430 991 läst · 13 231 svar
431k läst
13,2k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Hoppas det är ett BRF-villa för då kan du ringa styrelsen så kommer de och dammsuger åt dig. Klart mycket bättre än att äga huset själv 🙂JanneJanne123 skrev:Jag köpte ett hus och det visade sig att det är blir damm i hörnen ca en gång i veckan. Städar och sanerar, men nästa vecka kommer det tillbaka. Jag har 14 barn som alla är elallergiker och jag är övertygad att de nu kommer dö en snabb, men smärtsam död. Vems fel är det här, det är uppenbart någon annans. Barnen, tänk på barnen!
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
Hej BH!
Vi har köpt bostadsrätt i innerstan med balkong. När vi försöker få in Spa-badet genom dörren så kom grannen. När vi sa att den skulle vara på balkongen så sa han att man inte fick göra det Och att han skulle anmäla till styrelsen.
Efter en utskällning gick han, eller ja, han fick trassla sig runt spa-badet som har fastnat mellan dörren och den öppna hissdörren.
Nu undrar jag: har styrelsen fått bältros?
Vi har köpt bostadsrätt i innerstan med balkong. När vi försöker få in Spa-badet genom dörren så kom grannen. När vi sa att den skulle vara på balkongen så sa han att man inte fick göra det Och att han skulle anmäla till styrelsen.
Efter en utskällning gick han, eller ja, han fick trassla sig runt spa-badet som har fastnat mellan dörren och den öppna hissdörren.
Nu undrar jag: har styrelsen fått bältros?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 665 inlägg
Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...
Det är bara att konstatera att verkligheten ibland överträffar dikten...
Nu börjar det bli meta. Var det där ett riktigt inlägg?Alfredo skrev:Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
Är du säker på att du är i rätt tråd?Alfredo skrev:Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg