Bra fråga, för mig har det fungerat väldigt bra hittills. Prova gärna och återkomT trampare skrev:
Jag har en dosa på balkongen.
Jag har tagit över kontrollen, hoppas det inte blinkar hos grannen.
Alla balkonger skulle tändas samtidig.
Jag vill styra själv.
En puck på balkongen..
Det är allt jag har.
Testar som fan.
En fråga, tidströmställare, kommer det komma? Hittar det inte funktionen.
Jag har tagit över kontrollen, hoppas det inte blinkar hos grannen.
Alla balkonger skulle tändas samtidig.
Jag vill styra själv.
En puck på balkongen..
Det är allt jag har.
Testar som fan.
En fråga, tidströmställare, kommer det komma? Hittar det inte funktionen.
Vad menar du med tidströmställare? Det finns möjlighet att tända och släcka på vissa tider (inkl. soluppgång och nedgång) men tyvärr ingen timer än. Ingen vet om/när det kommer mer än Plejd som har sagt att det ska komma. Det har de sagt i några år.
Från Facebook:
Hej alla,
Här kommer lite uppdatering på funktioner i systemet
Januari uppdatering
Google Home stöd
Scenario på enkelklick på WPH
Apple Watch stöd
Förutom detta, massor med förbättringar "under huven" för ökad kvalite och stabilitet.
Mars/April uppdatering
Timer
Förbättrat vecko och astro-ur med en rad nya funktioner
Förbättrat stöd för rörelsevakt
Vi uppdaterar om något ändras
Hej alla,
Här kommer lite uppdatering på funktioner i systemet
Januari uppdatering
Google Home stöd
Scenario på enkelklick på WPH
Apple Watch stöd
Förutom detta, massor med förbättringar "under huven" för ökad kvalite och stabilitet.
Mars/April uppdatering
Timer
Förbättrat vecko och astro-ur med en rad nya funktioner
Förbättrat stöd för rörelsevakt
Vi uppdaterar om något ändras
Givetvis men kanske inte behov att ha det i exempelvis matkällaren All el kommer bytas ut och ser att det finns en gammal timer till utebelysningen. Ber jag bara elektrikern sätta in en plejd där så kan jag styra den från appen eller krävs det något annat?K korthoga skrev:
Ta bort timern och sätt en Plejd där istället och sen kan du styra via appen.J JoggiB skrev:
Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
Bygger bastu och vill installera dimbara LED-list (gärna rulle) som klarar värme och fukt. Vet att det finns fasta LED-lister (50/100 cm ) från Hide a Lite som fungerar med t.ex. LED-driver "Jolly Maxi US" och Plejd controller "CTR-01".
- Det jag är ute efter är dimbar LED-list som kan styras med Plejd- Tips? länka gärna...
//björn
Bygger bastu och vill installera dimbara LED-list (gärna rulle) som klarar värme och fukt. Vet att det finns fasta LED-lister (50/100 cm ) från Hide a Lite som fungerar med t.ex. LED-driver "Jolly Maxi US" och Plejd controller "CTR-01".
- Det jag är ute efter är dimbar LED-list som kan styras med Plejd- Tips? länka gärna...
//björn
Jag har köpt från ljustema.se Led-strip som är IP 65 som kopplas direkt på 230V. Dom har en modell som kan kapas i jämna 10 cm, ganska dyr drygt 200kr/m men med bra kvalité. Har den till belysning i klädkammre, 20W/meter 6000 Kelvin! = Dagsljus.RRbjorn skrev:Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
//björn
Har även köpt från China c:a 100-200kr/5 meter
Alla dessa varianter dimmar jag med PLEJD 01
Alla ledlister som är dimbara kan du styra med Plejd controlern. Dock vill du dina färger så kan du göra det med Vadsbo Casambi rgb dimmer.RRbjorn skrev:Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
//björn