Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
JanneJanne123
K Keegan skrev:
PostNord lyckas igen. Tack och lov var allt i kartongen helt. Men man kan ju börja undra vad de har gjort med den!
Enligt postens regler ska ju paketet tåla ett fall från två meter och klara av att ligga i en postbur tillsammans med andra paket. I det här fallet tycker jag det ser ut som att det var för dåligt paketerat med en del luft i paketet?
 
  • Gilla
  • Haha
JSten och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Enligt postens regler ska ju paketet tåla ett fall från två meter och klara av att ligga i en postbur tillsammans med andra paket. I det här fallet tycker jag det ser ut som att det var för dåligt paketerat med en del luft i paketet?
Länk till uppgiften om 2 meters fallhöjd?

Senaste året så har runt 20% av alla paket sett ut så för mig, oavsett mycket luft eller ingen (och istället krossat innehåll), så din teori stämmer inte när det gäller mina erfarenheter tyvärr. Allt felanmäls så det kanske visar sig till slut var i kedjan katastrofen ligger. Snittat mellan 2-3 paket i veckan från PN, så det är många skador det handlar om.

Varken Schenker eller DHL ligger ens i närheten av så många skador, så för mig är det ett rent PN-problem numera. DHL har inte skadat ett enda gods senaste två åren, inte ens när idioter skickat saker med utstickande pinnar på 70cm utanför emballaget (Granngården), pinnarna var raka när de kom fram. De skickade även LED-belysning i butiksförpackning nästan helt utan stötdämpande material. Kartongen och innehållet kom fram helt orört, inte ens ett stukat hörn.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag jobbade på Poståkeriet under studietiden och under sorteringen så ställs postburar under ett rullband där paketen så att säga trillar över kanten ner i buren. Höjden på detta band är två meter för att buren ska komma under och om du är första paket ner i buren och om du har otur att ditt paket är luftigt och något mycket tyngre paket sedan landar ovanpå ditt så blir resultatet det du ser på bilden.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Det var en del luft i paketet men också såna luftfyllda plastkuddar. Varav flera var tomma. Om de var det när de gick i eller för att de blivit pressade under transport vet jag dock inte. däremot vet jag att paket skickade med andra fraktbolag aldrig ser ut så här när de kommer fram.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Efter 22 år på ASG/Danzas/DHL så har man sett det mesta. I 90% av fallen var det bristfälligt emballage som orsakade skadorna. Sen var det slarviga truckförare som körde över resten ;)
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Handlar mycket på nätet.
För det mesta fungerar det väldigt bra. Händer ibland att paketen misshandlats. Värst hittills är DHL, 5 liter bromsvätska som måste ha fallit från hög höjd, utvidgad i botten och ihopskrynklad överst. Dock, Inget läckage.

Beskadigad förpackning av ATE SL6 bromsvätska, utvidgad på botten och ihoptryckt upptill, står på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Nyblivenhusägare123 och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jaha, då var mitt paket levererat! I London...

[bild]
vi provar väl igen då :seenoevil:

Skärmdump av UPS spårningsinformation med förväntad leverans och paketets fraktstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
vi provar väl igen då :seenoevil:

[bild]
UPS levererade snabbt å smidigt, men ville ha 250kr för "deras tjänster" fast jag förbetalt allt. Fick skriva några mail till Summitracing för att komma förbi svarsroboten/boten eller vad det kan heta, sen gick det fort att få summan återbetalat.

Och allt detta för en del jag själv inte ska använda...
 
Härligt att det äntligen kom fram! Själv fick jag detta elände...
Skadat paket inslaget i brunt tejp på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat paket tejpats ihop, synliga revor och hål på ytan, tecken på tuff hantering under frakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
em72 em72 skrev:
Härligt att det äntligen kom fram! Själv fick jag detta elände...
[bild] [bild]
Där får man ju känslan att nån försökt komma in i paketet för att se vad som är i...
 
MultiMan
Normalt sett brukar det inte fattas saker, så jag tror faktiskt inte det. Fått minst 10 sådana demolerade paket i år, men troligen fler, man tappar räkningen.
 
Appendix Appendix skrev:
Där får man ju känslan att nån försökt komma in i paketet för att se vad som är i...
Det trodde jag också först eftersom det var apoteksvaror, men inget saknades som tur var, bara en del skadade förpackningar. Dock var det inga begärliga varor i paket denna gången, kanske hade varit annorlunda om vissa av dotterns mediciner varit med.
 
P
useless useless skrev:
Postnord fick en känga av SVA på radion i dag. Dom utför tydligen analys av många av de coronatester som görs i regionerna och är beroende av att posten kommer fram i tid.

[länk]
Har bekanta på Jylland i Danmark, alla företagare de känner på södra halvan av Jylland har gemensamt bud till TYSKLAND för att skicka paket och brev till Danmark och övriga Norden eftersom det är billigare att skicka från Tyskland till Danmark än att skicka inom Danmark med Postnord... hoppas de går i konkurs snart.
 
em72 em72 skrev:
Det trodde jag också först eftersom det var apoteksvaror, men inget saknades som tur var, bara en del skadade förpackningar. Dock var det inga begärliga varor i paket denna gången, kanske hade varit annorlunda om vissa av dotterns mediciner varit med.
Mina Apoteapaket har blivit öppnade 3 gånger under åren. Alla tre på ett sånt sätt att det var uppenbart att man hade tittat in.
Varken något dyrt eller knarkigt i som tur var. Men säger en del om Posten.

Det roliga är att posten konsekvens säger att "vi har inga problem med stölder". Även när det är rättegång mot deras anställda som blivit påkomna :D
 
  • Gilla
em72
  • Laddar…
A
Jag har fått hämta ut ett helt tomt paket från Kronans droghandel vid ett tillfälle. Postombudet sa att jag var tvungen att hämta ut det för annars fanns det inget att reklamera. Efter att ha suttit i telefonkö hos PostNord i nästan en timme fick jag veta att det inte var jag som skulle reklamera, utan avsändaren. Efter kontakt med Kronans så fick jag ett nytt paket. Det var heller inga spännande receptvaror, utan typ vitaminer och annat för husbehov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.