Hej
Skulle behöva ett plasttak som monteras underifrån.
Se bifogade bilder
Nån som vet fabrikat eller var man kan hitta liknande lösning?
Uppdatering: jag var kanske otydlig. Plasttak skall ligga ovanpå regelverk men fästs underifrån. Precis som på bilderna.
Anledningen att jag vill kunna göra på detta sätt är pga av höjden över mark. Skulle underlätta mycket.
Tacksam för svar
Mvh
Andreas
Skulle behöva ett plasttak som monteras underifrån.
Se bifogade bilder
Nån som vet fabrikat eller var man kan hitta liknande lösning?
Uppdatering: jag var kanske otydlig. Plasttak skall ligga ovanpå regelverk men fästs underifrån. Precis som på bilderna.
Anledningen att jag vill kunna göra på detta sätt är pga av höjden över mark. Skulle underlätta mycket.
Tacksam för svar
Mvh
Andreas
Redigerat:
Icopal fastlock kan du i princip göra just det. Jag har monterat ett under en balkong (med trall) för att få altanen under torr. Du ser ju på bilden hur beslagen ser ut. Plastpanelerna trycks eller skjuts ihop.J jonaserik skrev:
Men taket på TS bilder tycker jag enbart har dagsljus ovan så därför undrar jag varför man inte kommer åt uppifrån.
Och hur får man tätt med regelverket ( takstolar ) som ligger bärande under bärverket. Ser ut som att bärverket är nedsänkt i takstolarna. Lika med noll plats att få in en något emellan där.RoTe skrev:
Icopal fastlock kan du i princip göra just det. Jag har monterat ett under en balkong (med trall) för att få altanen under torr. Du ser ju på bilden hur beslagen ser ut. Plastpanelerna trycks eller skjuts ihop.
Men taket på TS bilder tycker jag enbart har dagsljus ovan så därför undrar jag varför man inte kommer åt uppifrån.
Finns clips du skruvar eller spikar fast rakt nedåt. Taket överlever även om du skulle fuska lite... Varje panel är extremt fastlåst i de omliggande två.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Limma stolpe?
Byggmaterial & Byggteknik -
Fästa alu-skenor för pooltak
Byggmaterial & Byggteknik -
Pappremsa mellan vägg och tak?