212 021 läst · 150 svar
212k läst
150 svar
Perfekt Siliconfog varje gång (handledning)
Tack! 7 år senare snubblade jag över ditt inlägg, precis när jag behövde det
Stort tack för tipsen! Precis som Ronja aktade sig för helvetesgapet, så har jag aktat mig för att lägga silicon mellan vår nya fina bänkskiva och kaklet. Idag gjorde jag dock slag i saken, hyfsat nöjd med resultatet, främst eftersom det är första gången jag provar. Några skavanker blev det, men jag har gjort dom själv snarare än betalat någon annan för kalaset😀.
Insåg dock att det gäller att inte trycka för hårt med fingret, i början drog jag därmed bort för mycket silicon.
Återigen, stort tack.
Insåg dock att det gäller att inte trycka för hårt med fingret, i början drog jag därmed bort för mycket silicon.
Återigen, stort tack.
❤️ fantastiskt. Så roligt att se att ni vågar er på och fixa det själva. Och bra blir det med. Nästa gång kommer det inte alls kännas lika skräckinjagande. Well Done !T Trcgol2 skrev:Stort tack för tipsen! Precis som Ronja aktade sig för helvetesgapet, så har jag aktat mig för att lägga silicon mellan vår nya fina bänkskiva och kaklet. Idag gjorde jag dock slag i saken, hyfsat nöjd med resultatet, främst eftersom det är första gången jag provar. Några skavanker blev det, men jag har gjort dom själv snarare än betalat någon annan för kalaset😀.
Återigen, stort tack.
Renoverare
· Skåne
· 8 526 inlägg
Råkade se nu när tråden kom upp till ytan att jag missat svara dig här... och njae, jag vet inte vad Kiilto m.fl påstår men det finns inga krav alls på mjukfog i våtutrymmen för det har inte med tätskiktet att göra och enligt branschregler heter det att man "bör" lägga det i de fall där rörelser kan uppstå.K karlmb skrev:
Jag vill påstå att det är std att förutse lite rörelser i hörnen, och därmed lägger nästan alla en mjukfog där. Vad skulle vara nackdelen menar du, förutom extrajobbet?Paul-Staffanstorp skrev:Råkade se nu när tråden kom upp till ytan att jag missat svara dig här... och njae, jag vet inte vad Kiilto m.fl påstår men det finns inga krav alls på mjukfog i våtutrymmen för det har inte med tätskiktet att göra och enligt branschregler heter det att man "bör" lägga det i de fall där rörelser kan uppstå.
Renoverare
· Skåne
· 8 526 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 526 inlägg
Vad pratar Kiiilto om då... det missade du svara på 🤔😉K karlmb skrev:
Jag byggde ett av mina badrum hemma för 7år sedan utan silikon och det ser ut som det gjorde när det var nygjort och det andra gjorde jag för 3år sedan... inte en rörelse när dem. 🤔😉