Alfredo Alfredo skrev:
Bauhaus är såååå mycket bättre. Ska testa Byggmax till helgen.
På måndag vid 07 bör du ha ett helt annat urval om du besöker Beijer eller XL bygg

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Äntligen! Kommer det sjätte sinnet, vansinnet, som extramaterial på Play??
Mycket man gör av gammal vana ju, visste inte att det räknades som ett extra sinne. 🤔

F fribygg skrev:
På måndag vid 07 bör du ha ett helt annat urval om du besöker Beijer eller XL bygg
Har dom börjat servera frukost där också ❓
Annars skulle väl ingen vara där vid den tiden

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har dom börjat servera frukost där också ❓
Annars skulle väl ingen vara där vid den tiden
Ja, det är förstafrukosten! Sen vid kl 9 åker vi till Ahlsells och äter andrafrukost.
Ska en behöva tala om allting för dig?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ja, det är förstafrukosten! Sen vid kl 9 åker vi till Ahlsells och äter andrafrukost.
Du verkar inte ha nån koll, bäst du skaffar dej en hyreslägenhet och ett statligt byråkratjobb.

Till @Alfredo vill jag rekomendera att du käkar innan Beijer, det kan verka lite desperat att börja jaga där på fastande mage..

Ska en behöva tala om allting för dig?
Ursäkta insåg inte att jag talade med en Hobbit
En hobbit från en film, iklädd kappa, säger "We've had one, yes. But what about second breakfast?" i en skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Hej Byggahus!

Jag är en medelålders hob som undrar vilken taktätning som ska användas i mitt lilla bo.

Ska jag tänka jordkällare men samtidigt ta hänsyn till att tidigare ägare har blandat in halm och källvatten från Moria och blandat med lera. Då innebär det ju att den åldersbeständiga plasten inte passar ihop med Platonmattan och stänger inne fukten i bjälklaget.

Om jag använder Platons långa stålspikar som jag borrar med min blå Borch, då kommer ju plasten att penetreras och kanalisera fukten dit. Följden blir stalaktiter med påväxt av lavar och jag är nu orolig för att Anticimex dömer ut allt som en riskkonstruktion men vad jag vet så är stålspikar ok i våtrumszon 1 så länge avståndet till spänningsförande delar i ringhållaren överstiger 1,5 meter.

/Orolig

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!

Jag är en medelålders hob som undrar vilken taktätning som ska användas i mitt lilla bo.

Ska jag tänka jordkällare men samtidigt ta hänsyn till att tidigare ägare har blandat in halm och källvatten från Moria och blandat med lera. Då innebär det ju att den åldersbeständiga plasten inte passar ihop med Platonmattan och stänger inne fukten i bjälklaget.

Om jag använder Platons långa stålspikar som jag borrar med min blå Borch, då kommer ju plasten att penetreras och kanalisera fukten dit. Följden blir stalaktiter med påväxt av lavar och jag är nu orolig för att Anticimex dömer ut allt som en riskkonstruktion men vad jag vet så är stålspikar ok i våtrumszon 1 så länge avståndet till spänningsförande delar i ringhållaren överstiger 1,5 meter.

/Orolig
Alltså du måste ju ha dvärgsmidda spikar.

Stalkamitproblem löses ofta av en hungrig dvärg med hammare.

N Niq skrev:
Stalkamitproblem löses ofta av en hungrig dvärg med hammare.
Har du ens använt en dvärg eller googlar du bara?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Har sett tyska filmer med lättklädda dvärgar så länge jag orchade

• Gilla
  • Haha
  • Laddar…
Om du vill kunna alvställa huset och följer Smeagols Stänker vatten kan du ha dvärgbrytare istället.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
dvärgbrytare
Rasist! 🤬

• Haha
  • Wow
djanlov och 2 till
  • Laddar…
Jag har fan inte blivit så krängt och missförstådd sen jag på 1900-talet fick en galopp på krogen när jag sa att jag bara skulle ta en snabb öl.

Det är väl för fan inte mitt fel att Alvledarna har rätt och tomtehattarna från gruv12:an hugger i sten. Kör man dvärgbrytare blir det rent och snyggt (och man slipper lukten). Det är snutförnuft, inte nån jävla rasism!

Nissens
Jag har fan inte blivit så krängt och missförstådd sen jag på 1900-talet fick en galopp på krogen när jag sa att jag bara skulle ta en snabb öl.
Var krängde de dig, och vad fick de för dig?
Det är väl för fan inte mitt fel att Alvledarna har rätt och tomtehattarna från gruv12:an hugger i sten. Kör man dvärgbrytare blir det rent och snyggt (och man slipper lukten). Det är snutförnuft, inte nån jävla rasism!
Dvärgar är ingen ras…

Jag vill utfärda en varning för Bauhaus!

Jag var där och raggade och träffade en stilig dam som följde med mig hem. Även utan blåställ var allt som förväntat och efteråt smet hon hem. Först senare upptäckte jag att min plånbok var tömd på alla kontanter.

Vill verkligen varna för detta då det hände mig torsdag, fredag, lördag och söndag förra veckan.

• Haha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.