M MoveMe skrev:
3 meter är minsta djupet enligt naturvårdsverket och 7 meter brett, huset står inom dessa 7 meter därför den kan växa in där.
Jojo, kör på det då. Vad ingick i offerten på 50.000kr?
 
  • Gilla
  • Ledsen
EnTräFura och 5 till
  • Laddar…
M MoveMe skrev:
Det fanns inte där på visningen
Hur är det möjligt?
hur länge var det mellan visning och köp?
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Vilken tid på året var visningen?
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Claes Sörmland
Hur stort är beståndet eftersom denna oro har uppstått? Är hela trädgården igenväxt?
 
  • Gilla
MONTREAL och 8 till
  • Laddar…
M
T TheGame skrev:
Hur är det möjligt?
hur länge var det mellan visning och köp?
Visning och tillträde. 5 månader. Tycker att den blivit 50 cm högre på bara en vecka, håller med henne.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Thomas Buskhagen och 6 till
  • Laddar…
M
Centano Centano skrev:
Vilken tid på året var visningen?
Början på året kanske..
 
  • Gilla
  • Wow
linneac och 1 till
  • Laddar…
M MoveMe skrev:
Min syster har köpt ett dödsbo. 5 dagar efter tillträde kommer grannen och hälsar på och presenterar sig och säger att hon är god vän med säljarna, men att hon är helt tvärtom mot säljaren. Hon berättar allt och håller inget inne, därför ville hon upplysa om att jätteplantan som mina syster inte märkt fanns på visningen var parkslide. Grannen ursäktade sig med att hon behöver berätta för alla så inte parksliden slängs hur som helst och sprids. Då frågade min syster såklart om inte säljarna också visst, då sa hon att det borde dom veta. Den har funnits där sen deras mormor planterade den. Jag och min syster har kollat på bilder ifrån prospektet och visningen så plantan fanns inte på visningen ( antagligen bortklippt) Säljarna köpte dolda fel försäkring, så är det ett dolt fel? Eller kan man stämma dom för att de höll inne med viktig information?
Jo det här forumet har ett högt underhållningsvärde, speciellt gällande "dolda fel".....
Angående Parkslide så tar man enkelt kål på eländet med Roundup/Glufofosfat..... "miljömupparna" tjuter men har helt fel om man ser till fakta!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
MONTREAL och 29 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P paralun skrev:
Jo det här forumet har ett högt underhållningsvärde, speciellt gällande "dolda fel".....
Angående Parkslide så tar man enkelt kål på eländet med Roundup/Glufofosfat..... "miljömupparna" tjuter men har helt fel om man ser till fakta!
Tyvärr stängde den förra regeringen den möjligheter för konsument genom att förbjuda användning och försäljning av glyfosatpreparat. Så det lagliga sättet att bli av med parkslide nu är marktäckning några år.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
Thomas Buskhagen och 13 till
  • Laddar…
D
M MoveMe skrev:
Det fanns inte där på visningen
Jo det måste den gjort, den kan inte försvinna och sedan komma tillbaka. Även nedklippt syns parkslide tydligt.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
M
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur stort är beståndet eftersom denna oro har uppstått? Är hela trädgården igenväxt?
Nä, då skulle vi ha sett det kanske...5-7 plantor...men dom växer snabbt. I saneringen ingick garanti och 5 års tillbakabesök så att de inte spritt sig någon annanstans.
 
  • Gilla
Thomas Buskhagen och 4 till
  • Laddar…
M
D Bubblebubb skrev:
Jo det måste den gjot, den kan inte försvinna och sedan komma tillbaka. Även nedklippt syns parkslide tydligt.
Vi kan bara erkänna att vi inte har tillräcklig kunskap att se den om den är nedklippt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Thomas Buskhagen och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
M MoveMe skrev:
Nä, då skulle vi ha sett det kanske...5-7 plantor...men dom växer snabbt. I saneringen ingick garanti och 5 års tillbakabesök så att de inte spritt sig någon annanstans.
Då förstår jag det som begränsade bestånd. De går att få bort utan större problem men det tar några år. Som sagt, tre av mina grannar har lyckats med detta utan större insatser eller kunskaper. Lägg inte pengar på "saneringsfirmor".
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 23 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jo det måste den gjot, den kan inte försvinna och sedan komma tillbaka. Även nedklippt syns parkslide tydligt.
Hur kan nedklippta plantor synas tydligt?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
andreas_bygger och 9 till
  • Laddar…
D
M MoveMe skrev:
Vi kan bara erkänna att vi inte har tillräcklig kunskap att se den om den är nedklippt.
Det är en annan femma.

Då är det alltså inte ett dolt fel utan kunskapsbrist.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
  • Wow
gunnar blomkvist och 20 till
  • Laddar…
D
useless useless skrev:
Hur kan nedklippta plantor synas tydligt?
Testa meja ner parkslide så ser du.

Täcker man inte medvetet över så ser man alla ihåliga rör.
 
  • Gilla
  • Wow
Lumberjod och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.