it-snubben it-snubben skrev:
Klart taket är farligt, man kan trilla ner! Men var uppmärksam: Antii Siimex, låter som en finsk besiktningsman. Kan han svenska regler?
Han har helröret!
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag köpte ett hus och det visade sig att det är blir damm i hörnen ca en gång i veckan. Städar och sanerar, men nästa vecka kommer det tillbaka. Jag har 14 barn som alla är elallergiker och jag är övertygad att de nu kommer dö en snabb, men smärtsam död. Vems fel är det här, det är uppenbart någon annans. Barnen, tänk på barnen!
Hoppas det är ett BRF-villa för då kan du ringa styrelsen så kommer de och dammsuger åt dig. Klart mycket bättre än att äga huset själv 🙂
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Måste vara hussvamp, ring Anticimex och ta det på säljarens besiktning!
Nej, ring inte Anticimex för de vill bara sälja på dig en krypgrundsavfuktning till kattvinden!
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Hej BH!
Vi har köpt bostadsrätt i innerstan med balkong. När vi försöker få in Spa-badet genom dörren så kom grannen. När vi sa att den skulle vara på balkongen så sa han att man inte fick göra det Och att han skulle anmäla till styrelsen.

Efter en utskällning gick han, eller ja, han fick trassla sig runt spa-badet som har fastnat mellan dörren och den öppna hissdörren.

Nu undrar jag: har styrelsen fått bältros?
 
  • Gilla
  • Haha
Conqvist och 8 till
  • Laddar…
Jag har detta problemet, man kan lösa det på ett enkelt sätt (rätt) eller ett svårt sätt (fel). Jag väljer det senare, varför lyckas jag inte?
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Man kan göra detta med maskiner, eller manuellt. Jag gör det för hand då jag är av det hårda virket!
 
Innertaket över spår 1 på Göteborgs central flagnar och panelen murknar. Vem ska jag stämma om färg och ruttet trä ramlar ner på min Gucci-kostym?
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Innertaket över spår 1 på Göteborgs central flagnar och panelen murknar. Vem ska jag stämma om färg och ruttet trä ramlar ner på min Gucci-kostym?
Det där är väl ändå familjeliv.se-gnäll? 🤔
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Innertaket över spår 1 på Göteborgs central flagnar och panelen murknar. Vem ska jag stämma om färg och ruttet trä ramlar ner på min Gucci-kostym?
Frågan är väl varför du står och väntar på Alingsås-pendeln?
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Jag har varken läst trådstart eller svar, men jag kräver att moderatorerna omgående döper om tråden till 14 långburk samt att de tar bort alla inlägg som inte håller med mig.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...

Det är bara att konstatera att verkligheten ibland överträffar dikten...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Peter_Ker och 15 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...

Det är bara att konstatera att verkligheten ibland överträffar dikten...
Nu börjar det bli meta. Var det där ett riktigt inlägg?
 
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den här tråden har ställt till det för mig. I var och varannan övrig tråd har jag varit på vippen att slänga in någon drypande sarkasm i tron att det är denna tråd... Ännu har jag hejdat mig och hunnit inse att det jag var på väg att kommentera var "på riktigt" och inget dravel i denna tråd. Får väl se när jag missar ...

Det är bara att konstatera att verkligheten ibland överträffar dikten...
Är du säker på att du är i rätt tråd?
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Är du säker på att du är i rätt tråd?
Inte OK att citera inlägg! Läs forumsreglerna!
 
  • Haha
Lindalolsson
  • Laddar…
M Mag1c skrev:
Inte OK att citera inlägg! Läs forumsreglerna!
Förlåt. Ska inte hända igen.
 
  • Haha
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.