Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Att du är avi-gt inställd? :rofl:

• Haha
  • Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
A A.Bengtsson skrev:
Citerar mig själv: 7st nya avier låg i brevlådan idag...undrar vad brevbäraren tror om mig? :crysmile:
Postnord kommer snart att meddela att de fått betydligt mer post att dela ut och behöver höja portot! :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Postnord kommer snart att meddela att de fått betydligt mer post att dela ut och behöver höja portot! :crysmile:
Glöm inte flytta brevlådorna till ett mer centralt läge...

Claes Sörmland
richardtenggren richardtenggren skrev:
Posten har börjat bli aggressiva eller väldigt osäkra på sig själva! Frågan är hur många de skickat för att dessa åtta skulle hitta fram!
Jaha, är det du som får alla aviseringar?! Jag hittade min leverans på utlämningsstället idag efter att med email ha kontaktat säljaren (har väntat i två veckor). Men det var inte säljarens fel utan PostNord som inte aviserat att jag skulle hämta försändelsen. Men deras datorsystem påstår att jag har aviserats på alla möjliga sätt om och om igen.

Skärmdump visar spårningshistorik där mottagaren upprepat aviserats per brev av PostNord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jaha, är det du som får alla aviseringar?! Jag hittade min leverans på utlämningsstället idag efter att med email ha kontaktat säljaren (har väntat i två veckor). Men det var inte säljarens fel utan PostNord som inte aviserat att jag skulle hämta försändelsen. Men deras datorsystem påstår att jag har aviserats på alla möjliga sätt om och om igen.

[bild]
Det är bra att ha appen och följa sina försändelser med.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Skicka aldrig nåt som är det minsta viktigt med 1:a klass brev
Det är bara en bisyssla för dom som dom inte tar ansvar för, det var ungefär det svaret jag fick av kundtjänst...
Varför merparten av alla brev och paket kommer fram hade dom inget svar på, varför det tog 8 dagar att returnera brevet till avsändaren kunde dom inte heller svara på, varför brevet i februari behövde 2.5 vecka på sig att komma fram hade dom så klart inget svar på heller

• Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
Väntar på ett paket. Det skulle ha kommit igår enligt statusen jag fick i fredags och hela helgen samt igår. Men när utlämningsstället stängde ändrade sig PostNord plötsligt. Paketet är visst kvar i Danmark...

Ja just det, det går inte att skicka brev till någon som inte är skriven på den adressen du skickar till om du inte använder c/o
Alla brev kontrolleras mot ett register och är man inte skriven på den adressen så sorteras det ur... väldigt märkligt att det funkat i 2år...

nino nino skrev:
Ja just det, det går inte att skicka brev till någon som inte är skriven på den adressen du skickar till om du inte använder c/o
Det där får du nog utveckla. Genom åren har jag tagit emot en massa post på adresser jag inte varit skriven på. Kan ha varit tillfälliga boenden, sommarstugan, jobbet eller andra platser. Aldrig stött på några problem relaterade till var jag varit skriven.

Nej inte jag heller
Men enl kundtjänst så är det så, är du inte skriven på en adress och inte använder c/o så kan man inte räkna med att få posten dit då alla brev kontrolleras mot ett register och finns man inte i det registret så plockas det ur, OM inte det är en brevbärare som kan sitt område och har koll på att du brukar vara där stack hon in sen :D
Frågade om ordinarie brevbärare varit sjuk den dagen mitt brev skulle delas ut så det var därför det vart utplockat, det kunde hon ju inte svara på

Samtidigt läste hon högt och läste bla det här:
Posten ska delas ut på adressen som står på försändelsen även om personen inte är folkbokförd där. Bara personens namn står på postlådan/dörren.

Men då var hon jäkligt snabb på att läsa vidare... och ville inte gå tillbaka till det stycket

• Haha
pacman42
  • Laddar…
nino nino skrev:
Men enl kundtjänst så är det så, är du inte skriven på en adress och inte använder c/o så kan man inte räkna med att få posten dit då alla brev kontrolleras mot ett register och finns man inte i det registret så plockas det ur,
Det låter fullkomligt befängt! :dizzy: Ska det inte längre vara möjligt att ta emot post på jobbet? :thinking: Jag har då gudskelov aldrig varit skriven på min arbetsplats även om det funnits gånger det känns så... :sick:

Och "plockas ur"? Var menade då kundtjänst att de urplockade breven hamnade?

Haha nej jag har heller aldrig varit skriven på jobbet

Dom skickas till avsändaren med adressat okänd

Jag har fått brev till de som bodde i huset före oss och några brev till mig har hamnat i gamla huset. Det skulle vara omöjligt alltså?

Ja det lät så på henne, varför nästan all post kom fram kunde hon inte svara på.
Misstänker att det kanske hade nåt att göra med att jag ville ha betalt för alla bussresor han fått betala i onödan

Enligt Postnord själva ska man inte använda C/O om man inte explicit vill att någon annan ska ta emot din post.

"En adress som innehåller ”c/o-adressering” ska endast användas när en person ska ta hand om en annan persons post. Då kan en förmedlande mottagare säkerställa att denna post når rätt mottagare i rätt tid. Det innebär att det är felaktigt att använda c/o i sin adressuppgift när man är inneboende hos någon eller hyr en bostad i andrahand. Då ska man istället sätta upp sitt namn på dörren eller på fastighetsboxen."

"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.