miksil skrev:
Ni har inte kikat på powermaster istället då?

[länk]

Där har ni ju kameror som enbart är igång vid larm.
Jag har kikat men jag fattar inte riktigt hur dom kamerorna funkar.
Så här tror jag att dom funkar:

• Dom går via GPRS (alltså GSM och inte internet) och kvaliteten borde vara i paritet, men å andra sidan är GSM klart tillförlitligare än internet.
  • Tyvärr kan man inte själv logga in på sitt larm och kolla kamerorna eller få dom själva att skicka MMS, mail till sig utan det måste gå via typ någons server och det känns som det kommer strula kanske inte dom första åren men sen när någon tycker detta är jobbigt och vill ha betalt. Bra nu men tveksamt på sikt.
Men ett Powermaster utan kameror verkar finfint! KLSAB.se har snudd på laddat upp erotikfilmer på detta larm på Youtube. Hajkdialekt och allt!

M
baljbalj skrev:
Jag har kikat men jag fattar inte riktigt hur dom kamerorna funkar.
Så här tror jag att dom funkar:

• Dom går via GPRS (alltså GSM och inte internet) och kvaliteten borde vara i paritet, men å andra sidan är GSM klart tillförlitligare än internet.
  • Tyvärr kan man inte själv logga in på sitt larm och kolla kamerorna eller få dom själva att skicka MMS, mail till sig utan det måste gå via typ någons server och det känns som det kommer strula kanske inte dom första åren men sen när någon tycker detta är jobbigt och vill ha betalt. Bra nu men tveksamt på sikt.
Men ett Powermaster utan kameror verkar finfint! KLSAB.se har snudd på laddat upp erotikfilmer på detta larm på Youtube. Hajkdialekt och allt!
Är på gång att skaffa det larmet själv. Har kommit fram till följande:

GPRS ja, men det är ju bara ett sätt att kommunicera med din mobiloperatör. Det går via internet.

Nej man kan inte logga in själv på sitt larm. Funktionen finns i larmet, men du måste gå via ngn server och jag vet ingen som erbjuder den tjänsten i dag.

Har kommit en ny tjänst som lanserades för ngn vecka sedan som bygger på detta larm.
http://runmysecurity.com/

Tycks än så länge rörigt. De hävdar dock att tanken är på sikt ska man kunna logga in och begära ut bilder när som helst.

Inte hittat ngn larmcentral som kan ta emot bilderna i dagsläget. Rapid hade tydligen en på gång men la ner projektet.
Lövestads håller på att installera en, men finns inget datum när det ska vara klart.

Min tanke är att ha en Wireless IP-kamera, antingen kopplad till PowerMax så du via webbservern kan se bilderna, eller så att larmet bara sätter på kameran när det är larmat.
Kameran själv har ju funktioner med rörelsedetektor och skickar bilder till en valfri mailadress när något hänt.
Det borde ju funka via X10 funktionen i PowerMax Pro.
Någon som vet vad för utrustning som behövs för att bestämma strömförsörjningen via larmet?

Tänkte beställa Powermax Complete från powermax-alarm.co.uk (Eller ha ni något annat förslag? Säljare på ebay.co.uk?). Skulle gärna ha Pro och använda bricka för att larma av/på men då måste ju centralenheten sitta fullt synligt vilket jag förstått inte är optimalt. Är det något särskilt jag behöver tänka på när det gäller att beställa från England? Hur är det med stickkontakten till centralenheten? Hur gör man med dekaler att sätta på fönster/dörrar?

Redigerat:
Köpte från securitywarehouse.co.uk för några veckor sen, funkade klockrent. Stickkontakt följde inte ens med så man fick köpa en på Biltema och skruva in in larmenheten.

Betalade via Paypal.

Observera att priserna är +moms. 20% tror jag det var.

Dom hade dekaler, inte jättebra men alltid nåt. Hade varit en affärsidé att trycka upp piratVisonicdekaler.

Är inne på att köpa ett powermax larm men kan inte bestämma mig om jag ska nöja mig med +, pro eller complete?

Har tänkt mig:
3 detektorer
1 knappsats
2 dörrkontakter
1 ev 2 brandvarnare
1 extra siren

Hur gör ni med simkortet till gsm modulen, kör ni alla med telematik abb eller kontantkort o hur gör ni då för att kortet inte ska sluta fungera efter 1 år eller sätter ni in 100kr på kortet hela tiden?

Funderar annars på att köra med vanliga fasta telefonen, går den att koppla till complete med?
Är bara rädd att det ska störa ut mitt adsl eller tvärtom.

Edit:
Hittade det här
Mobil2 gratis 50 https://www.mobil2.se/produkter/mobil-telefoni
Är det nån som använder det till sitt larm?

Redigerat:
Har PowerMax Complete med Telia refill, det räcker att ringa/skicka/ta emot samtal/SMS 1ggr/år för att hålla kortet/nummret aktivt.

Demmpa skrev:
Har PowerMax Complete med Telia refill, det räcker att ringa/skicka/ta emot samtal/SMS 1ggr/år för att hålla kortet/nummret aktivt.
Måste man inte sätta in pengar 1 gång om året också för att hålla kortet aktivt?

J_B skrev:
Edit:
Hittade det här
Mobil2 gratis 50 [länk]
Är det nån som använder det till sitt larm?
Jag kör det för mitt Powermaster 10 efter tips från miksil(?) här på forumet.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

pezlin skrev:
Jag kör det för mitt Powermaster 10 efter tips från miksil(?) här på forumet.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Och det kostar dig ingenting extra?
Behöver du sätta in pengar nån gång ibland för att hålla det aktivt eller kan det vara aktivt i flera år utan att behöva göra nått?

J_B skrev:
Måste man inte sätta in pengar 1 gång om året också för att hålla kortet aktivt?
Nej, har Telia refill i mobilen oxå och det är fyra/fem år sedan jag fyllde på senast. Det räcker att det är någon aktivitet på kortet/numret 1ggr/år.
(är tydligen bara utgående aktivitet som räknas, var häromåret även ingående)

Saxat från Telia.se:
"
Villkor
Telia Refill gäller tillsvidare och upphör automatiskt om kontantkortet inte laddats på med samtalstid eller att någon aktivitet gjorts under en sammanhängande period om 12 månader. Med aktivitet menas:

Utgående taltrafik (ej nolldebiterade samtal av typen 454, 90 200, 020-nummer)
Utgående sms- och mms-trafik (ej inkommande sms och mms)
Utgående datatrafik (både kretskopplat och gprs)
När giltighetstiden tar slut hamnar du i en pausmånad. Under pausmånaden kan du inte använda ditt kontantkort. Om du laddar ditt kontantkort under pausmånaden så aktiveras kortet och fungerar som vanligt igen. Om du inte gör någonting under pausmånaden så annulleras numret när pausmånaden är slut.

Registreringsbonus

Vid kampanj eller registreringsbonus hamnar dina extra bonuspengar på ett bonuskonto. Bonuskontot kan användas till all trafik utom innehållstjänster som till exempel ringsignaler, sms-biljetter och musikprenumerationer. Du kan se saldot på ditt bonussaldo genom att slå *120*3# .
"

M
J_B skrev:
Och det kostar dig ingenting extra?
Behöver du sätta in pengar nån gång ibland för att hålla det aktivt eller kan det vara aktivt i flera år utan att behöva göra nått?
Ska funka att vara aktivt i flera år utan att göra något. Jag har dock ingen egen erfarenhet.

Man kan också se i prislistan att de har en plan om allt för många låter bli att ringa så kommer de införa en inaktivitetsavgift. Den är i dag 0 kr.

Du kan i larmet lägga in så att det ska ringa ett samtal var X:de dag.

miksil skrev:
Ska funka att vara aktivt i flera år utan att göra något. Jag har dock ingen egen erfarenhet.

Man kan också se i prislistan att de har en plan om allt för många låter bli att ringa så kommer de införa en inaktivitetsavgift. Den är i dag 0 kr.

Du kan i larmet lägga in så att det ska ringa ett samtal var X:de dag.
Tack för svaret Miksil :)
Ja nog lär Mobil2 vara fula nån gång o helt plötsligt ta ut en avgift om man inte ringer tillräckligt ofta för annars vore ju deras gratis 50 va för bra.

Smart ide med att låta larmet ringa ett samtal ibland, visste inte den funktionen fanns.

Nu ska man bara bestämma sig vilket larm man ska ha, complete eller powermaster det är frågan.
Velnisse är man ;)

J_B skrev:
Okej
Har efter mycket velande bestämt mig för powermaster 10 :)
Frågan är bara varifrån man ska beställa, är [länk] billigast?
Jag köpte därifrån. Jämförde med några andra ställen och det skiljer väldigt lite i pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.