Någon som vet var man hittar det där Solapasset till bra pris?
 
F
findus42 skrev:
PS. En länk till en tillräckligt bra linjelaser
[länk]
DS
Hur funkar den lasern utomhus? Ser man nåt öht?
 
Alltgår skrev:
Någon som vet var man hittar det där Solapasset till bra pris?
Hornbach har solapasset, tror dom tar 1100:- om du hittat det billigare någon annan stans så har dom prisgaranti.
 
fsn@

Prova någon gång. Det går överraskande fort. Exaktheten är bonus.
Lutningar på halv-centimetrar är standard när byggtimmermän jobbat på fastpris. Trots att de nästan alltid har Libello.

Jag är inredningssnickare. Halv-mm är min tollerans-norm. Det går fortare att mäta in med lod än med pass. Lod behöver aldrig kalibreras. Lod är så långa som man behöver och ryms fortfarande i fickan.

Jag använder snörslå också. Och sätter upp profiler när jag bygger grunder. För att spara tid förstås ;).

Mvh Findus
 
F
findus42 skrev:
fsn@

Prova någon gång. Det går överraskande fort. Exaktheten är bonus.
Lutningar på halv-centimetrar är standard när byggtimmermän jobbat på fastpris. Trots att de nästan alltid har Libello.

Jag är inredningssnickare. Halv-mm är min tollerans-norm. Det går fortare att mäta in med lod än med pass. Lod behöver aldrig kalibreras. Lod är så långa som man behöver och ryms fortfarande i fickan.

Jag använder snörslå också. Och sätter upp profiler när jag bygger grunder. För att spara tid förstås ;).

Mvh Findus
Jag har använt lod jag med. Som hantverkare så utvecklar du naturligtvis metoder som funkar för dig, för en hemmabyggande vitkrage så blir det som att uppfinna hjulet varje gång. Har du nån skitbra lösning för hur jag riktar upp och lodar mina staplade frigolitblock till poolbygget. Inte bara riktning (lod) utan rakhet med.

Men en riktigt bra krysslaser som funkar utomhus hade jag inte tackat nej till. Har avvägningsinstrument som är klockrent men man behöver vara två och avvägningslasern är för yxig i toleranserna inbillar jag mig, kan det vara 3-5mm eller nåt?
 
F
Peter2400 skrev:
Hornbach har solapasset, tror dom tar 1100:- om du hittat det billigare någon annan stans så har dom prisgaranti.
Var och kikade på det. Det är inte nåt större fel på det. Mycket stadigt och gediget. Så jag slog till på ett, ser det som en smaksak om man föredrar det eller Hultafors.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
fsn skrev:
Var och kikade på det. Det är inte nåt större fel på det. Mycket stadigt och gediget. Så jag slog till på ett, ser det som en smaksak om man föredrar det eller Hultafors.
Ska också försöka svänga förbi Hornbach närmsta tiden och kolla.
 
fsn skrev:
Var och kikade på det. Det är inte nåt större fel på det. Mycket stadigt och gediget. Så jag slog till på ett, ser det som en smaksak om man föredrar det eller Hultafors.
Slog till på ett idag också. Kändes gediget. Fint med ändskydden i plast. Flera ställen att greppa på. Nu kommer det kanske se rakt ut här hemma framöver.

Ny Sola byggnadsnivå med libeller och plaständskydd uttagen ur sin förpackning, stående mot en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tjelvar och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.