460 läst · 13 svar
460 läst
13 svar
Plejd produktfrågor
Har Plejd i mitt nya hus. Fundera inte. Be istället elekrikern att installera det, utifrån den funktionen som du önskar. Det är experter och kan detM Maxtr1n skrev:
Funkar perfekt! Man kan styra det via mobllen, om man vill.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Nej, faktiskt inte. Det finns bostäder med Plejd utan strömbrytare på väggarna. Då är dessutom utrustat ofta med sensorer och/eller röststyrt.[SKPG]Zamora skrev:
En del av vår utebelysning, en stig bakom huset, där saknas det brytare. Sensorer och/eller mobilen gäller. Även belysning på och i en bod, inga brytare. Viss utebelysning på huset har ej brytare
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Vad har din upplysta stig, eller för all del bod, att göra med att det finns andra fabrikat än Plejd?L L Jan skrev:Nej, faktiskt inte. Det finns bostäder med Plejd utan strömbrytare på väggarna. Då är dessutom utrustat ofta med sensorer och/eller röststyrt.
En del av vår utebelysning, en stig bakom huset, där saknas det brytare. Sensorer och/eller mobilen gäller. Även belysning på och i en bod, inga brytare. Viss utebelysning på huset har ej brytare
Lyft blicken lite.
WIN-01 verkar användas för att kunna skapa fler ställen att styra sina plejdar. Den har två extra ingångar för detta för t ex två tryckknappar.
Ungefär samma som WPH-01 fast där får man en extra fysisk knapp istället och kan bygga ut tändningarna med dessa.
De vanligaste som används är dim-01 för att kunna dimra sin belysning och rel eller ctr-01 för att slå av/på saker automatiskt t ex ytterbelysning via det inbyggda astronomiska uret.
Ungefär samma som WPH-01 fast där får man en extra fysisk knapp istället och kan bygga ut tändningarna med dessa.
De vanligaste som används är dim-01 för att kunna dimra sin belysning och rel eller ctr-01 för att slå av/på saker automatiskt t ex ytterbelysning via det inbyggda astronomiska uret.
Redigerat:
Pljed och andra fabrikat har väl liknande funktion, eller? Det sa vår elektriker. De hade EweLink också, lite lägre pris än Plejd.[SKPG]Zamora skrev:
Men Plejd är vanligast sa vår elektriker så vi körde på den.
Har också hört precis detsamma! Men det gäller att hålla sig väl med hantverkare. Man bygger då för deras framtida support och deras välvilja.useless skrev:
Kör man på Billiga Bengtsson och tvingar hantverkaren att installera det. Då har man inte första prio i framtiden.
Jag tjänar inte mer pengar på Plejd än andra smarta dimmerpuckar, snarare tvärtom. Vad får dig att tro det? Plejd går att köpa för privatpersoner lite överallt så vi måste hålla koll på vårt påslag.useless skrev:
Du glömde skriva att de är väldigt enkla att installera och ännu enklare för slutkunden att hantera. Driftsäkerheten är också hög jämfört med Wiser, Nexa, Zigbee och Z-Wave som jag har hemma.
Det underlättar och skapar mindre återbesök hos mina kunder.
Klicka här för att svara