344 636 läst · 2 152 svar
345k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 26 047 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 26 047 inlägg
Jaha, är det du som får alla aviseringar?! Jag hittade min leverans på utlämningsstället idag efter att med email ha kontaktat säljaren (har väntat i två veckor). Men det var inte säljarens fel utan PostNord som inte aviserat att jag skulle hämta försändelsen. Men deras datorsystem påstår att jag har aviserats på alla möjliga sätt om och om igen.richardtenggren skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bra att ha appen och följa sina försändelser med.Claes Sörmland skrev:Jaha, är det du som får alla aviseringar?! Jag hittade min leverans på utlämningsstället idag efter att med email ha kontaktat säljaren (har väntat i två veckor). Men det var inte säljarens fel utan PostNord som inte aviserat att jag skulle hämta försändelsen. Men deras datorsystem påstår att jag har aviserats på alla möjliga sätt om och om igen.
[bild]
Skicka aldrig nåt som är det minsta viktigt med 1:a klass brev
Det är bara en bisyssla för dom som dom inte tar ansvar för, det var ungefär det svaret jag fick av kundtjänst...
Varför merparten av alla brev och paket kommer fram hade dom inget svar på, varför det tog 8 dagar att returnera brevet till avsändaren kunde dom inte heller svara på, varför brevet i februari behövde 2.5 vecka på sig att komma fram hade dom så klart inget svar på heller
Det är bara en bisyssla för dom som dom inte tar ansvar för, det var ungefär det svaret jag fick av kundtjänst...
Varför merparten av alla brev och paket kommer fram hade dom inget svar på, varför det tog 8 dagar att returnera brevet till avsändaren kunde dom inte heller svara på, varför brevet i februari behövde 2.5 vecka på sig att komma fram hade dom så klart inget svar på heller
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 024 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 024 inlägg
Väntar på ett paket. Det skulle ha kommit igår enligt statusen jag fick i fredags och hela helgen samt igår. Men när utlämningsstället stängde ändrade sig PostNord plötsligt. Paketet är visst kvar i Danmark...
Ja just det, det går inte att skicka brev till någon som inte är skriven på den adressen du skickar till om du inte använder c/o
Alla brev kontrolleras mot ett register och är man inte skriven på den adressen så sorteras det ur... väldigt märkligt att det funkat i 2år...
Alla brev kontrolleras mot ett register och är man inte skriven på den adressen så sorteras det ur... väldigt märkligt att det funkat i 2år...
Det där får du nog utveckla. Genom åren har jag tagit emot en massa post på adresser jag inte varit skriven på. Kan ha varit tillfälliga boenden, sommarstugan, jobbet eller andra platser. Aldrig stött på några problem relaterade till var jag varit skriven.nino skrev:
Nej inte jag heller
Men enl kundtjänst så är det så, är du inte skriven på en adress och inte använder c/o så kan man inte räkna med att få posten dit då alla brev kontrolleras mot ett register och finns man inte i det registret så plockas det ur, OM inte det är en brevbärare som kan sitt område och har koll på att du brukar vara där stack hon in sen
Frågade om ordinarie brevbärare varit sjuk den dagen mitt brev skulle delas ut så det var därför det vart utplockat, det kunde hon ju inte svara på
Samtidigt läste hon högt och läste bla det här:
Posten ska delas ut på adressen som står på försändelsen även om personen inte är folkbokförd där. Bara personens namn står på postlådan/dörren.
Men då var hon jäkligt snabb på att läsa vidare... och ville inte gå tillbaka till det stycket
Men enl kundtjänst så är det så, är du inte skriven på en adress och inte använder c/o så kan man inte räkna med att få posten dit då alla brev kontrolleras mot ett register och finns man inte i det registret så plockas det ur, OM inte det är en brevbärare som kan sitt område och har koll på att du brukar vara där stack hon in sen
Frågade om ordinarie brevbärare varit sjuk den dagen mitt brev skulle delas ut så det var därför det vart utplockat, det kunde hon ju inte svara på
Samtidigt läste hon högt och läste bla det här:
Posten ska delas ut på adressen som står på försändelsen även om personen inte är folkbokförd där. Bara personens namn står på postlådan/dörren.
Men då var hon jäkligt snabb på att läsa vidare... och ville inte gå tillbaka till det stycket
Det låter fullkomligt befängt! Ska det inte längre vara möjligt att ta emot post på jobbet? Jag har då gudskelov aldrig varit skriven på min arbetsplats även om det funnits gånger det känns så...nino skrev:
Och "plockas ur"? Var menade då kundtjänst att de urplockade breven hamnade?
Enligt Postnord själva ska man inte använda C/O om man inte explicit vill att någon annan ska ta emot din post.
"En adress som innehåller ”c/o-adressering” ska endast användas när en person ska ta hand om en annan persons post. Då kan en förmedlande mottagare säkerställa att denna post når rätt mottagare i rätt tid. Det innebär att det är felaktigt att använda c/o i sin adressuppgift när man är inneboende hos någon eller hyr en bostad i andrahand. Då ska man istället sätta upp sitt namn på dörren eller på fastighetsboxen."
"
"En adress som innehåller ”c/o-adressering” ska endast användas när en person ska ta hand om en annan persons post. Då kan en förmedlande mottagare säkerställa att denna post når rätt mottagare i rätt tid. Det innebär att det är felaktigt att använda c/o i sin adressuppgift när man är inneboende hos någon eller hyr en bostad i andrahand. Då ska man istället sätta upp sitt namn på dörren eller på fastighetsboxen."
"