16 701 läst · 77 svar
17k läst
77 svar
Panna+ ack-tank rostat sönder...
Men, vadå? JAG är inte bitter! (obs, ironi)
Solen lyser, det är 4 plusgrader ute och snön töar....[/quote] Hur ser din annläggnng ut för övrigt då? med avluftningar o expanison,öppen exp på vind eller tryckkärl?
Solen lyser, det är 4 plusgrader ute och snön töar....[/quote] Hur ser din annläggnng ut för övrigt då? med avluftningar o expanison,öppen exp på vind eller tryckkärl?
Ja du, det är en djungel av rör, dock välinstallerat....
Har expansionskärlet uppepå vinden, så antar det är öppet.... jag kan ju inte alla såna här tekniska grejer, men jag lär mig efterhand...
Learning by doing, eller "learning the hard way"
Förresten, ingen som vill köpa ved? På gotland....
Tänker , vad ni än säger, ge upp vedeldandet , jag har visserligen vedspis men har ca 20 kbm till den( i rätt längd)
Så jag har väl ca 30 kbm staplat utomhus och ett par inomhus i 50-längd.
Har expansionskärlet uppepå vinden, så antar det är öppet.... jag kan ju inte alla såna här tekniska grejer, men jag lär mig efterhand...
Learning by doing, eller "learning the hard way"
Förresten, ingen som vill köpa ved? På gotland....
Tänker , vad ni än säger, ge upp vedeldandet , jag har visserligen vedspis men har ca 20 kbm till den( i rätt längd)
Så jag har väl ca 30 kbm staplat utomhus och ett par inomhus i 50-längd.
Nu har jag tagit lite bilder....
Svårt att tro att det ska finnas en lucka under all rosten. Och den har varit dold av isolering också, så det är ju inte så jäkla lätt att veta sånt, att man ska vara beredd på detta .
Vänstra bilden visar hur det ser ut inne i pannan och den högra visar hur tanken ser ut framifrån..
Nu har jag känslan av att Baxi ej bryr sig, eftersom det har varit tyst därifrån sedan jag skickade bilder på eländet.
Tråkigt som fan, och en dyr erfarenhet.
Svårt att tro att det ska finnas en lucka under all rosten. Och den har varit dold av isolering också, så det är ju inte så jäkla lätt att veta sånt, att man ska vara beredd på detta .
Vänstra bilden visar hur det ser ut inne i pannan och den högra visar hur tanken ser ut framifrån..
Nu har jag känslan av att Baxi ej bryr sig, eftersom det har varit tyst därifrån sedan jag skickade bilder på eländet.
Tråkigt som fan, och en dyr erfarenhet.
Inte roligt att se!!!
Det ser ut som om det varit fel på packningen i tanken från början.
I pannan ser det ut som om någon gjort en slarvig / dålig åtdragning av koppling
produktionsfel ?
Kan ju hända att man fick en smärre chock vid baxi av dina bilder!!!!
Hur går det med försäkringsbolaget ? stå på dig bara en sådan här skada är ganska ovanlig om nu inte tanktillverkare har sett den tidigare men håller tyst för att inte få dåligt ryckte.
Det ser ut som om det varit fel på packningen i tanken från början.
I pannan ser det ut som om någon gjort en slarvig / dålig åtdragning av koppling
produktionsfel ?
Kan ju hända att man fick en smärre chock vid baxi av dina bilder!!!!
Hur går det med försäkringsbolaget ? stå på dig bara en sådan här skada är ganska ovanlig om nu inte tanktillverkare har sett den tidigare men håller tyst för att inte få dåligt ryckte.
v-g: Den vänstra bilden visar plåten ovanför kylspiralen.
Dey ska tydligen vara en lucka därunder, men den går inte att se längre..
pr95: Ska lämna in en reparatörsrapport till förs.bolaget. Dom ville ha förklarat varför det inte går att reparera skadan(!!) och nypris, faktisk kostnad m.m....
Och Baxi har jag inte hört nåt ifrån, men tänkte be rörfirman ligga på lite.
Känns svårare som konsument att slåss mot ett stort företag ensam.
Dey ska tydligen vara en lucka därunder, men den går inte att se längre..
pr95: Ska lämna in en reparatörsrapport till förs.bolaget. Dom ville ha förklarat varför det inte går att reparera skadan(!!) och nypris, faktisk kostnad m.m....
Och Baxi har jag inte hört nåt ifrån, men tänkte be rörfirman ligga på lite.
Känns svårare som konsument att slåss mot ett stort företag ensam.
Ohh herrejä...
Hade en panna som rostat hål i själv men den var från -64 och såg inte tillstymmelsen av så illa ut.
Hoppas det går att lösa. Anläggningen som sådan måste ju nästan anses vara skrot. Dock tippar jag på att avskrivningen torde bli dramatisk 20 år är nog gränsen för vad som över huvudtaget ersätts.
Man får alltså inte alltid vad man betalar för
Hade en panna som rostat hål i själv men den var från -64 och såg inte tillstymmelsen av så illa ut.
Hoppas det går att lösa. Anläggningen som sådan måste ju nästan anses vara skrot. Dock tippar jag på att avskrivningen torde bli dramatisk 20 år är nog gränsen för vad som över huvudtaget ersätts.
Man får alltså inte alltid vad man betalar för
Hehe.... jo, jag har redan knackat med hammare/skrapat bort rost/ knackat o lyssnat var plåten är tunnare....
Gick igenom plåten på ett par ställen där det var lövtunt.
Bifogar en bild där man skymtar bultarna till luckan.
Gick igenom plåten på ett par ställen där det var lövtunt.
Bifogar en bild där man skymtar bultarna till luckan.