45 513 läst · 262 svar
46k läst
262 svar
Plejd Wallplug spr-01
Jag skrev att det var ”skräp” eftersom du inte kan få de funktionerna jag beskrev. Tekniken innanför skalet har jag ingen aning om. Har installerat Plejd hos kunder nästan dagligen i flera år utan ett enda klagomål eller reklamation så att det skulle finnas tveksamheter i kvalitén tror jag inte. Men föräldrarnas nexa-pluggar har bytts ut många gånger.MultiMan skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
149:- för 3 st. Går utmärkt att göra scheman som följer tid eller tex solnedgång/uppgång.E Erik-Persson skrev:
Google Home-kompatibla.
I call BS
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.netonnet.se/art/hem-fri...et-3-pack-with-child-protection/1009659.8883/
Fungerar utmärkt, det finns en lämplig dosa till detta. Klipp lampsladdar, koppla in Plejd kanske med en Wago 221-3 för att slippa knöla in mer än en ledare i Plejd. Lägg till i systemet ställ in astrouret nivåer och glöm bort det för all framtid, det bara funkar.maskeradeproggaren skrev:Fråga: Borde det inte vara möjligt att få till samma funktion med en av deras puckar? Dvs man klipper lampkabeln (eller skaffar en förlängningskabel och klipper den) och kopplar in mot plejden och sen en kontakt ut som man pluggar i väggen? Jag har nämligen en CTR-01 som ligger o skräpar så kunde man använda den hade varit kanon.
https://www.eldirekt.se/hem-bygg/smarta-hem/bluetooth/plejd-monteringsdosa-mnt-02
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Kompis, tagga ner din otrevliga attityd jämte andra människor. Läs trådens titel. Den handlar om Plejd.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Nej vi är några stycken som fallit i fällan att förespråka plejd för att vi faktiskt använder och gillar det. Men sen kommer drevet med personer som vet allt om open source och kan inte tänka sig något annat.E Erik-Persson skrev:
Tro mig, dessa två läger kommer aldrig att få samsyn. Vill bara bespara er lite tid.