Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Postnord fick en känga av SVA på radion i dag. Dom utför tydligen analys av många av de coronatester som görs i regionerna och är beroende av att posten kommer fram i tid.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1520311

• Gilla
mejeriet och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag gissar att PostNord är inblandade nu när jag har ett paket som inte rört på sig på ~20 dagar :( Tull å moms är förbetalt, så kan nog inte skylla på tullen

[bild]
Jaha, då var mitt paket levererat! I London...

Skärmbild av paketspårningsinformation som visar leverans i London och mottagarens signatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Arg
  • Wow
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Det ser ut som att det har gått tillbaka till avsändaren.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
G
Seg statlig post i usa...

Skärmdump av USPS paketspårningsinformation med en tidslinje som visar paketets status och plats över flera dagar.
Skapa konto

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
P Peter_Ker skrev:
Det ser ut som att det har gått tillbaka till avsändaren.
Avsändaren är SummitRacing i USA

Spårningshistorik från SummitRacing som visar en försändelses resa från USA till leverans i London.
Skapa konto

Tokslut Tokslut skrev:

[bild]
Tokslut Tokslut skrev:

[bild]
Det ser ut som om det legat nästan 20 dagar i Malmö och väntat på att du ska hämta ut det? Det står ” Addressee to collect at depot”. Men de kanske missade att avisera till dig? Eller så kanske du bor någonstans och de ändå trodde att du skulle hämta det i Malmö??? Nu verkar det iaf ha gått i retur tyvärr. Hoppas det löser sig.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
em72 em72 skrev:
Det ser ut som om det legat nästan 20 dagar i Malmö och väntat på att du ska hämta ut det? Det står ” Addressee to collect at depot”. Men de kanske missade att avisera till dig? Eller så kanske du bor någonstans och de ändå trodde att du skulle hämta det i Malmö??? Nu verkar det iaf ha gått i retur tyvärr. Hoppas det löser sig.
Summit racing lär få skicka en ny och jag bor i Stockholm ;)

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Summit racing lär få skicka en ny och jag bor i Stockholm ;)
Lite väl långt för att åka och hämta ett paket, men närmre än London iaf... ;)
Verkar som om de har gjort en rejäl miss.

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
G
em72 em72 skrev:
Lite väl långt för att åka och hämta ett paket, men närmre än London iaf... ;)
Verkar som om de har gjort en rejäl miss.
MEN, det hade troligen gått fortare att bila/tåga ner till malmö för att hämta den, än att vänta 20 dagar för den ska returneras och sedan en ny skickas, iaf när det kommer till postnords hantering.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag har haft intressant upplevelser med paket senaste veckan.

För flera månader sen beställde jag några saker från Wish, ett av paketen har snart varit på väg i 70 dagar (men det kom inte till Sverige förrän förra veckan). De flesta har tagit 30-60 dagar på sig (det var totalt 5 paket).

Sen skulle sambon köpa dammsugarpåsar till en Rusta-dammsugare. Påsarna var slut på Rusta så hon beställde från nån webbsida istället. Dagen efter låg påsarna i brevlådan.

Och jag beställde en grej i fredags, tänkte att "den kommer väl på måndag", men redan i lördags förmiddag kunde jag hämta ut paketet hos ombudet.

Fick en faktura idag gällande ett paket från USA idag som var adresserat till mitt AB. Posten håller paketet gisslan och vill ha 220 kr + moms för "importdeklaration". WTF? Är EORI registrerad och registrerar ju själv moms på importer. Exakt vad är det de vill ha 220 kr + moms för att göra? I paketet är det böcker så 6% moms. Tyckte avgifterna som privatperson var ocker, men det här...

Får sällan internationella paket med postnord utan de kommer med riktiga fraktbolag såsom TNT, UPS, FedEx, DHL etc etc.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F fredl skrev:
Fick en faktura idag gällande ett paket från USA idag som var adresserat till mitt AB. Posten håller paketet gisslan och vill ha 220 kr + moms för "importdeklaration". WTF? Är EORI registrerad och registrerar ju själv moms på importer. Exakt vad är det de vill ha 220 kr + moms för att göra? I paketet är det böcker så 6% moms. Tyckte avgifterna som privatperson var ocker, men det här...

Får sällan internationella paket med postnord utan de kommer med riktiga fraktbolag såsom TNT, UPS, FedEx, DHL etc etc.
Låter som att detär avsändaren som slarvat med ledsagardokument.

PostNord lyckas igen. Tack och lov var allt i kartongen helt. Men man kan ju börja undra vad de har gjort med den!

• Deformerad kartong med skadade hörn står på asfalten bredvid ett bilhjul.
    Skapa konto
  • Arg
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Bettan74 och 3 till
  • Laddar…
G
G GargamelSE skrev:
Seg statlig post i usa...

[bild]
Fortfarande ingen ändrig :(
Och inget svar från "stamps.com" på flera veckor där jag frågade om paketet.

F fredl skrev:

Fast de tar väl betalt även de för förtullandet på ett eller annat sätt ? Vad jag vet passerar inget paket nån tull gratis någonstans.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.