Nu har jag haft mitt powermax complete i över ett år och jag är mycket nöjd.

Larmet har inte krånglat på något sätt eller falsklarmat. Jag har testat det lite nu och då för att se att alla detektorer fungerar och det har aldrig felat. Batterierna ska hålla upp till två år och ännu har dom inte behövt bytas.

Läser man bara manualen ordentligt så är det heller inga problem med att programera om larmet eller lägga till nya detektorer. Mitt betyg är helt enkelt väl godkänt d^_^b

men vad är bättre i powermax complete jämfört med powermax+?

K
Ny här men provar att hjälpa Er:
På svenska blir det så här
Under kommunikation (nr 4 ) Larmcentraler sen väljer du PSTN
där finns larm för att Rikstele saknas Direkt default, Gå runt tills du kan stänga av så larmar centralen INTE för att vanlig Rikstelefon saknas :) Hoppas det hjälper!!

Vilken bra sträng när man börjar planera för ett Powermax larm.

Har försökt sätta upp ett larmsystem enligt följande. Tagit det från Sapphire hemsida

1 x Powermax Plus Control Panel
2 x Next K9-85 Hard-wired PIR
2 x Texecom Odyssey E (Single Piezo), hardwired extern siren
1 x Remote Commander MCM-140
2 x Remote Keyfob MCT-234

Tacksam för kommentarer om det är något som inte passar ihop

Hur gör dom i England med skyltar, konstigt att det inte går att hitta dekaler?

2 år med Powermax+ och allt har funkat galant.... men... fick nu för mig att äntligen koppla in uppringningen till egen mobil om det larmar men får det inte att funka helt enkelt.

Problemet är att om jag kopplar in larmet så bryts telefonin.

Inkopplingen ser ut som följer: Första uttag --> ADSL plugg (Telia) --> Plugg för larmet --> Plugg för telefon

Har alltså bara en telefon hemma och den ligger direkt efter larmet.
Har provat 40 olika kombinationer med pluggarna i olika ordning, jag har kopplat in ytterligare ett uttag från första uttaget mm mm men det funkar helt enkelt inte.

Är det ngn inställning i Powermax som måste göras för att få det att flyga? speciella pluggar?

drW skrev:
Hej!
Är det någon som testat att använda detta larm i ouppvärmt utrymme? Enligt instruktionen ska den inte användas under noll, men vad är det som då eventuellt händer? Funkar inte radiokommunikationern? Funkar inte centralenheten? Skulle det i så fall fungera med trådbundna enheter?
Kör PM complete med centralenheten inne och en IR sensor i garaget där det blir nån minusgrad som kallast. Aldrig varit nåt probem. För övrigt ett kanonlarm enligt min mening.

Hur skulle jag lösa detta och vad behöver jag?

Fristående garage samt hus.
Vill kunna larma av allt i båda.
Behöver inte ha larm på natten när jag är hemma.
1 rörelsedeckare i garage och 2 i huset
1 branddeckare i garage och 5st i huset. (behövs det en i varje rum eller räcker det med en till larmet och sen vanliga billiga 69kr i varje rum ifall något brinner när man är hemma?)
GSM modul (alt om det går att skicka sms/mms över Internet istället?)
Möjlighet till att ansluta en Wifi nätverkskamera

En centralenhet med GSM-modul
Två tvåvägs-MAP (larma av/på)
Eventuellt fjärrkontroller (larma av innan du går ur bilen för att köra in den i garaget)
Tre PIR-detekktorer (rörelsedetektor)
Sex (eller fler) rökare (en i varje sovrum, hall, tvättstuga, mm), rökdetektorn tar max 60 kvm, varje rum som har risk för brandstart bör ha rökdetektor, minst en rökdetektor per våningsplan.
Minst två magnetkontakter, (sätt på dörrarna som man går in/ut genom när man lämnar/kommer hem), dessa två magnetkontakter sätter man en fördröjning på så att min hinner lämna/larma av.

Edit
Placera centralenheten på ett ställe där det inte går att komma åt den utan att passera minst en rörelsedetektor.
Placera rörelsedetektorerna så att dom inte tittar mot fönster (i söder, sydväst, sydost)

Redigerat:
Demmpa skrev:
En centralenhet med GSM-modul
Två tvåvägs-MAP (larma av/på)
Eventuellt fjärrkontroller (larma av innan du går ur bilen för att köra in den i garaget)
Tre PIR-detekktorer (rörelsedetektor)
Sex (eller fler) rökare (en i varje sovrum, hall, tvättstuga, mm), rökdetektorn tar max 60 kvm, varje rum som har risk för brandstart bör ha rökdetektor, minst en rökdetektor per våningsplan.
Minst två magnetkontakter, (sätt på dörrarna som man går in/ut genom när man lämnar/kommer hem), dessa två magnetkontakter sätter man en fördröjning på så att min hinner lämna/larma av.

Edit
Placera centralenheten på ett ställe där det inte går att komma åt den utan att passera minst en rörelsedetektor.
Placera rörelsedetektorerna så att dom inte tittar mot fönster (i söder, sydväst, sydost)
Tack. Då pratar vi ca 10.000kr?
Måste jag ha magnet kontakter eller kan jag klara mig utan? Tänker mig en detektor som täcker området istället med lite fördröjning.
Ang placering av detektorer vad är anledningen till att inte rikta emot söder?

Solen är en jättefin IR källa som kan få vissa deckare att lösa eller att bli "blinda"

Bumpar tråden lite.

Funderar på att köpa ett PowerMax Pro.
Jag vill koppla en IP-kamera till som bara är påslagen när det är larmat. Vill helst slippa köpa Vionics egna då den var lite väl dyr om man jämför med andra.
Någon som har erfarenhet av att använda en IP-kamera av annat fabrikat ihop med PowerMax?

Hej!

Finns någon tråd hur man kopplar en kamera till PGM-utgången. Dvs den slås på antingen vid larm eller är på när det är larmat.

Funderade lite på deras lösning att ha allt ihopkopplat till internet vi Powermaxpro modulen + IP-modulen (eller vad det nu kallades) men det verkar lite krångligt så om jag når i mål någon gång med mitt larmköp blir det nog några vanliga Wifikameror som slås på när det är larmat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.