J
Nissens Nissens skrev:
Jag har aldrig sagt att plejd är bäst för allt och alla. Jag säger att jag är nöjd med Plejd, det gör det jag vill skall bli gjort, och det är tydligen många fler än jag som tycker det eftersom Plejd växer så det knakar.
Jag säger också att de som har intressen för annan hemautomation får väl ägna sig åt det, men det finns ju ingen anledning att klaga på oss som är nöjda med Plejd för det?
Absolut, det är självklart i min värld. Det som gäller är att diskutera Ts frågeställning. Därför behöver vi inte begränsa oss till att endast diskutera plejds fördelar. Detta bör också respekteras. Det blir en väldigt kort tråd, med låga intäkter till forumet om alla skulle skriva att, Yes det funkar kanon, vi är nöjda. Om vi då kan enas om att själva syftet med forumet är diskussionen i sig och som bieffekt intressant konsumentinformation till den som eventuellt är intresserad av Plejd, eller liknande produkter , i detta fallet konsumenten av forumet, så faller det sig naturligt att man inte behöver kritisera de som tycker annorlunda, eller bli arg för att någon tex, rent hypotetiskt föreslår en liknande produkt, så länge som detta håller sig on topic. Då är man inte längre produktiv för forumet i stort. Forumet finns inte till för någons ego eller för att öka värdet på en aktie knuten till det som diskuteras utan för att skapa värde för ägarna genom att skapa nytta och nöje för läsarna.

Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Sittställning
  • Gilla
  • Haha
foppa och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Sittställning Forlowt skrev:
[länk]

Hållbar tillväxt, man gör en sak bra och mättar marknaden och sen går vidare till nästa steg. Riktigt bra då man kan göra funktionen perfekt.

Låter som ett sunt företag i min mening.
Absolut, det är lätt att se strategin.
Och jag tror på den. Det avgörande blir om de nya marknaderna utvecklas på samma sätt som Sverige och Norge gjort. Om det händer så ångrar man att man inte blir delägare nu. :)
Det blir ett intressant år som kommer. Ett vägskäl liksom.

Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Finns det någon anledning att kalla de som inte håller med dig för Plejdhatare? Mig veterligen har ingen här i tråden skrivit att de hatar Plejd. Så varför kallar du de med avvikande åsikt från din för det?
Vad är det som driver en handfull personer i Plejdtråden att ständigt såga allt vad Plejdlösningar heter? För att inte tala om vad vi som delar med oss av erfarenheter av Plejd och dessutom är nöjda med lösningarna utsätts för.

Om det inte är hat så är det något närbesläktat. Inte är ni här för att dela med er eller ta del av erfarenheter med Plejd i alla fall.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad är det som driver en handfull personer i Plejdtråden att ständigt såga allt vad Plejdlösningar heter? För att inte tala om vad vi som delar med oss av erfarenheter av Plejd och dessutom är nöjda med lösningarna utsätts för.

Om det inte är hat så är det något närbesläktat. Inte är ni här för att dela med er eller ta del av erfarenheter med Plejd i alla fall.
Återigen, tråden handlar inte om Plejd, utan även om vilka andra alternativ som finns.
Och beskriv gärna vad ni utsätts för, det vore intressant att få veta.
Kallas ni för nördar som håller på med en onödig hobby som bara är tidskrävande och dyr möjligtvis?
Behöver ni bemöta påståenden som är fria fantasier tagna från en uppdiktad verklighet?

• Gilla
jbr och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Är det tredje eller fjärde gången du upprepar samma sak i tråden..?

• Gilla
BSOD och 4 till
  • Laddar…
Sittställning
Återigen, tråden handlar inte om Plejd, utan även om vilka andra alternativ som finns.
Kallas ni för nördar som håller på med en onödig hobby som bara är tidskrävande och dyr möjligtvis?
Behöver ni bemöta påståenden som är fria fantasier tagna från en uppdiktad verklighet?
Du läser för mycket och mer än vad som skrivits.

Nörd idag innebär att man är kunnig inom området och det är nog det som avses.. "teknik nörd" en person som är intresserad och duktig på teknik.

Att jag tycker det är onödigt behöver väl inte göra att du tar illa vid ? Det är väl för dig det ska vara nödigt ?

Min åsikt är inte din sanning.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Absolut, det är lätt att se strategin.
Och jag tror på den. Det avgörande blir om de nya marknaderna utvecklas på samma sätt som Sverige och Norge gjort. Om det händer så ångrar man att man inte blir delägare nu. :)
Det blir ett intressant år som kommer. Ett vägskäl liksom.
Absolut intressant. Vi får väl hoppas det går bra för dom. Sedan ligger det ju i sakens natur att ju mer man investerat i ett instängt system, desto viktigare blir det att företaget lever kvar. Så jag förstår intresset för framtiden. Därmed inte sagt att det som redan är inköpt slutar fungera helt, men man blir tvungen att hitta nya produkter som är lika förträffliga och fungerar ihop med ens befintliga lösning. Andra kan rycka på axlarna och köpa de produkter som passar en.
Lite som de som bara kunde tänka sig raketost på mackan förr i tiden. De fick problem.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det tredje eller fjärde gången du upprepar samma sak i tråden..?
Tja, det kommer ju aldrig något svar så…
Du kanske kan berätta?
För mig är det en gåta.

Flera inlägg rensade. Sluta med hackandet på varandra
/Mats
Moderator

• Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Absolut intressant. Vi får väl hoppas det går bra för dom. Sedan ligger det ju i sakens natur att ju mer man investerat i ett instängt system, desto viktigare blir det att företaget lever kvar. Så jag förstår intresset för framtiden. Därmed inte sagt att det som redan är inköpt slutar fungera helt, men man blir tvungen att hitta nya produkter som är lika förträffliga och fungerar ihop med ens befintliga lösning. Andra kan rycka på axlarna och köpa de produkter som passar en.
Lite som de som bara kunde tänka sig raketost på mackan förr i tiden. De fick problem.
Och ju mer man kallar Google, Homekit, Homey och Matter för instängda system desto mer avslöjar man sin okunnighet.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Nissens
Om du läser första meningen i Ts första meddelande i tråden så ser du vad ämnet är. Det är inte jag som skrivit det.

Här citerar jag den:
”Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera allas åsikter och erfarenheter kring Plejds produkter!”

Hur tolkar du den meningen?

Redigerat:
  • Gilla
foppa och 1 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Om du läser första meningen i Ts första meddelande i tråden så ser du vad ämnet är. Det är inte jag som skrivit det.
Varför är det enbart första meningen som ska läsas? Varför ska vi ignorera resten av inlägget?

• Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Här citerar jag den:
”Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera allas åsikter och erfarenheter kring Plejds produkter!”

Hur tolkar du den meningen?
Rent språkligt:
Jag har flera gånger redan påpekat att eftersom det står "kring" och inte "om" eller "av" så kan man inte språkligt bevisa att den här tråden bara gäller Plejd.

Dessutom:
VARFÖR ska vi ignorera det sista stycket som uttryckligen efterfrågar diskussion kring andra system!?
"Så dela nu med er av era erfarenheter! Och hur ni har gjort era smarta lösningar i hemmet. Vad väger för och emot Plejd versus liknande system på marknaden?"

Slutligen:
Om vi nu nödvändigtvis måste låta det allra första inlägget definiera vad som skrivs i tråden så tycker jag att man bör fråga sig vad TS hade för avsikt med att starta tråden. Läser man de två nästa inläggen från TS kan man redan där läsa både "zwave", "Fibaro" och "KNX".

Det finns inga tveksamheter. Jag lovar. Kan vi inte bara sluta diskutera just det här?

• Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Och ju mer man kallar Google, Homekit, Homey och Matter för instängda system desto mer avslöjar man sin okunnighet.
Precis, därför bör man inte göra det. Nu ska vi inte missförstå varandra med vilje. Sånt står vi över i vårt trevliga gäng.

• Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.