Nu är jobbet klart och pumpen är installerad.

Helhetsbilden av att köpa från Polarpumpen är inte bra. Oerhört svåra att få tag på när man väl lagt en order och montörerna de använder i Göteborg går ej att få tag på. Polarpumpen lyckas inte ens få tag i dem själva.

Installationen ville Polarpumpen göra en dag när de var -12 grader. Rena turen att jag har kamin så jag kunde värma upp huset under tiden. När installatören monterat ner min gamla pump säger de att jobbet kommer ta två dagar men det vägrade jag då jag inte förberett för detta eller fått någon information innan montörerna var på plats (montörerna kom aldrig ut i förväg och förklarade hur saker skulle ske). Man hade behövt byggfläktar för att värma huset under tiden.

Nu har jag inte mycket att jämföra med och det kanske är så här när man rör sig i hantverkarvärlden. Nu är jag glad att detta är över och kommer inte köpa av Polarpumpen igen.
 
  • Gilla
mrPersson67 och 7 till
  • Laddar…
H
R Rolle85 skrev:
Nu är jobbet klart och pumpen är installerad.

Helhetsbilden av att köpa från Polarpumpen är inte bra. Oerhört svåra att få tag på när man väl lagt en order och montörerna de använder i Göteborg går ej att få tag på. Polarpumpen lyckas inte ens få tag i dem själva.

Installationen ville Polarpumpen göra en dag när de var -12 grader. Rena turen att jag har kamin så jag kunde värma upp huset under tiden. När installatören monterat ner min gamla pump säger de att jobbet kommer ta två dagar men det vägrade jag då jag inte förberett för detta eller fått någon information innan montörerna var på plats (montörerna kom aldrig ut i förväg och förklarade hur saker skulle ske). Man hade behövt byggfläktar för att värma huset under tiden.

Nu har jag inte mycket att jämföra med och det kanske är så här när man rör sig i hantverkarvärlden. Nu är jag glad att detta är över och kommer inte köpa av Polarpumpen igen.
Å än värre är det om det blir problem med värmepumpen med att få ut installatören och få polarpumpen att betala för sina garantiåttagande.
 
  • Ledsen
  • Gilla
mrPersson67 och 1 till
  • Laddar…
Säkert. Panasonic går dock i god för garantiåtaganden, även om Polarpumpen installerat.
 
R Rolle85 skrev:
Säkert. Panasonic går dock i god för garantiåtaganden, även om Polarpumpen installerat.
Du menar att Panasonic själva skickar en kyltekniker om det är felsökning/reparation ?
 
R Rolle85 skrev:
Därefter bestred jag fakturan som de nu accepterat att jag bestrider. Tänkte mest om detta är ett vanligt fenomen hos Polarpumpen
R Rolle85 skrev:
Nu är jobbet klart och pumpen är installerad.

Helhetsbilden av att köpa från Polarpumpen är inte bra. Oerhört svåra att få tag på när man väl lagt en order och montörerna de använder i Göteborg går ej att få tag på. Polarpumpen lyckas inte ens få tag i dem själva.

Installationen ville Polarpumpen göra en dag när de var -12 grader. Rena turen att jag har kamin så jag kunde värma upp huset under tiden. När installatören monterat ner min gamla pump säger de att jobbet kommer ta två dagar men det vägrade jag då jag inte förberett för detta eller fått någon information innan montörerna var på plats (montörerna kom aldrig ut i förväg och förklarade hur saker skulle ske). Man hade behövt byggfläktar för att värma huset under tiden.

Nu har jag inte mycket att jämföra med och det kanske är så här när man rör sig i hantverkarvärlden. Nu är jag glad att detta är över och kommer inte köpa av Polarpumpen igen.
Jag blev nyfiken, nu när installationen är klar, hur gick det med fakturan du bestred och berättade om i början av tråden? Innebar det något krångel med det?
 
Nej det var faktiskt det enda som fungerade perfekt! Landade på enbart 113k inkl allt och då fick man ändå Panasonics senaste lvp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.