Nu vill jag inte verka petig här eller så, men nyckelfärdigt på totalentreprenad eller? Då är rimligen kostnader för markarbete inkluderat i priset ni anger, vilket beror väldigt på hur tomten ser ut..
 
Så vitt jag vet så ingår aldrig markarbete som är utöver 30 cm singel och grävning för det.
 
kom inte ifrån ämnet nu, nyckelfärdigt med markarbete.
 
Avbytaren skrev:
kom inte ifrån ämnet nu, nyckelfärdigt med markarbete.
Du måste väl mena nyckelfärdigt exklusive extra markarbete utöver det som ingår i standard? Markarbetet kan ju skilja flera 100 000 beroende på tomt.
 
nyckelfärdigt med standard markarbete....
 
Myresjöhus Frälsegården 2.540.000 i standardutförande.
 
Någon som har prisinfo om "Stenvik" från Eksjöhus? Har letat omkring på nätet men hittar inga priser... Please, hjälp me.
 
myersjö arild ??? någon som har pris ???
 
Varför inte kontakta de som säljer husen och fråga?
 
  • Gilla
Mamma Mirre
  • Laddar…
för att folk vill veta vad man har att vänta sig innan man tar kontakt med en säljare. Har jag en budget på 2 miljoner vill jag inte att säljaren säger 4 och jag är där som ett fån.
 
  • Gilla
Jonas1130
  • Laddar…
Okej, då måste jag (kan inte låta bli) försöka vara lite snusförnuftig, och jag menar verkligen inte det här för att försöka skriva någon på näsan, men om ni har en maximal budget och vissa givna kostnader, så är det mycket mer rekommendabelt att kontakta en säljare och förklara vad det är ni har att röra er med, och fråga vad ett objekt kostar, vad det finns man kan göra på marginalerna om det är för dyrt osv.

Jag hade inledningsvis drömmar om ett visst hus, det visade sig att vår budget inte räckte till. Jag fick mängder med förslag på alternativ, vad man kunde titta på istället, samt hjälp med kalkyler och underlag för att diskutera med banker, och fick på så vis upp våran totala budget med nästan en miljon kronor, trots stigande ränteläge.

Ni ska inte vara rädda att fråga mycket, vara någorlunda uppriktiga i er strävan att vilja ha ett lågt pris (tro mig, säljarna fattar det ändå..) och att vara orolig för att "framstå som ett fån", ursäkta mig, men vad är det för fjortis-resonemang?

Det finns så mycket man kan göra som man inte tänker på själv, som man kan få tips och råd från säljarna med. Om de vet vad ni har att röra er med kan de naturligtvis lättare hjälpa er än om ni sitter hemma själva och tänker, utifrån ett påstått pris som någon skrivit här, att det är x kronor för mycket för er.

Ja, okej, sorry, men jag kunde inte låta bli. Jag ska låta er fortsätta lista priser nu...
 
  • Gilla
Mjölsered och 1 till
  • Laddar…
timmelstad skrev:
Varför inte kontakta de som säljer husen och fråga?

Precis i den här tråden försöker vi hålla oss till priser vi har fått inte förfrågningar då är det enklare att ringa säljaren.
 
Modulenthus Skanör i Västerås ca 2.800.000-2.900.000 kr.
 
EKSJÖHUS, STENVIK 2-vån, 187kvm standard: 3.400.000kr
 
Trivselhus Wise 10 (sluttningshus) med mycket ändringar och större, inklusive markarbete som dock inte är exakt räknat på ca 3,1 MSEK från nu i somras
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.