X xLnT skrev:
Om man har installerat Plejd för att göra det du skriver har man gjort fel från början.
Plejd är inte tänkt att integreras mot något, det är tänkt att vara autonomt.
...och det är EXAKT vad vi har försökt att berätta hela tiden. :D
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hahaha, inte riktigt, men du får väl leva i den villfarelsen
Som sagt, kolla själv.

Om du inte begriper det efter 10 millisekunder, så kan du ju ge dig 10 millisekunder till…
 
Redigerat:
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
...och det är EXAKT vad vi har försökt att berätta hela tiden. :D
Så Plejd är inte integrerat i Homekit längre? När hände det?

Du har inte koll…
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, kolla själv.
Jag hänger en del på såna forum, det mesta handlar om hur man ska kunna integrera och automatisera nya saker, inte om att folk har problem.
Är det så vanligt som du påstår är det nog upp till dig att visa det.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Full förståelse, och det har jag skrivit så många gånger!
Det jag inte har förståelse för är varför man ska undanhålla information med hänvisning till att INGEN någonsin kommer att behöva veta. Det är som att jorden går under om någon får möjlighet att väga in ev nackdelar med Plejd när de ska välja system. Jag vill tro att var och en ändå har viss förmåga till eget tänkande.
Det är många sekter som bestämt datum för när jorden skall gå under, ingen har haft rätt hittills.

Vilken sekt tillhör du?
 
David Wallin David Wallin skrev:
Den stora poängen är att vi är fria att migrera till ett annat system när som helst under dessa tio år, utan att behöva byta ut hårdvaran. Med Plejd är man ju tvingad att stanna kvar, oavsett om man vill det eller inte, och sen byta ut alltihop om (i bästa fall) tio år när det på riktigt blivit ett problem att det inte kan kommunicera med något annat i ens hem.
Det är inget som tvingar mig att köpa plejd för att en plejdpuck går sönder, jag är fri att välja vilken tillverkare jag vill.
Vi får väl se hur smidigt en övergång blir om/när HA läggs ner och någon annan cool mjukvara tar över. Det är ju skönt att ni är övertygade som valt att gå den vägen :)
 
Jag blev nyfiken på varför man har sin robotdammsugare/klippare i HA? Behöver dom övervakning/styrning?
Att hålla koll på skolluncher för att det inte ska krocka med egna middagen som lagas hemma (antar jag anledning är) känns krystat. Spelar det stor roll om det skulle krocka nån gång?`
Vad har ni mer på display?
 
  • Älska
Nissens
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Jag blev nyfiken på varför man har sin robotdammsugare/klippare i HA? Behöver dom övervakning/styrning?
Att hålla koll på skolluncher för att det inte ska krocka med egna middagen som lagas hemma (antar jag anledning är) känns krystat. Spelar det stor roll om det skulle krocka nån gång?`
Vad har ni mer på display?
Min dammsugare startar när ingen är hemma "dagtid" och kör en vända. Störigt att bli störd av en robot om man jobbar hemifrån. Sen åker den och vill bli tömd efter ett antal dagar. Så det är mest quality of life grejor!
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Jag blev nyfiken på varför man har sin robotdammsugare/klippare i HA? Behöver dom övervakning/styrning?
Att hålla koll på skolluncher för att det inte ska krocka med egna middagen som lagas hemma (antar jag anledning är) känns krystat. Spelar det stor roll om det skulle krocka nån gång?`
Vad har ni mer på display?
Ungarna frågade förut vad det var för skolmat, nu kan de titta på displayen. Dammsugaren startar bara när ingen är hemma osv osv
Bara fantasin sätter gränser.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är många sekter som bestämt datum för när jorden skall gå under, ingen har haft rätt hittills.

Vilken sekt tillhör du?
Man brukar ju säga att personophoppen kommer när argumenten är slut, men jag kan tycka att du höll ut rätt länge ändå.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Det är inget som tvingar mig att köpa plejd för att en plejdpuck går sönder, jag är fri att välja vilken tillverkare jag vill.
Vi får väl se hur smidigt en övergång blir om/när HA läggs ner och någon annan cool mjukvara tar över. Det är ju skönt att ni är övertygade som valt att gå den vägen :)
Och du får in den pucken i plejdappen på vilket sätt?
Det som är spännande med fundamentalister är att de automatiskt tror att alla andra också är det. Jag kör HA för att jag tycker att det uppfyller mina behov och önskemål, inte för att det är coolt eller att jag "valt en väg".
Ingen plejdanvändare tycks förstå att man kan tänka olika och den nedlåtande undertonen som följer den inställningen är inte klädsam.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Så Plejd är inte integrerat i Homekit längre? När hände det?

Du har inte koll…
Så varför gillade du då xlnts inlägg #300 nyss? Du har ju inte ens koll på vad du själv tycker.

Skärmdump från ett forum, diskussion om systemintegration, användaren "xLnT", 3022 inlägg, reaktion emoji.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skärmbild från en konversation online där en person diskuterar installation och användning av Plejd, ett autonomt system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nissens
J Jocke Best skrev:
Så varför gillade du då xlnts inlägg #300 nyss? Du har ju inte ens koll på vad du själv tycker.

[bild]
Tror du att :crysmile: betyder gilla????
Du har inte ens koll på vad smileys betyder…
 
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag hänger en del på såna forum, det mesta handlar om hur man ska kunna integrera och automatisera nya saker, inte om att folk har problem.
Är det så vanligt som du påstår är det nog upp till dig att visa det.
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, kolla själv.

O
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, kolla själv.

Om du inte begriper det efter 10 millisekunder, så kan du ju ge dig 10 millisekunder till…
@Nissens
@Nissens jag hittar inga, kan du inte vara så snäll och visa. Du har ju påstått förut att det kryllar av folk som har problem, men av någon konstig anledning så kan du inte påvisa att det skulle vara ett så stort problem.....
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
@Nissens jag hittar inga, kan du inte vara så snäll och visa. Du har ju påstått förut att det kryllar av folk som har problem, men av någon konstig anledning så kan du inte påvisa att det skulle vara ett så stort problem.....
Du kan ju kolla shellyfotumet här på byggahus till att börja med, Dit borde du hitta?

Hittar du inte det så kan du ju googla, jag tror inte att någon skall behöva göra det åt dig… infon finns ”överallt”.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.