342 889 läst · 2 152 svar
343k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Postnord fick en känga av SVA på radion i dag. Dom utför tydligen analys av många av de coronatester som görs i regionerna och är beroende av att posten kommer fram i tid.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1520311
https://sverigesradio.se/avsnitt/1520311
Tokslut skrev:
Det ser ut som om det legat nästan 20 dagar i Malmö och väntat på att du ska hämta ut det? Det står ” Addressee to collect at depot”. Men de kanske missade att avisera till dig? Eller så kanske du bor någonstans och de ändå trodde att du skulle hämta det i Malmö??? Nu verkar det iaf ha gått i retur tyvärr. Hoppas det löser sig.Tokslut skrev:
Summit racing lär få skicka en ny och jag bor i Stockholmem72 skrev:Det ser ut som om det legat nästan 20 dagar i Malmö och väntat på att du ska hämta ut det? Det står ” Addressee to collect at depot”. Men de kanske missade att avisera till dig? Eller så kanske du bor någonstans och de ändå trodde att du skulle hämta det i Malmö??? Nu verkar det iaf ha gått i retur tyvärr. Hoppas det löser sig.
MEN, det hade troligen gått fortare att bila/tåga ner till malmö för att hämta den, än att vänta 20 dagar för den ska returneras och sedan en ny skickas, iaf när det kommer till postnords hantering.em72 skrev:
Jag har haft intressant upplevelser med paket senaste veckan.
För flera månader sen beställde jag några saker från Wish, ett av paketen har snart varit på väg i 70 dagar (men det kom inte till Sverige förrän förra veckan). De flesta har tagit 30-60 dagar på sig (det var totalt 5 paket).
Sen skulle sambon köpa dammsugarpåsar till en Rusta-dammsugare. Påsarna var slut på Rusta så hon beställde från nån webbsida istället. Dagen efter låg påsarna i brevlådan.
Och jag beställde en grej i fredags, tänkte att "den kommer väl på måndag", men redan i lördags förmiddag kunde jag hämta ut paketet hos ombudet.
För flera månader sen beställde jag några saker från Wish, ett av paketen har snart varit på väg i 70 dagar (men det kom inte till Sverige förrän förra veckan). De flesta har tagit 30-60 dagar på sig (det var totalt 5 paket).
Sen skulle sambon köpa dammsugarpåsar till en Rusta-dammsugare. Påsarna var slut på Rusta så hon beställde från nån webbsida istället. Dagen efter låg påsarna i brevlådan.
Och jag beställde en grej i fredags, tänkte att "den kommer väl på måndag", men redan i lördags förmiddag kunde jag hämta ut paketet hos ombudet.
Fick en faktura idag gällande ett paket från USA idag som var adresserat till mitt AB. Posten håller paketet gisslan och vill ha 220 kr + moms för "importdeklaration". WTF? Är EORI registrerad och registrerar ju själv moms på importer. Exakt vad är det de vill ha 220 kr + moms för att göra? I paketet är det böcker så 6% moms. Tyckte avgifterna som privatperson var ocker, men det här...
Får sällan internationella paket med postnord utan de kommer med riktiga fraktbolag såsom TNT, UPS, FedEx, DHL etc etc.
Får sällan internationella paket med postnord utan de kommer med riktiga fraktbolag såsom TNT, UPS, FedEx, DHL etc etc.
Låter som att detär avsändaren som slarvat med ledsagardokument.F fredl skrev:Fick en faktura idag gällande ett paket från USA idag som var adresserat till mitt AB. Posten håller paketet gisslan och vill ha 220 kr + moms för "importdeklaration". WTF? Är EORI registrerad och registrerar ju själv moms på importer. Exakt vad är det de vill ha 220 kr + moms för att göra? I paketet är det böcker så 6% moms. Tyckte avgifterna som privatperson var ocker, men det här...
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Fast de tar väl betalt även de för förtullandet på ett eller annat sätt ? Vad jag vet passerar inget paket nån tull gratis någonstans.F fredl skrev:Fick en faktura idag gällande ett paket från USA idag som var adresserat till mitt AB. Posten håller paketet gisslan och vill ha 220 kr + moms för "importdeklaration". WTF? Är EORI registrerad och registrerar ju själv moms på importer. Exakt vad är det de vill ha 220 kr + moms för att göra? I paketet är det böcker så 6% moms. Tyckte avgifterna som privatperson var ocker, men det här...