blizzet skrev:
Fick 2.35 i Kalmar på Balans Valm för 1 månad sedan. 2.185 på "vanliga" Balans.
Får revidera vad jag skrev ovan...2.25 skulle det vara för Valm.
 
3 342 000 för ett sävsjöhus Södra ängsby 1:2 i västerås (september) iof sig med en del ändringar bl.a. tillval takterass
 
LBhus: Classic135 1.921.600 kr. Vill man ha isolerat kopplat garage så blir det 2.150.000.

Classic 140 kostar 2042600 kr. Med kopplat garage blir det 2.278.000.

Ett fristående dubbelgarage kostar hos LBhus 216.400

Dessa priser gäller Östergötland.
 
Redigerat:
Bifogar lista över vårgårdahus priser från feb 2010
 
  • ScreenShot001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ScreenShot076.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Någon som har prisuppgifter på mjbäcksvillan??
 
Senaste prisuppgifter vi fått från LB hus

Hussvalan 2.433.000 kr ink platta på mark nyckelfärdigt

Silvertärnan 2.391.000 kr ink platta på mark nyckefärdigt
 
bump...
 
Bidrar väl med några jag fått...

Fiskarheden Vråken 2 252 000
Knipan 1 867 000
Tranan 2 262 000

Väntar på att få pris på huset vi tänkt bygga, Lövsta Trähus, smögen... Värdelöst att dom inte erbjuder entreprenaden...
 
Intressant läsning:) men det som slår mej är att ni har priser men inte hur många kvm det gäller... är det bara priset som styr och anpassar familjen efter det??:D
 
carlbanan skrev:
Bidrar väl med några jag fått...

Fiskarheden Vråken 2 252 000
Knipan 1 867 000
Tranan 2 262 000

Väntar på att få pris på huset vi tänkt bygga, Lövsta Trähus, smögen... Värdelöst att dom inte erbjuder entreprenaden...
På fiskarhedens hemsida står ju helt andra priser och jag förstår att detta pris avser byggsats. Så vad ingår i ovanstående priser. Är det nycklfärdigt i standardutförande, ingår plattan??
 
Bengan1978 skrev:
På fiskarhedens hemsida står ju helt andra priser och jag förstår att detta pris avser byggsats. Så vad ingår i ovanstående priser. Är det nycklfärdigt i standardutförande, ingår plattan??

Det är för helt färdigt med alla entreprenader och även plattan.
 
Enk Projektet skrev:
Intressant läsning:) men det som slår mej är att ni har priser men inte hur många kvm det gäller... är det bara priset som styr och anpassar familjen efter det??:D
Pris per kvm kan vara ganska grovt missvisande, då husets konstruktion i många olika avseenden kan driva upp kostnaden. Dessutom står det ju vilka husmodeller det rör sig om, vill du jämföra kvm-pris är det ju bara att kolla upp respektive modeller...
 
ekeforshus ekonomen 151 2.111.250 kr
 
Hejsan! Vi har fått offert på Rönnäs från Eksjöhus på 1 690 800 (enbart materialsats) totala kostnaden utan tillval 2 886 000, låter inte det lite mycket? Någon som nyligen har fått offert på Rönnäs i Stockholms-området?
 
Icka11 skrev:
Hejsan! Vi har fått offert på Rönnäs från Eksjöhus på 1 690 800 (enbart materialsats) totala kostnaden utan tillval 2 886 000, låter inte det lite mycket? Någon som nyligen har fått offert på Rönnäs i Stockholms-området?
Bra val! ;)
Vi bygger ett Rönnäs i Nacka just nu, priset låter mycket bekant, hör av dig via pm om det är något specifikt du undrar över, jag har alla handlingar kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.