C Comfort Thomas skrev:
Du är säkert bara en vanlig privatperson och enligt dig så har du haft bra kontakt med dom och det är väl bra.
Du tror inte alla oavsett syfte också skriver att dom också är en ”vanlig” privatperson oavsett syfte så därav bör man ta mycket på forum med en nypa salt.
Precis som sajter som visar omdömen där man kan häpna över att vissa har fått skyhöga betyg men man vet att det inte är så bra.
Köp där det känns rätt 👍
Alla gör sina val...
jag har varit här sedan 2004 eller något, jag skriver inte mycket.
ville bara ge min input eftersom jag råkade se detta idag,
Jag uppmanar att ingen tar någon som helst notis om vad jag skrivit idag, jag har bara sagt vad jag upplevt som privatperson, och jag har inte tummen mitt i näven...

Abuquir Abuquir skrev:
Alla gör sina val...
jag har varit här sedan 2004 eller något, jag skriver inte mycket.
ville bara ge min input eftersom jag råkade se detta idag,
Jag uppmanar att ingen tar någon som helst notis om vad jag skrivit idag, jag har bara sagt vad jag upplevt som privatperson, och jag har inte tummen mitt i näven...
Jag har nyligen fått en Panasonic LVP installerad. Köpt från Polarpumpen och installerad av en av deras partners. Det har inte varit några frågetecken eller problem kring det. Billigast var de inte. Fick bättre offert från Elon, men de kunde inte leverera den modell jag ville ha, och iaf inte inom rimlig tid.

A
Abuquir Abuquir skrev:
Jag skall väl inte säga massor, men 2 ekodan och 1 daikin bergvärmepump och 1 daikin monoblock, alla fungerar efter typ 5-6 år fortfarande utan problem.
jag är mycket nöjd med dem iaf...
de bör hålla mellan 7-år och 20

A
Abuquir Abuquir skrev:
Jag är privatperson iaf, jag gör installationer åt mig själv, eller innom familjen. Inget mer!
Jag är nöjd med med det jag har fått, men jag kanske kan något mer än gemene man....
Förövrigt jobbar jag offshore med vindkraft, Hässlö park och Kriegers flak II, olje utvinning, uxo (unexploded ordonances), debree clearence. etc etc...
ofan stöder miljöförstöringen med PFAS och rekreationsmöjligheter

lilytwig lilytwig skrev:
Jag har nyligen fått en Panasonic LVP installerad. Köpt från Polarpumpen och installerad av en av deras partners. Det har inte varit några frågetecken eller problem kring det. Billigast var de inte. Fick bättre offert från Elon, men de kunde inte leverera den modell jag ville ha, och iaf inte inom rimlig tid.
Förlåt men hur kan det vara en bättre offert när produkt och installation inte är samma lika?

B Bästerortarn skrev:
Förlåt men hur kan det vara en bättre offert när produkt och installation inte är samma lika?
Elon offererade till en början en tekniskt sett likvärdig pump. Till ett lägre pris.
Men jag ville ha Panasonic (av designskäl). Elon kunde ge ett bättre pris än Polarpumpen även på Panasonic, men med ett par månaders väntan. Polarpumpen kunde installera inom tre veckor. Det är bättre i min värld. Allt handlar inte om pengar.

lilytwig lilytwig skrev:
Elon offererade till en början en tekniskt sett likvärdig pump. Till ett lägre pris.
Men jag ville ha Panasonic (av designskäl). Elon kunde ge ett bättre pris än Polarpumpen även på Panasonic, men med ett par månaders väntan. Polarpumpen kunde installera inom tre veckor. Det är bättre i min värld. Allt handlar inte om pengar.
Jag har inga synpunkter på hur någon annan utvärderar offerter. För någon är pris viktigast, för någon annan är närheten till hjälp viktigast etc. Tycker bara att det är skevt att hävda att en offert på något helt annat är bättre eller sämre. Annorlunda offert absolut men bättre? Som att jämföra äpplen med päron. Men men, det är kraftigt OT och jag kryper tillbaka 😆

• Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Jag har inga synpunkter på hur någon annan utvärderar offerter. För någon är pris viktigast, för någon annan är närheten till hjälp viktigast etc. Tycker bara att det är skevt att hävda att en offert på något helt annat är bättre eller sämre. Annorlunda offert absolut men bättre? Som att jämföra äpplen med päron. Men men, det är kraftigt OT och jag kryper tillbaka 😆
Ja ibland blir man förvånad hur en del jämför helt olika märken och modeller och kikar bara på toppeffekt vid +7 ute eller bara på SCOP utan tanke på att det värdet inte värmer och effektiviteten kanske även är beräknad på helt olika dimensionerande effekter.
Inte en aning om vad det är för likvärdig modell i det här fallet så det kanske var en väldigt snarlik.

• Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
pumpen står i mitt garage så allt är levererat. Därefter bestred jag fakturan som de nu accepterat att jag bestrider. Tänkte mest om detta är ett vanligt fenomen hos Polarpumpen
Ring Tobiassons vvs, dom installerar den snabbt👍

Finns de i Göteborg?

• Gilla
Totte_48
  • Laddar…
Jag behöver någon som kan installera denna pump. Allt står redo i garaget och min nuvarande måste bort

R Rolle85 skrev:
Jag behöver någon som kan installera denna pump. Allt står redo i garaget och min nuvarande måste bort
Ajjemen, har kontor på Hisingen

Jäklar, jag bor på Hisingen, får testa att ringa dem imorgon.
Tack!

R Rolle85 skrev:
Jäklar, jag bor på Hisingen, får testa att ringa dem imorgon.
Tack!
Gör det, dom installerade min ctc, inne och utedel, snyggt o prydligt, kanonnöjd

Frågan är om de kan Panasonic

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.