146 193 läst · 2 396 svar
146k läst
2,4k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Jo äntligen ett slut på det här gröna experimentet!
Äntligen så får vi tillbaka riktiga soppåsar i en kökslåda isf det tunna plastskräpet.
Äntligen riktiga påsar för att enkelt packa ner diverse prylar när man ska någonstans.
Äntligen så slipper man glömma och köpa en dyr bärpåse från en affär.
Äntligen så får vi tillbaka riktiga soppåsar i en kökslåda isf det tunna plastskräpet.
Äntligen riktiga påsar för att enkelt packa ner diverse prylar när man ska någonstans.
Äntligen så slipper man glömma och köpa en dyr bärpåse från en affär.
Det känns så sjukt att betala 4-6 kr i klädaffären för en reklamkasse när man köpt kläder för 1500:-P paralun skrev:
2kr, 2,50 och ibland 3 kr, tror jag priserna låg på innan skatten kom.MrJay skrev:
(Egentligen borde jag knappt ha en aning, ty jag köpte väl i princip inga påsar före skatten heller, det blev hela tiden över så mycket sånt när man som hantverkare var och köpte grejer, så de räckte faktiskt tills i höstas, innan jag var tvungen att börja plocka från 500-packet jag köpte).
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 610 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 610 inlägg
Jag tycker det går utmärkt att ta med påse till affären. Har ett antal av varje sort (papper och plast) liggande i bilen. Vet inte när jag köpte en ny senast. Fortsätter med det även när skatten tas bort.
Kan väl även tycka det finns andra skatter som är viktigare att sänka/ta bort men eftersom det var ett löfte att ta bort den här skatten är det givetvis bra att det hålls.
Kan väl även tycka det finns andra skatter som är viktigare att sänka/ta bort men eftersom det var ett löfte att ta bort den här skatten är det givetvis bra att det hålls.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Ja, msm har väl gnällt nästan varje dag på att plastpåseskatten finns kvar, tänk vad de ska jubla på redaktionerna på Aftonbladet och Expressen när skatten försvinner.N Nalleman64 skrev:Jag tycker det går utmärkt att ta med påse till affären. Har ett antal av varje sort (papper och plast) liggande i bilen. Vet inte när jag köpte en ny senast. Fortsätter med det även när skatten tas bort.
(Kan vara något ironiskt)
Fick med en hopfällbar flergångspåse när jag köpte vinterdäcken för 25k som jag numera brukar använda (ligger i bilen) innan dess så använde jag påsar man fick när de var gratis, men numera är nästan alla de utslitna, och det står reklam för affärer som las ner för decennier sedan som typ Robin Hood (Coop)
När de införde skatten köpte jag 2000 kassar från ebay/Tyskland de kostade 32 öre styck, inklusive frakten.Mikael_L skrev:2kr, 2,50 och ibland 3 kr, tror jag priserna låg på innan skatten kom.
(Egentligen borde jag knappt ha en aning, ty jag köpte väl i princip inga påsar före skatten heller, det blev hela tiden över så mycket sånt när man som hantverkare var och köpte grejer, så de räckte faktiskt tills i höstas, innan jag var tvungen att börja plocka från 500-packet jag köpte).
Hoppas det tar bort kemskatten också, den är riktigt vansinnig. Och Copyswede avgiften som ger beskattningsrätt åt en privat förening! Men de är väl populister så det lär bara vara det som folk märker som ryker!Tokslut skrev:
Vad är egentligen poängen med det? Som jag ser det är vitsen med engångspåsar att man inte behöver komma ihåg att ta med dem hemifrån. På ditt vis måste man komma ihåg att ta med påsarna. Men man får ändå bara ömtåliga engångspåsar. Som att kombinera nackdelar från båda typerna.P Peter787 skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag handlade ett 500-pack för att få rejäla soppåsar, pantburkar mm. som man inte vill ha skitdåliga påsar tillA Avemo skrev:
Mina kassar är ungefär som de man får köpa i matvaruaffären till att bära hem varorna, har små buntar med 100, ligger alltid en bunt i bilenA Avemo skrev:
Ja , bra om skatten tas bort.P paralun skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 610 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 610 inlägg
Media och inte minst "opartiska" public service brukar ju omfamna i stort sett allt MP hittar på så det är väl ledsna miner på redaktionerna idag.Snailman skrev:Ja, msm har väl gnällt nästan varje dag på att plastpåseskatten finns kvar, tänk vad de ska jubla på redaktionerna på Aftonbladet och Expressen när skatten försvinner.
(Kan vara något ironiskt)
Fick med en hopfällbar flergångspåse när jag köpte vinterdäcken för 25k som jag numera brukar använda (ligger i bilen) innan dess så använde jag påsar man fick när de var gratis, men numera är nästan alla de utslitna, och det står reklam för affärer som las ner för decennier sedan som typ Robin Hood (Coop)