76 686 läst · 1 044 svar
77k läst
1,0k svar
Plejd, varför så populärt?
Tror nog jag har mer Plejd än dig faktiskt. Du måste nog gräva djupare för att förstå vad jag menade med att det är fööör lätt ibland.Nissens skrev:
Tur och skicklighet, inget annat - men båda behövs. Och det tar tid.
Men just Plejd har faktiskt inte varit så svårt att förutse. Och det är ingen efterhandskonstruktion eftersom jag skrivit om det.
Under förra året skrev jag att inom ett år antingen lyfter Plejd ordentligt eller också kommer det antagligen inte att hända alls. Men nu verkar det hända. Skall läsa årsrapporten när jag får tid. Men om Plejd seglar upp på fler av marknaderna de gått in på som de gjort i Norge och Sverige så kan det bli riktigt bra. Nederländerna har tydligen börjat gå upp bra nu. Antalet invånare invånare bara i nederländerna är ju lika många som de är i Norge och Sverige tillsammans.
Men allt grundar sig i ämnet i denna tråden. Plejd är populärt av många anledningar och det verkar funka vart de än säljer det.
@fsn verkar fortfarande tro att det endast handlar om belysning. Men så har han troligen inte gjort sig någon större hacka heller. 😊
Du har skrivit mycket snurrigt genom åren men nu tror jag nästan du överträffade dig själv. Snart kommer du väl i en sportbil också. 🍆🍆🍆😂😂😂Nissens skrev:
Varför just aktiekapital? Jag har köpt skogsfastighet för några miljoner kontant. Den investeringen har nästan fördubblats sedan dess.
Det hade lätt blivit miljoner även här om jag hade investerat mer från början, procentuellt är det en bra utveckling. Har kvar drygt 1000 Plejdaktier just nu, och jag kommer sannolikt att behålla dom detta året också, framtiden ser ljus ut för Plejd.
Vad gäller aktier och fonder har jag det mesta på Equate, men började använda Avanza lite för ett tag sedan som du ser.
Så jag är glad att du trots allt kanske inte är så besviken. 😊
Kanske kan du visa lite av dina fantastiska aktieaffärer, har du hittat något som går så bra som Plejd? 😊
Grattis. Den bilden säger ju absolut noll och ingenting.Nissens skrev:
Redigerat:
Säljer man en konsumentprodukt, och säljer man den i det högre prissegmentet så finns det naturligtvis alla jävla möjligheter i världen att härleda en kvartalsrapport över förväntan till kundvärde. Och ett av kundvärdena är förväntad eller överträffad kvalité.MultiMan skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 451 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden