borde tittat på den här innan jag skulle köra mjukfogen i köket :) Även om jag gjort så förr är man fan glömsk ibland, speciellt när man inte gör detta varje dag.
 
  • Gilla
ItWasntMe
  • Laddar…
Nu har jag just lagt siliconfog runt bänkskivor i köket, och med din handledning i bakhuvudet blev det otroligt mycket bättre än de gånger jag kladdat tidigare. Varmt tack för att du delat med dig av ditt kunnande!
 
  • Gilla
ItWasntMe och 2 till
  • Laddar…
F Fcbygg skrev:
Nu har jag just lagt siliconfog runt bänkskivor i köket, och med din handledning i bakhuvudet blev det otroligt mycket bättre än de gånger jag kladdat tidigare. Varmt tack för att du delat med dig av ditt kunnande!
tack för att du provade säger jag =)
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Helst inte men många lägger det för att dölja slarvigt kapade plattor. :)
Så Kiilto mfl vet inte vad de pratar om då?
 
Inställer mig i hyllningskören!! Tack så mycket!
 
C classe08 skrev:
Inställer mig i hyllningskören!! Tack så mycket!
Tack själv, trevligt att det uppskattades =)
 
T-röd sprayat på silikonet och fingret fungerade perfekt.
 
  • Gilla
netwolf
  • Laddar…
Tack! 7 år senare snubblade jag över ditt inlägg, precis när jag behövde det :D
 
  • Gilla
ItWasntMe
  • Laddar…
S SusanneBorgfors skrev:
Tack! 7 år senare snubblade jag över ditt inlägg, precis när jag behövde det :D
varsegod.
Roligt att det fortfarande hjälper när det behövs.
 
  • Gilla
SusanneBorgfors
  • Laddar…
Stort tack för tipsen! Precis som Ronja aktade sig för helvetesgapet, så har jag aktat mig för att lägga silicon mellan vår nya fina bänkskiva och kaklet. Idag gjorde jag dock slag i saken, hyfsat nöjd med resultatet, främst eftersom det är första gången jag provar. Några skavanker blev det, men jag har gjort dom själv snarare än betalat någon annan för kalaset😀.

Insåg dock att det gäller att inte trycka för hårt med fingret, i början drog jag därmed bort för mycket silicon.

Återigen, stort tack.
 
  • Nyapplicerad silikon mellan bänkskiva och kakel med svarta tegelimitationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T Trcgol2 skrev:
Stort tack för tipsen! Precis som Ronja aktade sig för helvetesgapet, så har jag aktat mig för att lägga silicon mellan vår nya fina bänkskiva och kaklet. Idag gjorde jag dock slag i saken, hyfsat nöjd med resultatet, främst eftersom det är första gången jag provar. Några skavanker blev det, men jag har gjort dom själv snarare än betalat någon annan för kalaset😀.

Insåg dock att det gäller att inte trycka för hårt med fingret, i början drog jag därmed bort för mycket silicon.

Återigen, stort tack.
❤️ fantastiskt. Så roligt att se att ni vågar er på och fixa det själva. Och bra blir det med. Nästa gång kommer det inte alls kännas lika skräckinjagande. Well Done !
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Så Kiilto mfl vet inte vad de pratar om då?
Råkade se nu när tråden kom upp till ytan att jag missat svara dig här... och njae, jag vet inte vad Kiilto m.fl påstår men det finns inga krav alls på mjukfog i våtutrymmen för det har inte med tätskiktet att göra och enligt branschregler heter det att man "bör" lägga det i de fall där rörelser kan uppstå.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Råkade se nu när tråden kom upp till ytan att jag missat svara dig här... och njae, jag vet inte vad Kiilto m.fl påstår men det finns inga krav alls på mjukfog i våtutrymmen för det har inte med tätskiktet att göra och enligt branschregler heter det att man "bör" lägga det i de fall där rörelser kan uppstå.
Jag vill påstå att det är std att förutse lite rörelser i hörnen, och därmed lägger nästan alla en mjukfog där. Vad skulle vara nackdelen menar du, förutom extrajobbet?
 
K karlmb skrev:
Jag vill påstå att det är std att förutse lite rörelser i hörnen, och därmed lägger nästan alla en mjukfog där. Vad skulle vara nackdelen menar du, förutom extrajobbet?
Att silikon är jävulens påfund till att bli ful och äcklig med tiden. 😉
 
K karlmb skrev:
Jag vill påstå att det är std att förutse lite rörelser i hörnen, och därmed lägger nästan alla en mjukfog där. Vad skulle vara nackdelen menar du, förutom extrajobbet?
Vad pratar Kiiilto om då... det missade du svara på 🤔😉

Jag byggde ett av mina badrum hemma för 7år sedan utan silikon och det ser ut som det gjorde när det var nygjort och det andra gjorde jag för 3år sedan... inte en rörelse när dem. 🤔😉
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.