A
C cpalm skrev:
Vi är väl tillbaka till det jag skrev tidigare om Biltemas prylar. Det går inte att rekommendera de flesta av dessa "butiksvarumärken" utifån historiska erfarenheter då kvaliteten varierar så förbannat med tiden. Ibland under ett och samma artikelnummer.

Lite nyfiken - hur ser den bra versionen ut?
Det jag köpte är identiskt med annonsbilden tidigare i tråden och alltså även nästan identiskt med @Bo arnold:s "Powerfix Profi"-mått. De skillnader som går att uttolka från bilden är att själva mätarkroppen är svart istället för grå och att typsnittet på texten runt displayen är lite "hoptryckt" på höjden på det nya måttet. Förutom att det står Parkside istället för Powerfix Profi då.
Ja, det gamla bra (tillverkat 10/2017) har inte det ihoptryckta typsnittet. Jag köpte 3 st av det senaste nu, och alla har den där osköna känslan som sand i badtofflorna. I övrigt ser de ut som det gamla tycker jag.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
mowatom skrev:
alla har den där osköna känslan som sand i badtofflorna.
Ha ha, sand i badtofflorna var en bra beskrivning av den där känslan av kombinationen av för snäva och för vida toleranser.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Det lilla jag använder skjutjärn tycker jag Kamasas fungerar fint. Min köptes med 50% vid någon rea

Tja. Det kanske kvalar in som verktyg det med.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.