleypasset hoppar vi helt enkelt över.

Jo muraren jag hade här kallar MST 180 för "NASApasset" och störde sig just lite skämtsamt på att det var omöjligt att bygga rakt med det
:)
 
Hur är 180 cm-passet från hultafors på byggmax? Billigt i alla fall.
 
Jag har två Danderydspasset. De är verkligt bra.

Det ena köpte jag bara plåten med libellerna till och så laminerade jag linjalen av trä. Det andra köpte jag begagnat. Därför har jag ingen aning om vad ett nytt Danderydspass kostar i dag.
 
F
Men på riktigt, om det handlar om en sketen 5-hundring för ett pass som alla hantverkare men nån form av yrkesstolthet använder är det väl inte nåt att tveka på?
 
E
Det är dyrt att bygga fel med ett dåligt pass. Köp ett mst 180 och ta hand om det så har du ett bra kvalitetpass resten av livet.
 
Ett sådant här duger gott tycker jag, har för mig att det kostar 1050:- på Hornbach.

Vattenpass från SOLA modell HPL 3 180 fastsatt på en vit vägg, med grönt libell i mitten som indikerar jämn nivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.