478 760 läst · 15 330 svar
479k läst
15,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Har det hänt något här? Blev uppraggad på Bauhaus och har varit upptagen några dar. Är det någon som vet hur man bäst tvättar bort ljusföroreningar? Grannen har utebelysningen på dygnet runt och jag är rädd att det ska sprida sig till mitt hus.
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 237 inlägg
Vafför raggar du på Bauhaus? Har du blivit bannad på Tinder igen för att du använt Ernst på dina bilder?Alfredo skrev:
Ljusföroreningar, oj oj oj...nästan lika illa som vedeldning för hälsan! Skrämmande höga dödstal! Enligt en gemensam rapport från Naturvårdsverket och Elsäkerhetsverket har hempulad utebelysning orsakat minst 700 förtida dödsfall 2023! Akta dig! Bär foliehatt inomhus och se till att linda koppartråd runt dina kängor för att vara jordad när du är utomhus. Har du ingen koppartråd kan du stjäla några koppardetaljer från något fult arkitektritat 60-talshus i närheten, det funkar lika bra om du böjer till grejerna lite.
Grattis då var det du som låg i kundvagnen med den ryska babushkan puttandes på vagnen tyckte jag kände igen dig grattis återigen😉Alfredo skrev:
Om du går o pissar i hens parkslide buskar så kan det hända att hen släcker belysningen i hopp om att rädda sina växter!
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 237 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 237 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 237 inlägg
Säg att du har en värmare från NASA hemma och fråga om hen vill komma och titta istället!
Nej så galen är jag inte. Det håller jag naturligtvis tyst om. Mina första dejter brukar mest handla om aspestväggar och eternittak. Några andra blir det sällan... Undrar varför... 🤔SågspånPappspikEternit skrev:
Svetsskärm funkar utmärkt mot ljus.Alfredo skrev:
Det slutar alltid på samma sätt när man blir uppraggad i en byggbutik. Man får följa med hem o leka rörmokare hela helgen. Sen på söndagskvällen så får man med god tur en kopp kaffe och ett kex som tack.