ymmij12 ymmij12 skrev:
Alla ledlister som är dimbara kan du styra med Plejd controlern. Dock vill du dina färger så kan du göra det med Vadsbo Casambi rgb dimmer.
Tack. Men vad jag vet har inte Plejd RGB-controller i appen. Vill bara ha ett system...
 
Nej, tyvärr har inte Plejd RGB styrning.
Så hade jag inte satt Plejd i hela mitt hus så hade jag bytat till Casambi pga den anledningen.
 
K korthoga skrev:
Från Facebook:


Hej alla,

Här kommer lite uppdatering på funktioner i systemet

Januari uppdatering
Google Home stöd
Scenario på enkelklick på WPH
Apple Watch stöd
Förutom detta, massor med förbättringar "under huven" för ökad kvalite och stabilitet.

Mars/April uppdatering
Timer
Förbättrat vecko och astro-ur med en rad nya funktioner
Förbättrat stöd för rörelsevakt

Vi uppdaterar om något ändras
Hej!
Hittar ingen info själv på deras FB om detta, men det nya med ett knapptryck på WPH-01 för scenario låter ju fantastiskt.

Min dröm är ju att ha en WPH-01 i badrummet och kunna tända/släcka vanlig belysning med en brytare (scenario för takbelysning och andra spottar i duschen osv) och sedan med andra brytaren tända/släcka "nattbelysningen" (samma scenario med mycket lägre värden på dimmringen) med endast ett knapptryck! Kan det verkligen snart vara möjligt alltså?!
 
D Daroh skrev:
Hej!
Hittar ingen info själv på deras FB om detta, men det nya med ett knapptryck på WPH-01 för scenario låter ju fantastiskt.
De har gått ut med informationen i deras supportgrupp. 9:e januari kommer uppdateringen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
H
Vem är ägare till en plejd puck på en balkong?
Min bostadsförening har satt plejd på min balkong. Alla balkonger ska lysa samtidigt, ordförande är master.
Att ta kontrollen över Plejden var enkelt om man bara hinner till proppskåpet och bryter strömmen inom 10 sekunder.
Nu ska vice värden komma med huvudnyckel och ta tillbaks kontrollen?
Strömmen till min balkong går från mitt proppskåp, som jag har fattat det så är det bostadsrättsföreningen lampor men min ström, vad ska jag göra?
 
  • Haha
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Bryt strömmen till balkongen med säkringen.
 
H
Balkongen sitter i hop med vardagsrum,toa och mer.
 
H Herr Kortslutning. skrev:
vad ska jag göra?
Ingenting?
Vad är problemet?
Man äger bara rätten att bo i en bostadsrätt, sen bestämmer föreningen resten.
 
Ta bort ljuskällan... eller montera en i en annan färg:rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Noseone och 5 till
  • Laddar…
Vi upplever problem med våra spottar (hidealight) som är kopplade till Plejd, när dom varit släckta en längre tid så tar det ca. 3 sekunder (många gånger 5 sekunder) för dom att tändas. Kortast möjliga fördröjning är vald i appen (0,1sek), elektrikern som kopplade in allt hittade inga fel när han bläddrade i appen han heller.
När spottarna har varit tända en gång för att sen släckas och tändas direkt på nytt så verkar den inställda fördröjningen fungera.

Var kan felet ligga?
 
J JonasJN skrev:
Vi upplever problem med våra spottar (hidealight) som är kopplade till Plejd, när dom varit släckta en längre tid så tar det ca. 3 sekunder (många gånger 5 sekunder) för dom att tändas. Kortast möjliga fördröjning är vald i appen (0,1sek), elektrikern som kopplade in allt hittade inga fel när han bläddrade i appen han heller.
När spottarna har varit tända en gång för att sen släckas och tändas direkt på nytt så verkar den inställda fördröjningen fungera.

Var kan felet ligga?
Av intresse är vilken Plejd du har och hur den är kopplad till dina grejor (drivdon typ?).
 
E etompau skrev:
Av intresse är vilken Plejd du har och hur den är kopplad till dina grejor (drivdon typ?).
Dom här spottarna är kopplade via denna typen av dimmer.

Samma resultat när spottarna tänds via appen om det har någon betydelse.
 
Vi har 6 st. av den här kopplade till denna dimmern och har aldrig upplevt några problem med fördröjning, inget u-landsproblem direkt men störande att stiga in i hallen mitt i natten och vänta fem sekunder på att lyset tänds...
 
Vid senaste uppdateringen av Plejd-appen (Android) stod det att det ska finnas stöd för Google Home. Vad innebär det i praktiken? Jag hittar inget om det i själva appen eller på plejd.com.
 
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
Vid senaste uppdateringen av Plejd-appen (Android) stod det att det ska finnas stöd för Google Home. Vad innebär det i praktiken? Jag hittar inget om det i själva appen eller på plejd.com.
Om du har Plejds gateway inkopplad till ditt system så kan du styra systemet med Googles röstassistent vilket är en separat enhet.
Denna uppdatering var efterlängtad till Plejds system och den släpptes i torsdags.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.